Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:41:46 GMT

شاخص بورس همچنان بر مدار صعود با ۲۹ هزار واحد رشد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۸۳۳

شاخص بورس همچنان بر مدار صعود با ۲۹ هزار واحد رشد

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز (شنبه) بیش از چهار میلیارد و ۲۲۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۳۸۲ واحد افزایش به ۳۲۵ هزار و ۱۳۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار ‌هزار و ۶ واحد رشد به ۲۰۴ هزار و ۸۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۶ هزار و ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۴ هزار و ۳۴۵ واحد افزایش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۴۴۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و یک واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲ ‌هزار و ۸۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۶۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۳ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و هشت واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، شیشه و گاز (کگاز) با ۹ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با هشت واحد، توریستی و رفاهی آبادگران ایران (ثاباد) با هشت واحد، پارس سویچ (بسویچ) با هشت واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نمادصنایع جوشکاب یزد (بکاب)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، پاسر خودرو (خپارس) و صنایع آذرآب (فاذر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۰۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۳۲۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد ثابت ماند.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیرزا (شراز) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه کوثر (کوثر)، آتیه داده پرداز (اپرداز)، بیمه تجارت نو (بنو) و بیمه تعاون (وتعاون) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.     

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس بازار سهام فرابورس ریزش شاخص بورس رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص فرابورس یک هزار شاخص بورس هشت واحد بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با دو هزار و ۷۹۹ واحد افزایش معادل ۳۶ صدم درصد در محدوده ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی، وامید، پارس، نوری و فملی از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های خودرو، وبملت، وتجارت، شتران و رمپنا با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خودر، فولاد، ثشاهد، خگستر و وتجارت هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۵۱ واحد افزایش به عدد ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
نماد‌های آریا، تجلی، دماوند، توسن و عالیس از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های خاور، انتخاب، کگهر و مادیرا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۲۲ نماد مثبت برابر ۳۹۷ نماد منفی بود. ۷۲ صف خرید مقابل ۳۰ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۱۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۸ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • بورس مثبت بسته شد
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • بورس قرمز شد
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو