Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدا طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و بررسی ایراد شورای نگهبان در دستور قرار گرفت. نمایندگان مجلس شرط آزمون وکالت را از این طرح حذف کردند. دلیل این حذف این بود که  نمایندگان پیشتر «سابقه قضاوت و نمایندگی مجلس» را در آزمون وکالت حذف کرده بودند و مجلس یازدهم از آن به عنوان «مصوبه انقلابی و ضد رانت» یاد کرده بود؛ اگرچه با مخالفت برخی نمایندگان و افراد دارای سابقه قضاوت هم مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرط آزمون وکالت برای قضات و نمایندگان با سی سال سابقه حذف شد

پیش از تصویب این لایحه و بر اساس قانون چندین سال قضات و نمایندگان مجلس با سی سال سابقه کار می توانستند بدون شرکت در آزمون وکالت، پروانه وکالت کسب کنند.  شورای نگهبان پس از این اقدام مجلس، این مصوبه را تبعیض ناروا دانست. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفته بود «برخی افرادی که معافیت آنها در این مصوبه برداشته شد، صلاحیتشان برای کار حقوقی و وکالت مسلم است؛ مانند یک قاضی که سی سال قضاوت کرده و لازم نیست آزمون بدهد.» نمایندگان مجلس در اصلاحیه خود هرگونه سابقه‌ای را از آزمون وکالت حذف کرد، در حالیکه پیش از آن شورای نگهبان به همین مسئله ایراد وارد کرده بود.

نیک‌بین: طرح شفافیت را به دستور کار مجلس بازگردانید

نیک بین نماینده کاشمر در مجلس گفت: مجلس طرح شفافیت را در دستور کار نمایندگان قرار دهد؛ تا وقتی شفافیت در مجلس، دولت و قراردادهای مالی و غیرمالی مصوب نشود، قراردادها محرمانه و پشت پرده می‌ماند. طرح شفافیت علاوه بر مجلس یازدهم، در دوره پیشین پارلمان با عنوان «شفافیت آراء نمایندگان» هم مطرح شده بود اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

بودجه مناطق محروم را در جای دیگری خرج کردند

 سید علی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس در صحن علنی امروز مجلس در تذکری گفت:  بودجه سال  ۱۴۰۰ مناطق محروم عملیاتی نشد و را در جای دیگر خرج کردند.

موسوی پیش از این هم خبر داده بود که ۵۰ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم بودجه گذاشته شده بود، اما دولت‌ها هرگاه با کمبود بودجه مواجه می‌شوند از آن برمی‌دارند و سبب شدند اکنون تنها ۲۰ درصد بودجه مناطق محروم باقی‌مانده است که این موضوع بر مظلومیت مناطق محروم افزوده است.

معلمی که ۲۴ ساعت کار می‌کند باید حداقل حقوق قانون کار را دریافت کند

محمدرضا صباغیان عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز در صحن علنی امروز مجلس از حقوق پایین معلمان انتقاد کرد و گفت: معلمی که ۲۴ ساعت در هفته تدریس دارد حداقل حقوق قانون کار را که از خط فقر نیز پایین تر است، دریافت می کند.

۲۰ میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس در صحن علنی مجلس گفت: ۲۰ میلیون نفر حاشیه نشین در شهر‌ها و سکونت گاه‌های غیر رسمی داریم.  این افراد عمدتا در حاشیه کلان شهر‌ها هستند. ولی در حوزه مسکن و برای ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی احتیاج به کمیسیون‌های مشترک داریم تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی کنیم.

رئیس قوه قضائیه به درخواست مجلس برای رسیدگی به پرونده کرسنت پاسخ نداد

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس هم گفت: نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به پرونده کرسنت شدند، اما پاسخی دریافت نشد. سه گروه در پرونده کرسنت فساد داشتند و حیثیت کشور در مجامع بین المللی رفت. محتوای قراردادهایی مشابه کرسنت را محرمانه می‌کنند و به همین علت، مجلس از محتوای آن اطلاعی پیدا نمی‌کند.

ابتلای ۳۰ نماینده مجلس به کرونا

در میانه اخبار مجس  ابوالفضل ابوترابی یکی از نمایندگان خبر ابتلای جمع زیادی از نمایندگان به کرونا را اعلام کرد و گفت: ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند و تست آنها در یکی دو روز گذشته مثبت اعلام شده است. البته سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس این تعداد را رد و گفت ده نفر از نمایندگان به کرونا مبتلا شده اند.  در ادامه هیأت‌رئیسه از همه نمایندگان درخواست کردند که تست کرونا بدهند.

هشدار نماینده سراوان نسبت به احتمال افزایش مهاجرت به‌خاطر بحران آب

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس درباره بحران آب در سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر نیرو هشدار داد و از احتمال مهاجرت ۲۰۰ هزار نفری مردم از این منطقه خبر داد.

لزوم ارائه برنامه عملیاتی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم در تذکر شفاهی خود بر اینکه درخصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت باید توجیه و برنامه عملیاتی ارائه دهد که در این راستا اقدامی نکرده است تاکید کرد.

به گفته بدری این موضوع به بازار درز می‌کند و شاهد متلاطم شدن این حوزه هستیم؛ هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده، سبب افزایش قیمت‌ها در حوزه نهاده‌های دامی شده، لذا شاهد آثار منفی آن در حوزه تولید مرغ هستیم.

محمودزاده: نظارت بر توزیع ارز ترجیحی افزایش یابد

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: حذف ارز ترجیحی باید در طول زمان و با برنامه باشد تا موج تورمی ناشی از آن زندگی مردم را با چالش رو برو نکند. دولت پیشنهاد تبدیل ارز ترجیحی دارو، نان، نهاده های دامی و کالاهای اساسی به ارز آزاد را مطرح کرده است و اکنون نیز قیمت نهاده‌های دامی تولید کنندگان را تحت فشار قرار داده است. هنوز که ارز ترجیحی وجود دارد مردم برای تامین دارو باید در صف بایستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم نمایندگان مجلس پرونده کرسنت شورای نگهبان مناطق محروم آزمون وکالت ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست شهروندان اهوازی از شهردار

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، یکی از وظایف شهرداری سامان دهی به دست فروشان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و سد معبر است اما گویا در کوی کارمندان اهواز این نکته آنچنان که باید رعایت نمی شود به همین علت شهروند خبرنگاری با اعتراض به وجود دست فروشان در پیاده رو و معابر خواستار رسیدگی به این موضوع شده است

پیام شهروند خبرنگار ما را می خوانید:

سلام چندین سال در منطقه ۳ اهواز واقع در کوی فرهنگیان اهواز زندگی می کنیم متاسفانه به دلیل هجوم عده ای از افراد سودجو بلوار شهید سلیمانی حد فاصل کوی فرهنگیان تا انتها زرگان در محاصره این افراد قرار گرفت به طوری که هرروز شاهد ساخت و مقاوم سازی سازه موقت و دکه ها و اشغال بخشی از پیاده رو عرض اتوبان و زشت کردن وجهه منطقه۳ اهواز شده بارها به دلیل همین مشکلات به شهرداری منطقه مذاجعه کردیم ولی هیچ اقدامی برای نقل انتقال و پاکسازی این افراد انجام نشددر جواب به ما میگن نمیتونیم کاری انجام بدیم لطفا از صدا و سیما درخواست رسیدگی و حل مشکلات منطقه۳ باشندالان هم هرروز این محله اشغال شده اوضاع بدتر و بدتر شده لطفا به درخواست مردم رسیدگی کنید زیبایی محله حق مردم پیاده رو مربوط به شخص خاصی نیست اینجا هرساخت سازی برروی پیاده روها راحت ساخته میشه 

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور