Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@22:35:45 GMT

کاهش ۳۲ درصدی حوادث کار در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۲۹۱۱

کاهش ۳۲ درصدی حوادث کار در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، دکتر علی صفائی فرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مدت سپری شده از سال جاری ۳۷ نفر به علت سقوط از بلندی، ۱۳ نفر بر اثر اصابت جسم سخت، ۶ نفر براثر برق گرفتگی، ۲ نفر به دلیل کمبود اکسیژن، یک نفر بر اثر غرق شدگی و ۶ نفر نیز بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: در این مدت تعداد یک هزار و ۱۳۳ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ در صد افزایش یافته است؛ از این تعداد ۳۹ نفر زن و بقیه مرد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: آذر ماه امسال چهار نفر به علت حادثه کار در استان فوت کرده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در همین ماه ۱۳۰ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آنها زن بودند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته  ۱۱۴ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند و یک هزار و ۳۱۳ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۲۸ نفر زن و یک هزار و ۲۸۵ نفر مرد بودند.

46

کد خبر 1597496

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ گفت: در اجرای طرح نوروزی، سازمان‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و همچنین پلیس راهور برنامه ریزی دقیقی داشتند و امیدواریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

این مقام انتظامی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در دهه ۱۳۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و افزود: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم، اما مجددا وضعیت به شرایط قبل بازگشته و در سال گذشته تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس پلیس راهور با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی گفت: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهاد‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

سردار حسینی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث افزود: تمام تلاش ما این است که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهاد‌های حمایتی کاهش پیدا کند.

این مقام انتظامی افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتار‌های ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را اجرا کنیم، باید اقدامات مان در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

سردار حسینی با اشاره به نقش سازمان صداوسیما افزود: از این سازمان انتظار داریم که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرد و آموزش‌های لازم برای سلامت مردم در حوزه رفت و آمد و رانندگی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی