Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آزادراه شیراز - اصفهان با وجود گذشت ۱۰ سال هنوز به صورت کامل آماده بهره‌برداری نیست و باز هم وعده‌ افتتاح به زمان دیگری موکول شد آنهم زمانی که هر روز تاخیر به هزینه تمام شده پروژه می‌افزاید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  آزادراه در حال احداث شیراز ـ اصفهان یکی از مصادیق توسعه نه‌تنها در استان فارس بلکه جنوب کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزادراه می‌تواند با اتصال به آزادراه قم ـ تهران تبدیل به یک کریدور ارتباطی بین شمال و جنوب کشور شود و البته از نظر اقتصادی نیز مزایایی دارد.

«آزادراه شیراز ـ اصفهان حدفاصل ایزدخواست تا محدوده طرح تفصیلی شهر شیراز به‌طول حدود 210 کیلومتر به‌صورت چهارخطه طراحی شده است و فاصله اصفهان ـ شیراز را بیش از 130 کیلومتر کوتاه می‌کند.

این آزادراه سالیانه بیش از 180 میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی از تلفات و تصادفات جاده‌ای را به‌همراه دارد»، این عباراتی است که در دی ماه سال 89 همزمان با کلنگ‌زنی آزادراه شیراز ـ اصفهان از سوی مسئولان و وزیر وقت راه و شهرسازی مطرح شده است.

در زمان کلنگ‌زنی این آزادراه اعلام شد که «طرح ملی آزادراه شیراز ـ اصفهان با اعتباری بالغ بر هفت‌هزار و 200 میلیارد ریال و با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و ترابری و همچنین مشارکت بخش خصوصی در مدت چهار سال به بهره‌برداری می‌رسد.»،

این موضوع در حالی است که از تصمیم بر احداث این آزادراه نزدیک به 50 سال و از زمان اجرا نیز 10 سال می‌گذرد و در حالی قرار بود که خردادماه 1400 به بهره‌برداری برسد که هنوز گام‌هایی از این پروژه باقی مانده است. 

کاهش طول مسیر اصفهان ـ شیراز، کاهش استهلاک و تردد خودروها، بهره‌گیری از چشم‌انداز بسیار خوب مسیر و استفاده از فناوری‌های جدید ـ در حدود 50 مورد از فناوری‌های جدید ـ از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه است. 

88 درصد پیشرفت

در مهرماه امسال رضا محمدیان، مدیرعامل شرکت احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان درباره این پروژه به تسنیم گفت: این پروژه در زمان حاضر به‌صورت میانگین 88 درصد بیشتر پیش‌روی فیزیکی دارد و امید است که امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به شرایط ویژه پروژه افزود: نزدیک به 9 نقطه گردشگری دارد که باید طرح‌هایی برای دعوت سرمایه‌گذاران اجرا شود و با احداث مجتمع‌های رفاهی به تکمیل این پروژه کمک کنند.

محمدیان معتقد است که پژوه در زمان حاضر روسازی آن رو به اتمام است و درباره بحث علائم نیز اگر منابع مالی به‌موقع برسد این کار هم محقق خواهد شد.

به‌گفته مدیرعامل شرکت احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان در زمان حاضر اگر یک‌هزار میلیارد تومان بودجه تأمین شود این پروژه جمع‌بندی می‌شود و اگر ظرف یک تا دو ماه باقی‌مانده از فصل کاری اعتبارات تزریق شود رونق خوبی برای وضعیت اجرایی پروژه خواهد داشت.

اختصاص بودجه تعیین کننده زمان افتتاح است

حال که نزدیک به پایان سال 1400 هستیم گره این پروژه همچنان بسته مانده است و جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در توئیتی اعلام کرده که تکمیل قطعات 1 تا 7 آزادراه شیراز - اصفهان حدود 4 هزار میلیارد تومان و قطعه 8 هم هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بدون تغییر روند، به این زودی‌ها امکان افتتاح کامل وجود ندارد. 

سال 1402 پروژه کامل افتتاح می‌شود

محمود رضایی کوچی، معاون عمرانی استاندار فارس در همین رابطه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برای قطعه 7 و 8 تقریبا همین اعتبار نیاز است که براساس تفاهم‌نامه با وزارت را بنا شده که 30 درصد اعتبار توسط سرمایه‌گذار و 70 درصد توسط دولت تامین شود. 

وی درباره قطعات یک تا 6 این آزادراه گفت: قطعات یک تا شش اکنون آسفالت لایه اول ریخته شده  و آماده خط کشی و ایمن سازی مسیر است که بعد از تامین روشنایی و نصب نیوجرسی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، البته برای تامین روشنایی، ایمن سازی و نصب نیوجرسی اعتبار نیاز است. 

وعده بهره‌برداری از فاز اول آزادراه شیراز-اصفهان تا بهار 1401آزادراه شیراز ـ اصفهان در گام‌های آخر/ انتظار 10ساله 2 استان چه‌زمانی به پایان می‌رسد؟+ فیلماجرای قطعه 8 آزادراه شیراز - اصفهان لازمه بهره‌برداری از کل طرح است

معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه بخشی از ظرفیت این پروژه را به زودی می‌توان مورد استفاده قرار داد، افزود: برای تکمیل پروژه با توجه به اعتباراتی که نیاز است زمان بیشتری می‌طلبد و می‌توان گفت که با تامین منابع اعتباری برای قطعات باقی مانده پروژه به صورت کامل در 1402 افتتاح شود. 

رضایی تامین منابع مالی، انجام پروژه، تملک اراضی و مستثنیات را دلایلی برای زمان بر بودن و طولانی شدن پروژه ذکر می‌کند و معتقد است که با تامین منابع از سوی وزارت دفاع، وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه بخشی از مسیر به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود. 

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزادراه شیراز ـ اصفهان راه شیراز ـ اصفهان بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی مجذوبی عصر امروز در آئین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده‌یاد سلطانی‌صحبت با گرامیداشت هفته سلامت گفت: کلنگ‌زنی مرکز خدمات جامع سلامت زنده‌یاد سلطانی چهار سال پیش انجام شد و امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری این مرکز بهداشتی درمانی هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت این پروژه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است اذعان کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه ساخت این پروژه توسط خیر نیک‌اندیش پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه افزود: این پروژه در طبقه در زمینی به متراژ ۶۰۰ مترمربع به بهره‌برداری و افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان از خدمات درمانی و بهداشتی مرکز جامع سلامت مرحوم سلطانی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: در این مرکز خدمات مامایی مراقبین سلامت، زنان و زایمان، تغذیه، روان‌شناسی، دندان‌پزشکی، پزشک عمومی و … ارائه می‌شود.

مجذوبی گفت: متخصصین تغذیه و رژیم درمانی در کلینیک تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان همه روزه آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیز همدانی هستند.

افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی در آینده نزدیک

وی از افتتاح کلینیک دندان پزشکی کودکان در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان خبر داد و افزود: تجهیزات و امکانات مورد نیاز بخش دندان‌پزشکی خریداری و نصب شده است و این کلینیک به زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری مرکز سلامت روانی، اجتماعی جامع‌نگر سراج گفت: تمام بیماران که نظر سلامت روان در سطح یک قرار دارند می‌توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مرکز جامع سلامت خانواده نیز در هفته سلامت افتتاح و بهره‌برداری شد، عنوان کرد: خدماتی همچون مشاوره‌های حین ازدواج، طب کار و… در این مرکز ارائه می‌شود.

مجذوبی خاطرنشان کرد: شش واحد منزل مسکونی ویژه متخصصین در راستای جذب و افزایش پزشک متخصص در شبکه بهداشت شهرستان تویسرکان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6085793

دیگر خبرها

  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است