Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@14:20:05 GMT

مقایسه سیستم کنترل تردد و حضورغیاب

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۷۰۴

مقایسه سیستم کنترل تردد و حضورغیاب

سیستم های کنترل تردد در نگاه اول به روشی مشابه با دستگاه های حضور غیاب کار می‌کنند؛ اما عملکرد آن‌ها فراتر از ثبت ساعات ورود و خروج افراد است و به همین دلیل اکثر سازمان‌ها در حال ارتقاء دستگاه های حضور غیاب به سیستم های اکسس کنترل هستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت‌های سیستم کنترل تردد و سامانه حضور و غیاب را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم حضور غیاب

در اواخر قرن نوزدهم، اکثر افراد در اروپا، آفریقا و آمریکا به جای داشتن کسب و کار و تجارت‌های شخصی، در کارخانه‌های بزرگ مشغول به فعالیت می‌شدند. به همین جهت حضور و غیاب پرسنل کارخانه‌ها، اهمیت زیادی پیدا کرده بود.

در ابتدا کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ، ساعت ورود و خروج کارکنان خود را به صورت دستی ثبت می‌کردند اما این روش با خطاهای زیادی همراه بود. همین موضوع سبب اختراع اولین دستگاه های حضور و غیاب شد. عملکرد این دستگاه ها به گونه‌ای بود که هر یک از پرسنل، کارت مخصوص به خود را داشت و با وارد کردن کارت درون دستگاه و فشردن اهرمی که برای چاپ ساعت تردد بر روی آن تعبیه شده بود، ساعات تردد خود را ثبت می‌کرد.

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های حضور و غیاب الکترونیکی جایگزین سیستم‌های قدیمی شدند و سیستم های حضور غیاب مدرن الکترونیکی با استفاده از روش‌های مختلف احرازهویت مانند کارت مایفر، اثر انگشت، چهره و ... روی کار آمدند تا کسب‌وکارها محاسبات دقیق‌تری روی ساعت کارکرد، میزان دستمزد و حقوق پرسنل داشته باشند.

با این حال امروزه فرهنگ کاری تغییر کرده و کسب‌وکارها روی عملکرد افراد، تمرکز بیشتری دارند و نه صرفا ساعات ورود و خروج. ضمن اینکه منابع انسانی در عصر نوین هم دیگر تمایلی به پیروی از قوانین سخت‌گیرانه ورود و خروج در ساعات مشخص ندارند.

به علاوه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا و باتوجه به شرایط دورکاری کارمندان در شرکت‌ها و عدم امکان ثبت دقیق ساعات کاری افراد، شرایط استفاده از دستگاه های حضور غیاب نیز تغییر کرده است.

در چنین محیطی نیاز به برقراری امنیت، صرف نظر از هر اندازه و صنعتی که در آن فعالیت می‌کنند، بیش از پیش اهمیت می یابد و به همین دلیل بسیاری از سازمان‌ها در حال ارتقاء از دستگاه های حضور و غیاب به سیستم های کنترل تردد هستند.

سیستم کنترل تردد

سیستم های کنترل تردد که با نام سیستم های اکسس کنترل یا کنترل دسترسی هم شناخته می‌شوند، علاوه بر ثبت ساعات تردد افراد، سایر اقدامات امنیتی در خصوص کنترل دسترسی افراد به تمامی درگاه‌های تردد از جمله گیت‌‌ها، درب‌های ورودی و خروجی، راهبندها و آسانسور ها را نیز انجام می‌دهند.

بسیاری از سازمان‌ها برای تامین امنیت خود از سیستم‌های کنترل دسترسی هوشمند استفاده می‌کنند تا دسترسی کارمندان را به بخش‌های مختلف محدود کرده و دسترسی‌های مجاز به مناطق حساس را ردیابی کنند.

سیستم های اکسس کنترل از طریق ارزیابی اطلاعات ورودی به سیستم، مجوز ورود کاربران را بررسی می‌کنند؛ این ارزیابی می‌تواند از طریق رمز عبور، کارت، اسکن شناسه بیومتریک شخص یا سایر عوامل احرازهویت انجام پذیرد.

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم سیستم های اکسس کنترل سه عامل اصلی محل یا دارایی‌هایی که باید دسترسی به آن‌ها محدود شود، افراد یا اشخاصی که باید دسترسی آن‌ها محدود شود و زمانی که دسترسی به یک محل امکان‌پذیر است را بررسی می‌کنند.

اهمیت استفاده از دستگاه های کنترل تردد در سازمان ها

یکی از مسائل مهم در جوامع امروز، برقراری امنیت در سازمان‌ها می‌باشد. سیستم‌های کنترل تردد علاوه بر ثبت ساعات تردد افراد و برقراری امنیت در سازمان‌ها، ارزش افزوده‌های بیشتری به همراه دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

ثبت ساعات تردد کارمندان، ارباب رجوع و مهمانان سازمان در بازه‌های زمانی دلخواه برقراری نظم در تردد افراد و از بین بردن تجمع در سازمان‌ها افزایش ضریب امنیتی و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز مدیریت دسترسی اشخاص و خودروها در تاریخ، زمان و مکان مشخص کاهش احتمال تقلب و جعل هویت تغییر سطوح دسترسی افراد در زمان رفتن کارمندان از شرکت، اضافه شدن نیروی جدید، ارتقاء برخی از کارمندان و ... امکان گزارش گیری از تمامی ترددها در بازه های زمانی دلخواه انواع دستگاه های کنترل تردد

یک سازمان برای استفاده از سیستم کنترل تردد بسته به نیاز خود از دستگاه های کنترل تردد مختلفی استفاده می‌کند. از جمله انواع دستگاه های کنترل تردد که کاربردهای گوناگونی هم دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره

دستگاه های تشخیص چهره به عنوان محبوب‌ترین دستگاه های کنترل تردد بیومتریک، از چهره افراد برای شناسایی هویت و صدور مجوز دسترسی استفاده می‌کنند و قابلیت اتصال به انواع قفل‌های الکتریکی و گیت های کنترل تردد را دارند. همچنین دستگاه های تشخیص چهره پیشرفته مانند دستگاه های کنترل تردد سوپریما از الگوریتم‌های جدید تشخیص چهره برای شناسایی چهره در تاریکی مطلق، شناسایی چهره با ماسک، شناسایی چهره زنده و جلوگیری از جعل هویت و ... استفاده می‌کنند.

دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی

دستگاه های کنترل تردد اثر انگشتی از اثرانگشت افراد برای احرازهویت استفاده می‌کنند و در صورتی که اثر انگشت کاربر با اثر انگشت ذخیره شده در سیستم، مطابقت داشته باشد، مجوز دسترسی شخص ارسال می‌شود. دستگاه های اثر انگشتی هم انواع مختلفی دارند و با پیشرفت تکنولوژی از سنسورهای قوی شناسایی اثر انگشت استفاده می‌کنند. برای مثال دستگاه های اثر انگشتی سوپریما از قابلیت های شناسایی بافت زنده اثر انگشت پشتیبانی کرده و سرعت و دقت بسیاری بالایی دارند.

دستگاه کنترل تردد کارتی

دستگاه های کنترل تردد کارتی انواع مختلفی دارند و به دلیل هزینه مقرون‌به‌صرفه استفاده از آن‌ها بسیار رایج است. برخی از دستگاه‌های کارتی به دلیل داشتن صفحه کلید از پین کد هم برای شناسایی افراد پشتیبانی می‌کنند.

گیت کنترل تردد

گیت کنترل تردد یکی از تجهیزات کاربردی در سیستم های اکسس کنترل می‌باشد که در کنار دستگاه های کنترل تردد کارتی یا بیومتریک برای جلوگیری از ورود و دسترسی غیرمجاز افراد به ساختمان استفاده می‌شود. استفاده از گیت های تردد علاوه بر کنترل ورود و خروج افراد، از بی نظمی در تردد افراد جلوگیری می‌کند. همچنین گیت های کنترل تردد انواع مختلفی دارند که باتوجه به نیاز سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مثال از گیت های شیشه ای به دلیل سرعت بالای باز و بسته شدن شیشه‌ها، در سازمان‌ها یا مراکزی با حجم تردد بالا مانند ایستگاه‌های مترو، راه آهن، فرودگاه‌ها و ... استفاده می‌شود؛ به همین جهت به گیت های شیشه ای، گیت مترویی هم گفته می‌شود.                                            

نحوه انتخاب بهترین سیستم کنترل تردد

راهکارهای کنترل تردد، انواع مختلفی دارند و برای انتخاب یک سیستم اکسس کنترل باید موارد مختلفی مانند تعداد پرسنل سازمان، حجم تردد روزانه، سطح امنیتی مورد انتظار، روش احراز هویت، محل نصب دستگاه های کنترل تردد، شرایط محیطی، میزان بودجه، سیاست‌های کنترل دسترسی و ... را در نظر گرفت. برای این منظور بهتر است با کارشناسان و متخصصین این حوزه مشورت نمود. شرکت طرح و پردازش غدیر با بیش از دو دهه تجربه موفق در زمینه ارائه سیستم های کنترل تردد و امنیت، شما را در تمامی مراحل انتخاب، خرید، نصب و راه‌اندازی، پشتیبانی، مشاوره و خدمات پس از فروش راهکارهای اکسس کنترل، همراهی می‌کند.

برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه می‌توانید با شماره 02185530 داخلی 333 تماس گرفته و از مطالب آموزشی وبسایت تخصصی کنترل تردد به آدرس ghadir-security.ir بهره‌مند شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون سامانه حضور و غیاب گیت کنترل تردد سیستم کنترل تردد رپرتاژ آگهی مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون دستگاه های کنترل تردد سیستم های کنترل تردد سیستم کنترل تردد استفاده می کنند دستگاه های حضور حضور غیاب کنترل دسترسی سازمان ها ورود و خروج حضور و غیاب اثر انگشتی ساعات تردد تشخیص چهره تردد افراد اثر انگشت ثبت ساعات گیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید

 به گزارش تابناک، سنگ‌ها بیشترین بار بیماری مرتبط با دستگاه ادراری را دارند و سنگ کلیه همراه با سرطان پروستات شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی در کشور هستند.
یک سوم جراحی‌های اورولوژی در کشور هم برای سنگ کلیه انجام می‌شود. ابتلا به سنگ کلیه جزو بیماری‌هایی است که به ژن ارتباط ندارد، اما ایرانی‌ها بیشتر از متوسط جهانی به آن مبتلا می‌شوند؛ موضوعی که دیروز در بیست و هفتمین کنگره سالانه جامعه اورولوژی ایران مطرح شد.

همچنین در باره اینکه چه عاملی بیشترین دلیل سنگ‌ساز شدن کلیه‌ ایرانی‌هاست یا با کنترل 2 بیماری بسیار رایج در کشور به راحتی می‌توان جلوی نارسایی کلیه‌ها و هزینه‌های قابل توجه به نظام سلامت را گرفت، صحبت شد. البته ایران در رشته جراحی‌های مختلف دستگاه و مجاری ادراری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پیشگام است و بسیاری از جراحی‌های نوین این حوزه در کشور انجام می‌شود.

 

بیماری‌های مهم اورولوژی

برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری 2 رشته مهم وجود دارد؛ نفرولوژی مربوط به بخش داخلی کلیه و اورولوژی هم برای بیماری‌های مرتبط با دستگاه‌ ادراری که در بخش سلامت، پیشگیری، کاهش خطرپذیری، همچنین درمان دخالت دارد. در این حوزه بیماری‌های مختلفی وجود دارد که بسیار مهم هستند، ازجمله کاهش فعالیت کلیه و نارسایی این عضو، بیماری‌های مادرزادی، عفونت‌ها و سرطان‌های دستگاه ادراری مثل مثانه، پروستات و...

 

این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید

بسیاری از بیماری‌ها با غربالگری قابل پیشگیری و حتی درمان در همان مراحل اولیه هستند. این مسئله درباره کنترل بیماری‌های مرتبط با دستگاه ادراری هم اهمیت دارد چون 2بیماری‌ مهم وجود دارد که می‌تواند باعث نارسایی کلیه شود؛ دیابت و فشار خون. اگر غربالگری به موقع درباره آنها انجام شود بسیاری از بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند. درصورت ابتلا هم اگر شرایط بیماران کنترل شود، منجر به نارسایی کلیه نخواهد بود. بیماری‌های کلیوی بار عظیمی برای دولت و نظام سلامت دارد، به‌ویژه در بحث دیالیزو پیوند.

 

عامل مهم بروز سنگ

یکی از عوامل مهم شیوع سنگ‌ کلیه در ایران درجه حرارت است، چون در منطقه نیمه خشک قرار گرفته، در استان‌هایی که گرما بیشتر است سنگ کلیه شیوع بیشتری دارد. یک سوم جراحی‌های اورولوژی برای سنگ کلیه، یک سوم مرتبط با سرطان‌ها و یک سوم هم سایر اعمال جراحی مرتبط با دستگاه ادراری است.

 

همه بیمار می‌شوند

بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری به نوع بیماری بستگی دارد و دو نوع آن در کشور ما مشابه دیگر کشورها شایع‌تر است. پروستات و سنگ کلیه. نکته مهم اینکه بیماری‌های کلیه همه طیف‌های جامعه را دربرمی‌گیرد از نوزادان تا سالمندان. یعنی از همه گروه‌های سنی به متخصصان این حوزه مراجعه می‌کنند.

 

روزنامه همشهری

دیگر خبرها

  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها