Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@21:59:17 GMT

تحلیلی بر سریال «روزی روزگاری»

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۷۱۲

تحلیلی بر سریال «روزی روزگاری»

چاپ دوم کتاب «سکه تقدیر»؛ تحلیلی بر سریال «روزی روزگاری» براساس مبانی زیبایی‌شناسی سینمای دینی، نوشته نعمت‌الله سعیدی توسط انتشارات راه یار منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چاپ دوم کتاب «سکه تقدیر»؛ تحلیلی بر سریال «روزی روزگاری» براساس مبانی زیبایی‌شناسی سینمای دینی، نوشته نعمت‌الله سعیدی، توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این کتاب به عنوان اولین جلد از مجموعه کتاب‌های ناشر در رده «سینما و تلویزیون» چنین آمده است: «آثاری مثل «روزی روزگاری» را می‌توان از نظر کارکرد مثل شاهنامه فردوسی یا رباعیات خیام و غزلیات حافظ دانست. مثلاً همان‌طور که شاهنامه زبان فارسی را حفظ کرد، سریال‌هایی مثل «روزی روزگاری» نیز می‌توانند فرهنگ ایرانی را حفظ کنند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم، در دوران فردوسی، خطری که فرهنگ ایرانی را تهدید می‌کرد، عمدتاً فقط متوجه زبان فارسی بود و اگر امثال فردوسی و حافظ نبودند، شاید زبان ما نیز امروز مثل خیلی از کشورهای منطقه عربی شده بود، اما امروز کل فرهنگ ایرانی و شرقی ماست که از طرف فرهنگ غربی و هالیوودی تهدید می‌شود؛ یعنی مشکل این نیست که احتمال دارد ما هم چند سال دیگر انگلیسی حرف بزنیم؛ بلکه خطر اینجاست که انگلیسی هم فکر کنیم!

سریال «روزی روزگاری» پیش از آنکه شاهکاری در سریال‌سازی ما باشد یا نباشد، یک سریال مهم است. اهمیت این سریال پیش از هر چیز به ایرانی بودن آن بازمی‌گردد.»

«روزی روزگاری» مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو ساخته سال 1370-1371 است که از شبکه اول ایران پخش شده ‌است. داستان این سریال درباره راهزنی معروف به نام مرادبیگ است که مرحوم خسرو شکیبایی نقش آن را ایفا می‌کند.

 روایتی از جهاد 64 بانوی اندیمشکی ‌در دوران دفاع مقدس + فیلم

چاپ دوم کتاب 176 صفحه‌ای «سکه تقدیر» با شمارگان هزار جلد و قیمت 40 هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشر شده است. علاقه‌مندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub و یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

چندی پیش نیز کتاب «دکوپاژهای برزخی»؛ تحلیلی بر سریال وضعیت سفید براساس مبانی معرفت‌شناسی سینمای دینی به قلم نعمت‌الله سعیدی، به عنوان دومین جلد از مجموعه «سینما و تلویزیون» توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتشارات راه یار کتاب انتشارات راه یار کتاب تحلیلی بر سریال روزی روزگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی که ناصر حجازی مهاجم استقلال شد!+عکس

مرحوم ناصر حجازی اسطوره باشگاه تاج و استقلال را در دوران بازی همیشه درون دروازه و با پیراهن دروازه‌بانی دیده بودیم.

به گزارش تابناک ورزشی؛ حالا عکسی در فضای مجازی منتشر شده که عجیب‌ترین نقش او را در زمین فوتبال نشان می‌دهد. روزی که عقاب آبی‌ها مهاجم شد!

در دهه ۷۰ به مناسبت ورود آزادگان جنگ ایران و عراق به میهن، یک بازی دوستانه بین پیشکسوتان دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد.

در آن روز مرحوم ناصر حجازی به حرمت پیشکسوت خود فرامرز ظلی داخل دروازه نرفت و با شماره ۹ در خط حمله بازی کرد تا احترام به بزرگتر و پیشکسوت را به زیبایی نشان دهد.

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت برق برای پایداری شبکه
  • تازه‌ترین تیزر «زیرخاکی» منتشر شد/ آیا فریبرز به گنج می‌رسد؟
  • تحلیلی بر سرنوشت انسان با کتاب «منازل الآخره»
  • روزی که ناصر حجازی مهاجم استقلال شد!+عکس
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن
  • مجله «رواق خدمت» منتشر شد
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • کتاب «رواق خدمت» منتشر شد