Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زهرا داودی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ورزشکاران زن ناشنوا در رشته تکواندو، ‌کاراته، ‌تیراندازی و دو ومیدانی به المپیک برزیل اعزام خواهند شد.

وی اظهار داشت: زنان ناشنوای ایران نخستین مدال طلای کاراته را در المپیک سال ۲۰۱۳ بلغارستان و نخستین مدال طلای تکواندو را سال ۲۰۱۷ در سامسون ترکیه و در همان سال (۲۰۱۷) نیز برای نخستین مرتبه در رشته تیراندازی مدال نقره را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدیر ورزشی ادامه داد: بنابر درخواست ستاد بازی‌های المپیک برزیل، رقابت‌های تیمی پومسه، کاتا و کمیته تیمی از رقابت‌های تکواندو و کاراته حذف شد، بنابراین در بخش انفرادی این ۲ رشته ورزشکاران زن را اعزام می‌کنیم که البته بستگی به سطح آمادگی نمایندگان کشورمان دارد.

داودی گفت:‌ اواخر آبان ماه سال جاری میزبان مسابقات جهانی تکواندو و کاراته زنان و مردان جهان بودیم و زنان ایران در هر ۲ بخش موفق به کسب نتایج خوبی شدند. براساس درخواست کادر فنی، تیم‌ها حدود ۲ ماه استراحت کردند و بعد از آن اردوی آماده‌سازی تیم تکواندو زنان از دوم بهمن آغاز شد و اردوی تیم کاراته زنان نیز از فردا (دهم بهمن) کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین به اردوهای آماده‌سازی تیم تیراندازی زنان ناشنوا اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون ۲ مرحله اردوی آماده‌سازی که به ترتیب از پنجم تا پانزدهم دی ماه و همچنین از ۲۵ دی تا روز گذشته (هشتم بهمن ماه) برگزار شده است و این تمرینات به طور منظم تا اعزام کاروان به المپیک ناشنوایان برگزار می‌شود.

نایب رئیس زنان فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با یادآوری اینکه اردوهای تیراندازی زنان با حضور پنج تیرانداز برگزار شد، گفت: اردوی رشته دو ومیدانی زنان نیز تنها با یک ورزشکار در رشته پرتاب دیسک به صورت غیر متمرکز زیر نظر مربی این بانوی پرتابگر در استان چهار محال و بختیاری محل زندگی وی در حال برگزاری است و با توجه به اینکه در دو و میدانی تغییر رکوردها به سختی و در زمانی طولانی اتفاق می‌افتد، امیدواریم تا زمان اعزام، این ورزشکار ناشنوا به حدنصاب لازم برای حضور در المپیک دست یابد.

داودی در خصوص حقوق ملی‌پوشان، خاطر نشان کرد: ناشنوایان یک فدراسیون چند رشته‌ای است و البته همانطور که همه می‌دانند، هزینه‌های آماده‌سازی، برگزاری اردوها و اعزام به بازی‌های المپیک سرسام‌آور و بسیار سنگین است؛ بنابراین در حد بضاعت فدراسیون به ورزشکاران مبلغی با عنوان هزینه رفت و آمد، پرداخت می‌شود که این مبلغ متناسب با دوری و نزدیکی شهرهای محل سکونت آنان به تهران یا محل برگزاری اردو است. 

وی در خصوص حمایت از ورزش ناشنوایان از سوی مدیران ورزشی گفت:‌ فعالیت ورزشی برای زنان و البته زنان ناشنوا به مراتب سخت است و امیدواریم که مدیران ورزش کشور اعم از وزیر ورزش تا رئیس کمیته ملی المپیک نگاهی ویژه و خاص به ورزش ناشنوایان به ویژه زنان ناشنوا داشته باشند.

داودی اضافه کرد:‌ این ورزشکارن به دلیل ناشنوایی اغلب مشکل گویایی داشته و نمی‌توانند مسایل خود را مطرح کنند و نیاز بیشتری به دیده شدن دارند و حمایت رسانه‌ها در کنار توجه ویژه مدیران دولتی، مشکلات آنان را در سطح قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد داد.

وی گفت:‌ «مهران تیشه‌گران» رییس فدراسیون، رایزنی فراوانی در خصوص افزایش پاداش ورزشکاران ناشنوا داشت و از مدتی قبل مبلغ حقوق دریافتی قهرمانان المپیکی ناشنوایان از صندوق پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی ایران افزایش یافته است.

برچسب‌ها ورزش ناشنوایان برزیل مهران تیشه‌گران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ناشنوایان برزیل مهران تیشه گران ورزش ناشنوایان برزیل مهران تیشه گران زنان ناشنوا آماده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: در سالی که گذشت، بانوان کشور ما عملکرد بسیار موفقیت‌آمیزی داشتند و به طور قطع می‌توان گفت در چند سال گذشته، زنان ورزش کشور بیشترین افتخارآفرینی را در میادین بین‌المللی در یک سال داشتند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سال گذشته ۸۱۷ مدال کسب شده در مسابقات بین‌المللی داشتیم و این بهترین آمار کسب شده در یک سال در چند سال گذشته است. ما تمام قد از بانوان حمایت خواهیم داشت تا در ادامه بتوانند در جهت اهتزاز پرچم کشورمان تلاش موثر داشته باشند، در این زمینه از حمایت نمایندگان مجلس، وزارت ورزش و در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم برخوردار هستیم.

وی در ادامه به اعزام بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی و میزبانی رویداد‌های بین‌المللی پرداخت و گفت: در سالی که گذشت، ما حدود ۴۵۱ اعزام به رویداد‌های خارجی داشتیم و همچنین میزبانی ۱۴۶ رویداد بین‌المللی را بر عهده گرفتیم. در سال ۱۴۰۲ تمرکز بیشتر معاونت، روی اعزام و افتخارآفرینی بیشتر بانوان ورزشکارمان بود که خدا را شکر این اتفاق رقم خورد و زنان ایران در مسابقات مختلف توانستند نتایج بسیار خوبی را رقم بزنند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص مربیان و داوران تربیت‌شده خانم و افزایش آن نسبت به سال گذشته گفت: در حال حاضر ما ۱۱۷۸۴۳ و ۲۱۷۶۳۸ داور و مربی تربیت شده داریم و در سالی که گذشت موفق شدیم حدود ۷ هزار داور و ۱۴ هزار مربی را به جمع مربیان و داوران زن تربیت‌شده کشور ملحق کنیم.

کاظمی‌پور همچنین در خصوص حفظ جایگاه و عضویت بانوان در مجامع بین‌المللی گفت: به حول قوه الهی تا اینجای کار ۱۱۲ کرسی ما را در مجامع بین‌المللی، زنان کشور تشکیل داده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته، به ۹ نفر افزایش پیدا کرده است. معاونت ورزش بانوان در این مدت تلاش کرد با شناسایی، حمایت و معرفی بانوان ورزشکار موفق و هویت‌آفرین مبتنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی قدم موثری در مسیر توسعه ورزش قهرمانی و حضور بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی بردارد که خوشبختانه با اجرای برنامه‌ریزی‌ها شاهد افتخارآفرینی‌های متعدد در مسابقات و رویداد‌های مختلف بوده‌ایم و امیدوارم با تلاش ورزشکاران و مجموعه ورزش کشور، در سال آینده شاهد اتفاقات خیلی بهتر برای ورزش بانوان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • کسب ۸ سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکار مازندرانی
  • اعلام اصلی‌ترین هدف رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان
  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • مروری بر کارنامه ورزش قم در تابستان ۱۴۰۲
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی