Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@07:36:28 GMT

۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی تهران فرسوده است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۵۲۶۲

۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی تهران فرسوده است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صفر مشهدی فراهانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چه میزان در بودجه پیشنهادی شهرداری تهران به نوسازی ناوگان تاکسیرانی توجه شده‌است، گفت: در بخش نوسازی این موضوع بستگی به این دارد که چه میزان بودجه از سوی دولت و شهرداری در اختیار ما قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم و منابع لازم به‌دست ما برسد، قصد داریم هدف‌گذاری نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی را در سال آینده عملیاتی کنیم؛ البته بودجه لازم برای این کار در اختیار شهرداری است.

وی با بیان اینکه در این زمینه، نقش ما معرفی ناوگان فرسوده برای نوسازی است، اظهار کرد: تاکسی‌های کاربراتوری در این زمینه برای نوسازی در اولویت قرار دارند.

فراهانی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی بیش از ۱۰ سال عمر دارند، گفت: بر اساس تعریفی که در قانون هوای پاک در مورد تاکسی فرسوده ارائه شده، ناوگانی که بیش از ۱۰ سال از عمر آن گذشته باشد، مشمول نوسازی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در پایان بیان کرد: فرسوده محسوب شدن ناوگان حمل و نقل بر اساس استانداردها و شاخص‌هایی است؛ به‌طور مثال اگر این تعریف بر ۱۵ سال قرار گیرد، آمار تغییر خواهد کرد؛ اما فعلاً با توجه به کیفیت قطعات نوسازی خودروهای سواری بر ۱۰ سال قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

ملیحه آدینه کد خبر: 1127700 برچسب‌ها تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید

 محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور وجود دارد گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده وجود دارد که جمعیتی افزون بر ۱۰ میلیون نفر هم در آن زندگی می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در این محدوده‌ها وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر نوسازی شوند.

آیینی با بیان اینکه  امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم میزان مشارکت خود مردم و سازندگان  را در نوسازی بافت های فرسوده افزایش دهیم گفت: با مشارکت‌های مردمی در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را در اجرای نوسازی بافت های فرسوده  شاهد خواهیم بود که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت مردم نوسازی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای به سرانجام رسیدن این طرح، طرح‌های تشویقی مثل کاهش صدور پروانه از ۸ ماه به ۲ ماه؛ تخصیص ۵۰ درصدی به سازندگان و ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده‌است.

وی همچنین از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین، امسال خبر داد و افزود: مردم در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو