Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه نامه منتشر شده اخیر گفت: اخباری که در منابع داخلی منتشر شده اخبار جدیدی نیست. از طرف عراقی هم چند روزی هست که خبری نشده است.

وی با اشاره به اینکه طرف عراقی قبلاً هم گفته بود که حاضر هستند از منابع ایرانی کالاهای غیر تحریمی را تحویل دهند، افزود: تا جایی که من می‌دانم در این فرایند به دلیل ریسکی که دارد، مورد استقبال واقع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل آن هم این است که تاجر نمی‌داند که اگر ریالش را به بانک مرکزی بدهد آیا از آن طرف بانک TBI عراق منابع ارزی را آزاد می‌کند یا خیر.

حسینی با تأکید بر اینکه این فرایند پیچیده‌ای هست و به این زودی اجرایی نمی‌شود، افزود: در واقع در این فرایند تاجر عراقی خریداری می‌کند و تحویل ما می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به معاونان وزرای صمت و جهاد کشاورزی از امکان استفاده از ظرفیت منابع ارزی ایران در عراق با استفاده از بانک تجارت این کشور (TBI) خبر داده است.

علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این نامه خطاب به محتشمی پور و خلخالی معاونان امور معادن و امور صنایع وزارت صنعت، خواستار ارائه لیست کالاهای اولویت دار برای واردات از طریق این منابع ارزی ایران در عراق شده است.

همچنین نامه مشابهی نیز از سوی سرپرست دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صنعت به اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی برای واردات اقلام مورد نیاز این صنایع با استفاده از ظرفیت بانک TBI عراق ارسال شده است.

کد خبر 5411605 علی مرادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید حمید حسینی عراق پول های بلوکه شده بورس بانک مرکزی ایران بانک مرکزی گمرک قیمت دلار پتروشیمی وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت سید احسان خاندوزی رستم قاسمی نهاده های دامی شرکت ملی نفت ایران تورم منابع ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه این بانک در یک سال گذشته مبلغی بالغ بر ۵۰ همت تسهیلات قرض الحسنه در کل کشور پرداخت کرده گفت: در حال حاضر مجموعه بانک ملی در چند پروژه سرمایه‌گذاری در استان قم مشارکت می‌کند.

وی همچنین در این دیدار گفت: تلاش می‌کنند تا میزان تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات خرد در سطح استان قم را افزایش دهند.

سیدمحمدآقامیری استاندار قم با تاکید بر اینکه لازم است مبلع و تعداد ارائه تسهیلات قرض الحسنه در استان قم افزایش یابد گفت: در شش ماه گذشته با بیش از ۳هزار نفر از مردم استان قم در قالب ملاقات مردمی دیدار داشته که بیش از ۱۹۰۰ نفر آنها خواستار تسهیلات بودند.

وی همچنین از مدیرعامل بانک ملی ایران خواست تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود را به قم معرفی کند تا در این استان اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی با رقم‌های بالا انجام دهند چرا که این اقدام باعث می‌شود نرخ ۸ درصدی بیکاری در قم تعدیل شود.

آقامیری وجود تعداد زیاد اتباع در قم را یکی از عوامل بالا رفتن نرخ بیکاری در استان قم دانست و گفت: در صورتی که شرکت سرمایه گذاری از سوی بانک ملی در قم معرفی شود این قول را می‌دهیم تا مجوز فعالیت‌های آنها را در کمترین زمان ممکن اخذ کنیم.

همچنین تسریع در بهره‌برداری و تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار مقرر شد موافقت و تاییدیه از آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران گرفته شود و در سرمایه‌گذاری و تکمیل این پروژه مشارکت کند.

عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم تهران و آزادراه قم _سلفچگان _ راهجرد_ اراک با نام سردار شهید سلیمانی که با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر قم از مسیر آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران و محور قم سلفچگان از خرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، با گذشت بیش از سه سال، هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • پیدا شدن بقایای موشک های اسرائیلی در عراق + عکس و فیلم
  • پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در عراق (+عکس)
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • روایت خط حزب‌الله از «شب قدر غرب آسیا» +دانلود