Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبرگزاری فارس، عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: حلقه گم شده جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال گذشته گردشگری است و با توجه به جایگاه اقتصادی و فرهنگی‌ که دارد، باید عقب ماندگی های موجود را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در این مدت به سمت زیرساخت ها رفتیم، باید موانع را برداریم و معرفی درستی از توانمندی هایمان داشته باشیم.

وزیر گردشگری با بیان اینکه نمایشگاه امسال چیزی از نمایشگاه فیتور اسپانیا کم ندارد، گفت: صرفاً ابنیه تاریخی و اکوتوریسم ما فوق العاده نیست، حداقل ۲۰ حوزه مهم دیگر را داریم که به واسطه آنها حداقل در منطقه جایگاه ویژه ای داریم.

ضرغامی با تأکید بر اینکه ما در وزارتخانه به دنبال برداشتن موانع و فراهم کردن تسهیلات برای فعالان این عرصه هستیم، گفت: تا پایان سال نشست بسیار مهمی تحت عنوان «تفویض اختیار» در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهیم داشت.

وی افزود: بسیاری از اختیارات تجمیع شده و موانع جدی برای گردش کارها ایجاد می کند، ستادی به ریاست آقای دارابی تشکیل شده تا ده ها مسئولیت و وظیفه انباشته شده را که باعث کندی کار و بروکراسی خسته کننده می شود،  به خود استان ها تفیض کند.

وی ادامه داد: در معاونت صنایع دستی هم مجوزهایی که برای تولیدات خانگی داده می شد برداشته می شود، یعنی با آیین نامه ای که اعلام می شود هر کجای کشور هر مجموعه ای که آمادگی تولید داشته باشد، نیاز به مجوز ندارد فقط در سامانه ای که معرفی می شود اعلام می کنند و ما هم وظیفه نظارتی خودمان را خواهیم داشت، البته کارگاه های بزرگ بحث شان جداست.

ضرغامی با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری بوم گردی باید توسعه بیشتری پیدا کند، گفت: خیلی ها به اتفاقات و حرکت های ضد فرهنگی که ممکن است در خانه های بومگردی رخ دهد اعتراض داشتند، من گفتم فرهنگی ترین حرکت در حوزه گردشگری همین بومگردی ها البته با نظارت همه جانبه است.

وزیر گردشگری تاکید کرد: برخلاف اینکه می گویند هتلدار‌ها مخالف بومگردی هستند، اتفاقاً آنها موافق هستند اما باید نظارت و کنترل صورت گیرد، عده ای می‌گویند باید مراقب قشر خاکستری بود، ما افتخار می کنیم خودمان جزو قشر خاکستری باشیم، آنهایی که خودشان را قشر سفید و قبه نور می دانند مراقب باشند در سیاهی فرو‌ نروند، این تقسیم بندی ها ما را گرفتار کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ضرغامی صنایع وزیر گردشگری مجوز صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن برقی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابلسر گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی با ۶۰ غرفه تا ۱۵ فروردین در این شهرستان دایر است.
او افزود: پارکینگ‌های ساحلی شهرستان بیشترین حجم گردشگران و مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابلسر در خصوص حضور مسافران به امامزاده‌های شهرستان، گفت: با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان امامزاده‌های بابلسر آمار بازدیدکننده قابل توجهی دارد.
او به برپایی دو نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان اشاره کرد و افزود: ۲ نمایشگاه در هتل میزبان و ساحل بابلسر برپا شد که نمایشگاه ساحلی از اول تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری دایر خواهد بود.
برقی ادامه داد: نمایشگاه ساحلی بابلسر دارای ۶۰ غرفه صنایع‌دستی است و هنرمندان و صنعت‌گران سراسر استان‌های کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابلسر از برپایی ۲ نوروزگاه نوروزی در بابلسر و هادی شهر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: نوروزگاه شهید آیت الله عباس سلیمانی در بابسر و نوروزگاه آیت الله روحانی در هادی‌شهر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند
او در خصوص نظارت در تنظیم بازار و تاسیسات گردشگری، افزود: در بازدید‌های نظارتی و مشترک شهرستان انجام شد ۳ نانوایی به دلیل گران‌فروشی پلمپ شد و در موارد دیگر با تذکر لسانی حل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • فروش ۶ میلیاردی صنایع‌دستی فارس از بازارچه‌های نوروزی
  • اقامت ۷.۵ میلیون نفر شب در مازندران
  • مسئولان استان ایلام برای تحقق شعار سال تلاش کنند