Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@12:44:44 GMT

ویژه برنامه «پرچم افتخار» در دهه فجر اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۶۵۱

ویژه برنامه «پرچم افتخار» در دهه فجر اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، دهه‌ فجر را نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی‌مانند در تاریخ ایران دانست و گفت: مردم ایران با توکل به خدا، مجاهدت، اتحاد و هم‌دلی و با رهبری امام خمینی (ره) نقطه‌ی عطفی در تاریخ ایران به وجود آوردند که باید در جهت بزرگداشت آن تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از بزرگداشت ایام دهه‌ فجر باید انتقال پیام‌ها و دستاوردهای انقلاب به مردم به ویژه نسل جوان و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان این راه و تجدیدعهد و میثاق با آنان باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به حضور فعال مردم به‌ویژه ایثارگران در برنامه‌های بزرگداشت دهه‌ فجر اشاره و تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه‌فجر باید با مشارکت حداکثری مردم به‌ویژه ایثارگران باشد، چراکه با حضور مردم بود که شاهد به ثمر نشستن انقلاب بودیم، حمایت مردم از نظام اسلامی دستاوردهای فراوانی را برای کشور به همراه داشته و خواهد داشت و بدون تردید حضور و مشارکت قشرهای مختلف مردم به‌ویژه ایثارگران در مراسم‌های دهه‌ فجر، موجب تقویت پایه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد شد. ایثارگران سرمایه‌ها و نماد ایثار و مقاومت این کشور هستند و باید مانند همیشه نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: بنیاد به‌عنوان نهادی برخاسته از دل انقلاب باید پرچم‌دار اجرای برنامه‌های دهه‌ فجر باشد، لذا در این راستا با برگزاری جلسات متعدد و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، برنامه‌های متنوعی را با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی به اجرا درخواهد آورد.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز با اشاره به مراسم میهمانی لاله‌ها به‌عنوان محوری‌ترین برنامه بنیاد البرز برای بزرگداشت ایام‌الله دهه‌ فجر گفت: این مراسم پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه از ساعت ۱۵:۳۰ به‌طور همزمان در ۱۵۷ گلزار شهدای استان برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز در گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) کرج برگزار خواهد شد.

رستمیان افزود: این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسؤولین لشگری و استانی و مردم شهیدپرور برگزار و مردم و مسئولین ضمن ادای احترام به مقام شهیدان والامقام، مزار شهدا را غبارروبی و عطرافشانی و گلباران کرده و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.

وی ادامه داد: هدف از این مراسم تجدید میثاق امت شهیدپرور با آرمان‌های انقلاب و ادای احترام به شهدای والامقام است که باید تلاش کنیم تا این مراسم باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه از دیدار با ۵ هزار نفر از ایثارگران استان البرز خبر داد و گفت: این طرح با تأکید استاندار محترم و باهدف تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از فردا ۱۰ بهمن ما لغایت ۱۰ اسفندماه با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی به اجرا درخواهد آمد، همچنین در ایام‌الله دهه فجر نیز با ۴۸ خانواده شهید انقلاب دیدار و از این عزیزان تجلیل به عمل خواهد آمد.

رستمیان دهه فجر را فرصتی مغتنم در جهت تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دانست و تأکید کرد: توجه به این نکته ضرورت دارد که حضور در بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران و دیدار با این عزیزان موجب می‌شود تا دعای خیر آنان شامل حال ما شود.

وی افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که با عنوان طرح سپاس اجرایی می‌شود طرحی ارزشمند است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، مسؤولین نظام با حضور در منزل ایثارگران ضمن ادای احترام و دلجویی می‌توانند به مشکلات این عزیزان رسیدگی کنند. 

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در بخش دیگر به اجرای پویش «پرچم افتخار»؛ به‌نام شهید اقتدار اشاره کرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۱۷ بهمن سال ۱۳۵۹، درباره گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی توسط همه اقشار ملت و «نصب و اهتزاز پرچم» فرمودند: «در دهه‌ی فجر بر سَر در هر خانه‌اى پرچم بزنید، پرچم جمهورى اسلامى را در سطح شهرها و روستاها به اهتزاز در بیاورید. نشان بدهید که ملّت این خاطره را گرامى مى‌دارد.»، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همگام با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم همیشه حاضر درصحنه و انقلابی استان البرز دعوت می‌کند با شرکت در این پویش و نصب پرچم مقدس و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران از در سر در خانه‌ها، مدارس، مغازه‌ها و محل کار خود یا معابر عمومی عکس بگیرند و آن را به یکی از شهدای کشورمان که پیشگامان اقتدار ایران هستند تقدیم کرده و با هشتگ پرچم افتخار و نام آن شهید منتشر و تصاویر خود را به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارسال نمایند.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب در ایام‌الله دهه فجر تأکید کرد و اظهار کرد: امروز یکی از وظایف بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های انقلاب در جامعه خصوصاً در بین نسل جوان است. ایام‌الله دهه‌ فجر پر از درس‌های ایثارگری و مجاهدت برای جوانان است که باید بیان شود، دهه‌ فجر فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های انقلاب است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی در این ایام با توجه به انتشار ویروس کرونا باید در دستور کار قرار گیرد. معرفی روایان ایثار به صداوسیما جهت بیان خاطرات و مجاهدت‌های دوران انقلاب و ساخت انواع تیزر و برنامه‌های تلویزیونی ازجمله برنامه‌هایی است که با مشارکت صداوسیمای استان به اجرا درخواهد آمد.

رستمیان در پایان تأکید کرد: افتتاح موزه شهدا در امام‌زاده محمد (ع)، تعویض پرچم‌های مزار شهدا، آذین‌بندی ادارات بنیاد، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای ایثارگران، تبلیغات محیطی و نواختن زنگ انقلاب در مدارس شاهد از دیگر برنامه‌هایی است که ان‌شاءالله به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر دستگاه‌های اجرایی در ایام‌الله دهه فجر در استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه فجر بنیاد شهید ایثارگری خبرگزاری فارس فارس نیوز البرز کرج بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایام الله دهه فجر ارزش های انقلاب انقلاب اسلامی مردم به ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: این نهاد همواره توفیقات فراوانی را کسب کرده و در سراسر کشور و با مشارکت خود مردم و سایر نهادهای اجرایی در راستای حل مشکلات مسکن در کشور کوشیده است.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در حاشیه سفر خود به شهرستان دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: ۴۵ سال از تأسیس نهاد مقدس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و این نهاد در راستای وظایف سازمانی خود تلاش زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران همواره توفیقات فراوانی را کسب کرده است گفت: این نهاد در سراسر کشور و با مشارکت خود مردم و سایر نهادهای اجرایی در راستای حل مشکلات مسکن در کشور کوشیده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عنوان کرد: بنیاد مسکن در دولت سیزدهم و با توجه به دغدغه بسیار زیاد رئیس جمهور و هیئت دولت نسبت به موضوع مسکن، شکوفایی و گسترش چشم‌گیری داشته است.

روحانی‌نژاد ادامه داد: در شهرستان دهاقان با همت مسئولین اجرایی و به خصوص فرماندار پر تلاش و جهادی که پیگیری‌های زیادی را برای حل مشکلات مردم دارند؛ اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه مسکن شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری انجام شده و تلاش و همدلی بسیار خوب در شهرستان دهاقان امید است مشکلات مسکن در این منطقه حل شود و نگرانی مردم بر طرف شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان این‌که تکمیل نهضت ملی مسکن نیازمند همت جدی است گفت: مسئولین استانی و شهرستانی به صورت جهادی کار را دنبال کنند تا هرچه سریع‌تر شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پروژه در این شهرستان باشیم.

به گزارش ایمنا، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و رئیس شورای مرکزی این نهاد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی پروژه ۱۴٠٠ واحدی نهضت ملی مسکن، کاشت ۵٠٠٠ نهال در مکان پروژه و همچنین مسجد و مجموعه فرهنگی ائمه بقیع آغاز شد.

همچنین به صورت نمادین، تحویل ۱ واحد مسکونی از پروژه ۱٠۸ واحدی اقدام ملی مسکن شهرستان دهاقان نیز صورت گرفت.

کد خبر 745581

دیگر خبرها

  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • احداث بیش از ۲۲ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد