Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مسعود شریفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به خانواده ها سفارش کرد: در اسرع وقت همراه فرزندان خود در راستای حفظ سلامت آنها به مراکز تجمیع واکسیناسیون ۱۱ شهرستان استان مراجعه کنند.

وی بدون اشاره به تعداد جمعیت این گروه سنی ادامه داد:  واکسن سینوفارم و پاستورکووک برای این گروه سنی در نظر گرفته شد که در ۲ نوبت با فاصله زمانی مشخص تزریق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی تصریح کرد: همراه داشتن شناسنامه و حضور والدین برای تزریق واکسن به گروه سنی یادشده الزامی است.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد ادامه داد: افراد بالای ۱۸ سال برای حفظ سلامت خود و دیگران، دُز سوم واکسن را دریافت کنند و با توجه به شیوع بالای اُمیکرون استفاده از ماسک به خصوص در مکان های عمومی و  سرپوشیده ضروری است.

تعداد جمعیت این گروه سنی ۸۳۷ هزار نفر اعلام شد.

شریفی هفته گذشته گفته بود: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان، در مجموع یک میلیون و ۸۷۹ هزار و  ۳۷ دُز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شد که ۸۹۳ هزار و ۱۸۷ مورد مربوط به نوبت اول و ۷۸۷ هزار و ۴۵۱ دُز نوبت دوم دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون در نوبت سوم برای افراد بالای ۱۸ سال واجد شرایط (افرادی که بیش از سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد) ، برابر ۴۴ درصد است.

پنج شهر استان یزد در وضعیت قرمز 

همچنین به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از هشت شهرستان قرمز کرونایی در کشور پنج مورد در استان یزد قرار دارد.

ابراهیم سلمانی افزود: علاوه بر اردکان، مهریز، مروست، خاتم و ابرکوه در وضعیت قرمز قرار دارد؛ شهرستان‌های یزد، بهاباد، میبد و تفت  در وضعیت نارنجی ،بافق و اشکذر تنها شهرستان‌های زرد استان است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون ۱۱۶ هزار نفر در استان به این ویروس مبتلا شده اند و ۲ هزار و ۴۷۱ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

هم اکنون ۳۰۴ فرد مشکوک به کرونا در استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۵۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفرجمعیت دارد و با شیوع موج ششم اُمیکرون تمامی واحدهای آموزشی وابسته به آموزش و پرورش استان از امروز تعطیل اعلام شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد واکسن بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد واکسن بهداشت و سلامت گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط جوان ۲۲ ساله از کوه در شهر خور

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خور و بیابانک گفت: عصر روز سه شنبه سقوط یک جوان ۲۲ ساله در محدوده چشمه ایزد آباد شهر خور از کوه گزارش و بلافاصله عملیات نجات آغاز شد.

سید موسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار داشت: طی تماس با مرکز عملیات EOC جمعیت هلال احمر استان اصفهان، سقوط یک جوان ۲۲ ساله در محدوده چشمه ایزد آباد شهر خور از کوه حوالی ساعت ۱۷ امروز _سه شنبه هفتم فروردین_ گزارش شد.

وی افزود: یک تیم عملیاتی ۵ نفره به منطقه مذکور اعزام شد که طی عملیاتی بسیار حساس و سخت به همت نیروهای نجاتگر هلال احمر شهرستان خوروبیابانک و رئیس اداره ورزش و جوانان، اقدامات امداد و نجات صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خوروبیابانک ادامه داد: این جوان حادثه دیده به پایین کوه انتقال یافت و تحویل پرسنل اورژانس خوروبیابانک شد.

کد خبر 739493

دیگر خبرها

  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • سقوط جوان ۲۲ ساله از کوه در شهر خور
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از امروز
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳