Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@23:53:32 GMT

امیر در روزهای خوش؛ بیرانوند برمی‌گردد، چجور هم!

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۲۴۹

امیر در روزهای خوش؛ بیرانوند برمی‌گردد، چجور هم!

ستایش از امیر عابدزاده فقط به خاطر نام پدر نیست اما او برای رسیدن به جایگاه اساطیری پدر راه درازی دارد.

به گزارش ورزش سه، جشن صعود تیم ملی به جام جهانی با حضور احمدرضا عابدزاده و قدردانی ویژه امیر پسرش از او، زیباتر و تاریخی‌تر شد. احمدرضا عابدزاده آن‌قدر چهره‌ی مهم و محبوبی در تاریخ فوتبال ایران است که فقط حضورش در جشن صعود می‌تواند جلوه‌ی زیباتری به آن دهد چه برسد به اینکه در این جشن، پسر او که به تازگی عهده‌دار همان مسئولیتی شده که سال‌ها پدر به نحوی به یادماندنی از پس آن برآمد نیز حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استقبال جامعه فوتبالی و هواداری از حضور امیر عابدزاده در دروازه تیم ملی و ستایش‌هایی که در پی آن به سمت او روانه شده تنها به دلیل این نیست که امیر، پسر یکی از خاطره‌سازترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران است. بلکه بخش زیادی از این ستایش‌ها به خاطر مسیری است که امیر برای رسیدن به این جایگاه طی کرده است. مردم به خوبی متوجه این هستند که امیر، فقط و فقط به خاطر شایستگی‌های فنی‌اش به این جایگاه رسیده و برخلاف بسیاری از آقازاده‌های فوتبالی، سخت جنگید و به جای اینکه دنبال خوردن نان نام پدر باشد و چند صباحی چند قرارداد سفارشی ببندد و زود هم بازنشسته شود، روی پای خود ایستاد و خود را تا حدود زیادی از سنگینی نام پدر خلاص کرد.

 

اما خود امیر بهتر می‌داند که برای تبدیل شدن به یک نام ماندگار در حد نام پدرش در فوتبال ایران هنوز راه درازی دارد. هنوز میدان‌ها و بازی‌های بزرگی را باید برای تیم ملی درآورد. توپ‌های مهمتری از آنچه پدر در ملبورن و پکن و لیون گرفت باید بگیرد تا بتواند تنه به تنه‌ی پدر بزند.

 

 

هنوز هم امیر از تصاحب تمام و کمال دروازه تیم ملی خیالش راحت نیست و هنوز هوادارانش نمی‌توانند با خیال راحت از کنار زدن رقیبی همچون علیرضا بیرانوند بگویند. رقیبی که یک جام جهانی درخشان در کارنامه دارد. بیرانوندی که همچون عابدزاده‌ی بزرگ نامش با یکی دو بازی مهم تاریخ تیم ملی گره خورده است. یادمان نرود که بیرانوند در بین شش دروازه‌بانی که برای ایران در جام‌های جهانی گلری کرده‌اند، بدون اشتباه‌ترین بوده است. هم حجازی، هم عابدزاده و میرزاپور و نکیسا و حقیقی علیرغم همه درخشش خود در جام‌های جهانی، اشتباه تاثیرگذار داشته‌اند اما بیرانوند یک جام جهانی را بدون اشتباه تاثیرگذار به پایان برده است. برای امیر، عبور از این چنین دروازه‌بانی، نیازمند درخشش‌های ویژه در میدان‌های ویژه و مهم است. کاری که هنوز فرصتش برای امیر مهیا نشده.

 

امیر عابدزاده در فوتبال باشگاهی خود را اثبات کرده و جنمش را نشان داده اما میدان‌های بزرگی در تیم ملی در انتظار اوست. رسیدن به جایگاه اساطیری پدر نیازمند سربلند آمدن از این میدان‌های خاص و ویژه است. آن هم در شرایطی که رقیبش تنها کسی بوده که توانسته با درخشش در جام جهانی، خود را  در جمع دو دروازه‌بان بزرگ تاریخ فوتبال ایران یعنی ناصر حجازی و احمد عابدزاده جا دهد. 

حجت شفیعی

تیم ملی ایران امیر عابدزاده

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران امیر عابدزاده امیر عابدزاده فوتبال ایران جام جهانی تیم ملی نام پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی گلر آکادمی پرسپولیس پیش از بازگشت بیرانوند

به گزارش "ورزش سه"، مصدومیت علیرضا بیرانوند سبب شد که پرسپولیس در این فصل به گلر آکادمی خود اعتماد کند و امیررضا رفیعی در حساس‌ترین مقطع فصل بازی برای تیم بزرگسالان پرسپولیس را تجربه کند.

رفیعی پیش از این در بازی ذوب آهن که بیرانوند محروم بود و بازی‌های گل‌گهر و ملوان که بیرانوند دستش گچ گرفته بود به میدان رفت و سه بار کلین شیت کرد.

این گلر جوان حالا برای چهارمین بار پیراهن پرسپولیس را در لیگ می‌پوشد و شاید آخرین بازی او باتوجه به بازگشت بیرانوند باشد. البته همه چیز به تایید پزشکان و وضعیت بیرانوند بستگی دارد که قرار است فردا گچ دستش را باز کند.

با این حال رفیعی ۲۲ ساله برای ثبت کلین شیت چهارم خود در این فصل در بازی سخت مقابل صنعت نفت آبادان انگیزه زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش مربی بدنساز تیم ملی به ماجرای مصدومیت بیرانوند+فیلم
  • (ویدئو) کاهش وزن ۴۲ کیلویی بازیگر نقش احمدرضا عابدزاده در ۴۷ روز
  • ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم
  • بازگشت «بسته پیشنهادی» با عابدزاده و «پرویز خان»/ ساعت تغییر کرد
  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • بازی گلر آکادمی پرسپولیس پیش از بازگشت بیرانوند
  • جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم 
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح عفاف و حجاب را اجرایی کنیم 
  • امیدواری پدیده بارسلونا: بالاخره برمی‌گردیم