Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی قیمت کالاهای اساسی در آغاز بهمن نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد که برنج ایرانی و سیب‌زمینی با ۱۷ و ۱۱ درصد افزایش قیمت در صدر افزایش قیمت قرار دارند و قیمت پرتقال و گوجه فرنگی نیز در مدت یاد شده ۳ و ۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش کارگروه رصد و پایش قیمت اقلام اساسی و پرمصرف بازار کشور منتهی به اول بهمن ماه که از سوی انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان منتشر شده،‌ قیمت گوشت مرغ تازه، تخم مرغ، گوشت گوساله، لبنیات، برنج پاکستانی، ماکارونی، انواع روغن، آب بطری، لوبیا و لپه، ورق فولادی، انواع لاستیک سواری، انواع روغن موتور و دستمال کاغذی نسبت به ماه قبل از آن تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این زمان قیمت گوشت گوسفندی، گوسفند و گوساله زنده، قند و شکر، چای، برنج هندی، نخود و عدس، موز و سیب، پیاز، خرما، رب، گچ سفید، پودر شوینده و کاغذ یک تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. بر این اساس قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی با سه درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۳۶ هزار تومان و هر کیلو گوساله و گوسفند زنده با ۳ و ۷ درصد افزایش به نزدیک ۵۶ و ۶۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت هر کیلو شکر و قند با ۱۰ و ۷ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به بیش از ۱۶ و ۱۹ هزار تومان و هر کیلو چای با ۲ تا ۳ درصد افزایش به ۱۲۴ تا ۱۳۰ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو نخود، عدس با ۳ درصد افزایش به ۳۹ و ۴۲ و رب، پیاز، موز و سیب زرد نیز با ۳، ۳، ۴ و ۳ درصد افزایش به حدود ۳۲ هزار، ۷۵۰۰، ۳۳ هزار و ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

در این میان قیمت انواع برنج ایرانی و سیب زمینی نسبت به ماه قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته، به طوری که در اول بهمن امسال، انواع قیمت هر کیلو برنج ایرانی با ۱۷ درصد افزایش نسبت به اوایل دی ماه به ۶۲ تا ۶۴ هزار تومان رسیده و قیمت هر کیلو سیب زمینی نیز با ۱۱ درصد افزایش در یک ماه به ۱۱ هزار تومان رسیده است.

قیمت کدام اقلام کاهش یافت؟

البته بر اساس گزارش کارگروه رصد و پایش قیمت اقلام اساسی و پرمصرف بازار کشور منتهی به اول بهمن ماه، قیمت سیمان، میلگرد و تیرآهن، پرتقال، گوجه فرنگی یک تا ۱۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. به طوری که قیمت هر کیلو پرتقال و گوجه فرنگی با ۳ و ۷ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۵ هزار و ۴۰۰ و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان همچنین در این گزارش تاکید کرده که شیر کم چرب، قند و شکر، انواع برنج ایرانی، نخود، سیب زمینی، آب بطری و رب گوجه فرنگی نسبت به یک سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هزار تومان رسیده تومان رسیده نسبت به ماه قبل درصد افزایش قیمت هر کیلو افزایش قیمت برنج ایرانی سیب زمینی گوجه فرنگی ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع میوه و سبزی +جدول

قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

به گزارش مشرق، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو نارنگی ۲۰ تا ۶۴.۸۰۰، سیب زرد ۴۰ تا ۶۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۵۹.۸۰۰، کیوی ۸۹ تا ۹۸، توت فرنگی ۱۷۹ تا ۱۹۸، به ۵۹.۸۰۰ و پرتقال ۲۵ تا ۳۵ است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹ تا ۱۹۰ و گوجه سبز ۳۵۰ هزار تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۱۰ تا ۲۰، طالبی ۳۹، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۲۵ تا ۳۴.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۷۸.۸۰۰ تا ۸۴.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵، آناناس ۲۵۰، هر بسته ۲۰۰ گرمی بلوبری ۲۴۰، هر عدد آوا کادو ۱۴۰، کیوانا ۵۵، دراگون ۲۴۰، هر بسته فیسالیس ۵۰ و هر عدد انبه استوایی ۳۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰، هویج ۱۳.۸۰۰، کاهو ۲۹.۸۰۰، کدو ۲۲.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۸۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالا کاشان ۳۸، لیمو ترش ۴۹ تا ۱۱۵ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۲.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ و پیاز زرد ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • قیمت کالا‌های صنعتی در انتظار تورم پیشران بهمن
  • قیمت روز برنج ایرانی و خارجی یکشنبه ۲۶ فروردین۱۴۰۳
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟