Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامعلی دهشیری روز شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: هر اندازه که مجرم سریع‌تر به مجازات برسد به همان اندازه تاثیر اهداف اصلاحی بیشتر می‌شود و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم موثرتر واقع می‌شود.

وی به لزوم اتخاذ تدابیری برای کاهش محکومان متواری در استان اشاره و بیان کرد: چکیده و عصاره دادرسی در اجرای احکام قطعی محقق می‌شود بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا انتهای سلسه دادرسی با دقت، به خوبی و بر اساس مُرِّ قانون انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بر اطلاع رسانی از محرومیت استفاده از تاسیسات ارفاقی برای محکومان متواری تاکید کرد و بیان داشت: با تشکیل بانک اطلاعات محکومان متواری و ارائه به همه موسسات و مراکز خدمت‌رسان می‌توان عرصه را بر این افراد برای اجرای مجازات تنگ کرد.

دهشیری با بیان اینکه تا آنجا که امکان دارد می‌توان از احکام جایگزین حبس استفاده کرد گفت: الزام به خدمات عمومی رایگان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم سبک در بازاجتماعی شدن مجرمان نقش اثر گذاری دارد.

همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد، گفت: با هدف برنامه‌ریزی، اصلاح مهندسی و ایجاد محدودیت های ترافیکی و کاهش تصادفات، باید مختصات نقاط حادثه خیز جاده‌ای و شهری ثبت و مورد بررسی قرار گیرد.

محمدحسین رحیمی زاده افزود: هم‌اکنون چندین دستگاه مختصات نقاط حادثه و تصادف را ثبت می‌کند که باید با جمع بندی همه اطلاعات ثبت شده این نهاد ها و بررسی عِلمی علل و عوامل شکل‌گیری حادثه برای رفع آن مشکل به صورت کاربردی و عملیاتی برنامه‌ریزی شود.

وی، فرهنگ‌سازی و کار رسانه‌ای را در کنار اقدامات وضعی وعملیاتی ضروری دانست و گفت: بخشی از مشکلات ترافیکی و تصادفات ناشی از آن مربوط به مسائل فرهنگی است که باید در آن خصوص دستگاه‌های متولی را در این زمینه به کار گرفت و با انجام وظایف قانونی وادار کرد.

برچسب‌ها دادگستری یزد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری یزد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع جرم محکومان متواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: به مناسبت عید سعیدفطر تعداد سه نفر از محکومان تعزیرات حکومتی استان با عنایت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مورد عفو و بخشودگی قرار گرفتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: متعاقب بررسی اولیه درخواست عفو محکومان در هیات عفو استانی و ارسال آن به سازمان متبوع، مراتب به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه منعکس و در نهایت با موافقت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مجازات تعداد سه نفر از محکومان مورد عفو و بخشودگی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • معاون قوه قضاییه منصوب شد | معرفی جانشین محمد مصدق از سوی اژه‌ای
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • یک تن و ۲۱۲ کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان کشف شد
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • دستگیری ۸ محکوم متواری در شوش
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان