Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که پیش از ظهر روز نهم بهمن ماه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، بیان کرد: ما باید موانع را برای توسعه گردشگری کشور برداریم و امکان حضور همه افراد را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید توانایی‌هایمان را معرفی کرده تا عقب ماندگی‌های مان را به صورت جهشی جبران کنیم. هفته قبل نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا را دیدم و متوجه شدم نمایشگاه گردشگری ما هیچ چیزی از نمایشگاه فیتور کم ندارد. من نمی دانم با چه مشکلاتی گرفتار شده ایم باید مشکلات را جبران کنیم، ما همه چیز داریم.

ضرغامی گفت: ما در وزارتخانه به دنبال برداشتن موانع هستیم و باید تسهیلات را برای این عرصه فراهم کنیم، برگزاری نشست‌های رودررو کار خوبی است اما برگزاری نمایشگاه b2c را هم قبول دارم، باید تأمین کننده و مصرف کننده با هم ارتباط بگیرند.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: ما تا آخر سال نشست‌های مهمی در وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌کنیم که عنوان آن نهضت تفویض اختیار خواهد بود، بسیاری از اختیاراتی که در وزارت میراث فرهنگی وجود دارد در یک بروکراسی تنفر برانگیز و موانع جدی افتاده است. ستادی برای آن با ریاست آقای دارابی تشکیل شده و معاونت‌های وزارت نیز حضور دارند.

ضرغامی گفت: همچنین معاونت صنایع دستی مأموریت دارد کمک کند تا کسانی که می‌خواهند در حوزه صنایع دستی تولیداتی داشته باشند دیگر از این وزارتخانه مجوز نگیرند کافیست فقط به ما اعلام کنند. همچنین اگر کسی می‌تواند در نمایشگاهی کالایی عرضه کند دیگر نباید به مجوز ما نیاز داشته باشد و می‌توان تا سطحی این اختیار را تفویض کرد.

وی ادامه داد: کسی به من گفت می‌دانید که در بوم گردی‌ها اتفاقاتی می‌افتد و از لحاظ فرهنگی نمی‌توان آنها را کنترل کرد به نظر می‌رسد که ایجاد بوم گردی‌ها کار درستی نبوده است و شاید حرکت‌های ضد فرهنگی غیر قابل کنترل در آنها انجام شود، من گفتم اتفاقاً فرهنگی‌ترین حرکت برای ما در حوزه گردشگری همین بومگردی هاست البته با نظارتی که انجام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: حتی گفتند هتلداران مخالف ایجاد بوم گردی هستند در صورتی که این طور نیست و برای همه اقشار خدمات در سطوح مختلف وجود دارد.

ضرغامی گفت: رسانه‌ها عوامل اجرایی وزارت ما هستند، هر کسی که یک وبلاگ یا صفحه‌ای دارد در هر کجای کشور اگر خبری درباره تخریب پایه پل ساسانی در یک منطقه دور افتاده به ما بدهد ما از او تشکر کرده و به آن موضوع رسیدگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم سالیانه رسانه‌های برجسته این حوزه را معرفی کنیم، به ما اعلام کردند که رسانه‌ای گزارشی را منتشر کرده و از او شکایت شده است و مراحل دادگاهی را می‌گذراند دستور پیگیری دادم و این شکایت پس گرفته شد. ما از کسی شکایتی نداریم همه با هم هستیم چون از گلایه کردن به جایی نمی رسیم.

کد خبر 5411577 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی وزارت میراث فرهنگی میراث فرهنگی شهرداری تهران شورای شهر تهران اعتیاد حمل و نقل شهردار تهران غلامحسین محسنی اژه ای تصادفات رانندگی تیم ملی فوتبال ایران آلودگی هوا علیرضا زاکانی سازمان هواشناسی دادگاه سفر استانی ترافیک میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران است

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال گذشته برنامه‌هایی برای معرفی گردشگری خوراک کرمانشاه انجام شد، اظهار کرد: در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران که بهمن ماه برگزار شد، استان کرمانشاه با تم خوراک در این نمایشگاه شرکت کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه در ضیافت وزیر میراث فرهنگی با حضور میهمانان خارجی، میز خوراک کرمانشاه این میزبانی را برعهده داشت و توانستیم خوراک‌های کرمانشاه را به خوبی معرفی کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: از حدود ۶۱ خوراکی که در استان به ثبت ملی رسیده، ۴۵ مورد از آنها در نمایشگاه گردشگری تهران برای میهمانان و گردشگران پخت و عرضه شد که استقبال بسیار بالایی از آنها صورت گرفت.

امیری با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی در حوزه خوراک دارد، عنوان کرد: به این منظو ر در تلاشیم برای سال جدید با همکاری بخش خصوصی چند اقدام همچون راه‌اندازی آکادمی گردشگری خوراک را در دستور کار قرار دهیم.

وی یادآور شد: همچنین با همراهی استان‌های محور تاریخ و تمدن که شامل کرمانشاه، کردستان و ایلام می‌شود، در نظر داریم جشنواره خوراک را برگزار کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین امسال مراکز پذیرایی استان را ترغیب خواهیم کرد تا لیست غذاهای بومی کرمانشاه را نیز در منوی خوراک‌های خود قرار دهند.

کد خبر 6063076

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • ضرغامی: ضدانقلاب از جمعیت تخت جمشید عصبانی شد
  • ضرغامی : ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت!/ ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم
  • واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه جنگلی نور
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جا ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران است