Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، «مُعید یوسف» در دیدار با «امیرخان متقی» و برخی از دیگر مقام های  این گروه، پیرامون همکاری‌های دوجانبه، بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان و امنیت مرزهای مشترک گفت وگو کرد.

شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان به نقل از سفیر پاکستان در کابل اعلام کرد که دو کشور درخصوص کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به افغانستان رایزنی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین سفر یک هیات بلندپایه از پاکستان به کابل از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در تابستان امسال محسوب می‌شود. پیشتر رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان و وزیر امور خارجه این کشور برای رایزنی با دولت موقت طالبان به کابل سفر کرده بودند.

منابع رسمی در پاکستان اواخر دیماه امسال به روزنامه «اکسپرس تریبیون» گفتند: دستور کار سفر مشاور امنیت ملی به کابل پرداختن به وضعیت انسانی در افغانستان، یافتن راهکار توسعه روابط دو کشور، نحوه کمک به مردم افغانستان، آگاهی از خواسته‌های دولت موقت طالبان و همچنین پرداختن به اختلافات مرزی دو کشور پس از اعتراض طالبان به تداوم حصارکشی مرزهای مشترک توسط ارتش پاکستان خواهد بود.

حصارکشی مرزهای مشترک با افغانستان از سوی ارتش پاکستان همچنان یک اختلاف پابرجا میان دو کشور است، هرچند اسلام‌آباد آن را کم اهمیت جلوه می‌دهد اما رهبران طالبان همچنان علیه این طرح موضع گیری می کنند.

مشاور امنیت ملی پاکستان قرار است در کابل پیام ویژه عمران‌خان نخست وزیر این کشور را به رهبران طالبان ابلاغ کند. این درحالی است که اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان درباره اعزام نیروی فنی به افغانستان واکنش‌های شدیدی در این کشور به دنبال داشته است.

وزیر کشور پاکستان هفته گذشته اعلام کرد که ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مرزهای مشترک این کشور با افغانستان حصارکشی شده و تنها ۲۱ کیلومتر از آن باقی مانده که پس از اعتراض طالبان قرار است این بخش نیز با تفاهم دو کشور تکمیل شود.

ارتش پاکستان پیشتر به صراحت اعلام کرده است که هیچ مصالحه‌ای درباره طرح حصارکشی نخواهد داشت و این سازوکار مرزی موجود میان دو کشور همسایه باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها پاکستان طالبان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان طالبان تحولات افغانستان پاکستان طالبان تحولات افغانستان مرزهای مشترک دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند

سخنگوی ایالت «خیبرپختونخوا» با تأکید بر اینکه افغان‌های دارای اقامت قانونی نباید مورد آزار و اخراج قرار بگیرند، هشدار داد هرگونه اقدام دراین زمینه می‌تواند روابط افغانستان و پاکستان را تیره کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمدعلی سیف» سخنگوی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان با اشاره به آغاز روند اخراج جمعی افغان‌های دارای مدرک قانونی در این کشور تصریح کرد اتباع افغان که به طور قانونی در پاکستان زندگی می‌کنند نباید «آزار یا اخراج شوند».

وی همچنین در ادامه هشدار داد هر اقدامی در این زمینه می‌تواند روابط بین پاکستان و افغانستان را تیره کند.

دولت فدرال پاکستان مرحله دوم اخراج پناهجویان افغان از این کشور را از دوشنبه (27 فروردین) آغاز کرده است؛ در این روند قرار است افغان‌های دارنده کارت‌های اقامتی (ای‌سی‌سی/کارت شهروندی افغانستان) شناسایی و اخراج شوند.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخوا به «داون نیوز» گفت همه پناهجویان غیرقانونی افغان در این ایالت پیش از این به کشورشان بازگردانده شده‌اند و در حال حاضر هیچ اقدامی علیه اتباع افغان دارای مدارک  اقامتی قانونی در جریان نیست.

سیف افزود تنها افغان‌هایی که در این ایالت باقی مانده‌اند، بر اساس قوانین پاکستان و قطعنامه‌های بین‌المللی نهادهایی مانند کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، کارت شهروندی افغانستان را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: دولت فدرال فقط موظف کرده است تا تعداد افغان‌های قانونی در ایالت خیبرپختونخوا را بررسی کنیم و در نهایت بررسی‌ها نشان داد که 359 هزار اتباع قانونی در این ایالت زندگی می‌کنند.

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیستفعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی استطالبان: پاکستان خلاف اصول بین‌المللی پناهجویان افغان را اخراج کرده است

این عضو ارشد تحریک انصاف تصریح کرد: اگر به ما دستور داده شود که آنها (افغان‌های قانونی) را اخراج کنیم، با مقامات صحبت خواهیم کرد. اخراج افغان‌های غیرقانونی موجه بود اما ما نمی‌توانیم افغان‌هایی که به‌طور قانونی اینجا زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دهیم.

سیف همچنین هشدار داد هر گونه اقدام علیه افغان‌های قانونی  سبب برانگیختن نفرت، سوء تفاهم و بی‌اعتمادی بین ما و افغانستان خواهد شد.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخوا پیش از این نیز تصریح کرده بود «هیچ مدرکی» وجود ندارد که نشان دهد پناهجویان افغان که با مدارک اقامتی در این ایالت زندگی می‌کنند، در رویدادهای امنیتی پاکستان دخیل بوده‌‌اند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم