Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:00:54 GMT

کیفیت هوای اصفهان قابل قبول است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۶۶۵۴

کیفیت هوای اصفهان قابل قبول است

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد با شاخص ۷۲، استانداری با شاخص ۹۳، انقلاب و میرزاطاهر با شاخص ۵۵، باهنر با شاخص ۷۷، جِی با شاخص ۸۱، پروین با شاخص ۵۲، بزرگراه خرازی با شاخص ۷۵، رهنان با شاخص ۷۳، فرشادی با شاخص ۵۳، فیض با شاخص ۷۰، کاوه با شاخص ۶۸ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۹۰ در وضعیت قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه شاخص هوا در سه ایستگاه رودکی، باغ غدیر، و دانشگاه قطع است، افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۱۲۱ ناسالم برای گروه‌های حساس، شاهین شهر با ۵۵ و مبارکه با شاخص ۶۶ قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از شامگاه امروز دوشنبه با فعالیت سامانه بارشی جدید انتظار می‌رود شرایط کیفی هوای کلانشهر اصفهان و شهرهای نواحی مرکزی استان همچنان مطلوب باشد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5413056

منبع: مهر

کلیدواژه: هوای سالم اصفهان اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا دهه فجر بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه شیوع کرونا خراسان رضوی برف و کولاک مشهد واکسن کرونا قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۷ قرار گرفته و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین بر روی عدد ۵۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط پاک قرار داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۴ شهر مجاور قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • وضعیت امروز هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت قابل قبول هوای پایتخت