Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بدافزار بسیار پیچیده، تلفن‌های اپل یا اندروید دیپلمات‌ها را آلوده کرده است». از طریق نرم افزار‌های جاسوسی، عاملان ممکن است قادر به جمع آوری داده‌ها از دستگاه و سوء استفاده از ویژگی‌های آن بوده باشند. این وزارتخانه همچنین گزارش داد که از پاییز در حال بررسی این پرونده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تی آر تی، آنتی پلتاری، مدیر سرویس امنیت و اطلاعات فنلاند از وجود یک فرد دولتی پشت این حمله سایبری خبر داد. به گفته این مقام امنیتی، حتی میکروفون و دوربین‌ها نیز جاسوسی می‌شوند. اما تعداد و محل استقرار دقیق دیپلمات‌های فنلاندی که مورد حمله قرار گرفته اند، مشخص نیست.

پلتاری در مصاحبه‌ای با شبکه فنلاندی MTV۳ گفت: «این مورد نشان می‌دهد که یک تلفن همراه چقدر آسیب پذیر است. کسی نباید اطلاعات محرمانه را از طریق تلفن همراه مدیریت کند. این یک ابزار آسیب پذیر است.»

نرم افزار پگاسوس (Pegasus) می‌تواند به طور یکپارچه به تلفن همراه نفوذ کند و به اپراتور‌های آن اجازه دهد به محتویات و تاریخچه موقعیت مکانی دستگاه دسترسی داشته باشند. ان اس او (NSO) شرکت سازنده این بدافزار می‌گوید پگاسوس را فقط به منظور مبارزه با جرم، جنایت و تروریسم به دولت‌ها می‌فروشد. با اینحال، گزارش‌های منتشرشده از نقش این بدافزار در سرقت اطلاعات مهم خبر می‌دهند.

تحقیقاتی که نیویورک تایمز منتشر کرده، نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی که با صادرات این بدافزار پول خوبی به جیب زده است، پگاسوس را به یکی از اجزای کلیدی راهبرد امنیت ملی خود تبدیل کرده و از آن برای منافع خود در سراسر جهان استفاده کرده است.

تحقیقات یک ساله‌ای که از سوی«رونن برگمن» و «مارک مازتی» انجام شده، نشان می‌دهد حتی اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) نیز از سال ۲۰۱۹ از این جاسوس‌افزار برای نظارت داخلی در خاک آمریکا استفاده کرده است.

چندی پیش ۱۷ سازمان رسانه‌ای از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه از سوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای از جمله لوموند و گاردین منتشر کردند، نرم‌افزار پگاسوس امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ تن از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است. از جمله کسانی که در لیست جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بدافزار جاسوسی رژیم صهیونیستی بدافزار پگاسوس جاسوسی سایبری نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان

به گزارش قدس آنلاین، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و هدف قراردادن اهداف غیرنظامی از سوی ارتش این رژیم همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی یک تانکر حامل سوخت را در منطقه دورس واقع در البقاع در شرق لبنان هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده برخورد موشک شلیک‌شده از سوی این پهپاد صهیونیستی به موانع خاکی کنار جاده، به زخمی‌شدن راننده این تانکر حامل سوخت انجامیده است.

همچنین در نتیجه این حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، تانکر حامل سوخت نیز دچار آسیب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • رژیم صهیونیستی مقدمات حمله به رفح را آغاز کرد
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ حمله موشکی به سدیروت+فیلم
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان