Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی –

مسعود اقبالی مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفتگو با خبرورزشی، درباره شرایط صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و تدارک این تیم برای حضور هرچه بهتر در مسابقات ۲۰۲۲ قطر  سخن گفت که حرف های تازه او را در ادامه می خوانید:

شرایط صعود تیم ملی ایران به جام جهانی در این مدت را چطور ارزیابی کردید؟

تیمی که می‌خواهد به جام جهانی صعود کند باید پروسه کاملی را سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ابتدا تیم ملی‌مان را دیدیم که با مشکلات عدیده ای در مرحله قبل مواجه شد ولی با تغییر سرمربی بازی‌های پایانی را بردیم و با حضور لژیونرهایی که باعث تقویت تیم می‌شدند در دور نهایی مقدماتی با یک ترکیب تقریباً ثابت توانستیم شرایط خوبمان را حفظ کنیم و در نهایت به بازی با عراق برسیم.

بازی با عراق چطور بود؟

با توجه به بیماری کرونا و برخی کمبودها و اینکه مسابقات تدارکاتی نداشتیم، در کنار همه مشکلات مدیریتی و مالی شکر خدا توانستیم صعود کنیم. البته گروه ما هم خیلی سخت نبود و تنها تیم قابل توجه در این گروه کره جنوبی به شمار می‌رفت. بحث اصلی این است که کار ما حالا که جواز را گرفته ایم تازه شروع شده است.

بیشتر در این مورد توضیح می دهید؟

باید از این به بعد با تدارک بازی‌های خوب با تیم‌های بزرگ دنیا آماده جام جهانی شویم. هر چند که مشکلاتی در ارتباط با مسائل سیاسی و تحریم ها وجود دارد. ولی ما با نگاهی به تیم‌های آفریقایی می‌بینیم که حتی آنها تا چه اندازه پیشرفت کرده‌اند. قطعاً یکی از این تیم‌ها و تیم‌های اروپایی در گروه ما قرار می‌گیرند به همین خاطر ما اگر بخواهیم با این استانداردهای پایین تکنیکی، تاکتیکی و فیزیکی به جام جهانی برویم قطعاً بازهم نمی‌توانیم به دور دوم صعود کنیم.

چاره کار چیست؟

باید در زمان باقیمانده تا شروع مسابقات جام جهانی تدارک خیلی خوبی برای تیم ملی داشته باشیم. اگر بازی‌های تدارکاتی انجام ندهیم و در تورنمنت های خوب ملی حضور پیدا نکنیم، با همین شرایط می رویم و دوباره حذف می شویم.

عملکرد اسکوچیچ را چطور دیدید؟

اسکوچیچ هم شانس آورده که با چنین تیم خیلی خوبی کار می کند. ولی انتقاداتی در رابطه با تعویض هایش به او دارم. چرا کاپیتان دوم تیم ملی‌مان فقط باید یک دقیقه به میدان برود؟ در حالی‌که جهانبخش تقریباً کارش را تا دقیقه ۷۵ انجام داد و ما هم یک بر صفر جلو بودیم. ظاهراً یا اسکوچیچ قدرت تصمیم گیری خوبی ندارد و یا کمک هایش به موقع در این باره با او صحبت نمی‌کنند.

چه برنامه‌ای برای بازی های تشریفاتی پیش رو باید مدنظر قرار بگیرد؟

هر اتفاقی تا روز ورود ما به جام جهانی ممکن است باعث شود مهره هایی از این تیم نتوانند به جام جهانی برسند. تعدادی که سن و سالشان بالاست و مشکلاتی مثل مصدومیت و یا مسائل فرهنگی و اقتصادی هم ممکن است موجب شود برخی بازیکنان در نهایت خط بخورند. به نظرم باید در این فرصت چندین بار تیم ملی را از فیلتر رد کنیم. می توان در همین سه بازی به بازیکنان با انگیزه بیشتر بازی بدهیم.

چه طور؟

طبیعی است که ۵۰ درصد انگیزه بازیکنان برای حضور مقابل امارات از بین رفته است. چون ما دیگر جواز را گرفتیم و هر چقدر هم که بگوییم بچه ها انگیزه دارند ولی مثل بازی قبل با عراق نیستند. شاید روی غیرت و تعصب بخواهند بازی خوبی بکنند ولی میتوان با فرصت دادن به بازیکنان کمتر به میدان رفته این انگیزه را دوباره در تیم ملی ایجاد کرد.

امارات تا چه اندازه می‌تواند برای ما دردسرساز باشد؟

این تیم بازی قبلی اش را برده و هنوز به عنوان یکی از تیم های سوم صعود کننده، این شانس را برای خودش متصور است که جواز بگیرد ولی آنها از نظر تاکتیکی و فیزیکی به ما نمی رسند اما هرازگاهی یقه حریفانشان را می گیرند.

تیم ملی چه مشکلی در بازی با عراق داشت که به چشم آمد؟

مهم ترین ایرادی که می‌توان به تیم ملی گرفت بازی دادن به طارمی بود. یک رفتار غیرحرفه ای صورت گرفت. بازیکنی که هنوز ۲۴ ساعت نشده به تیم ملی رسیده و آن مسیر سخت را پشت سر گذاشته بدون تمرین و ریکاوری چرا باید ۹۰ دقیقه برای تیم ملی بازی کند؟ اگر رباط صلیبی پاره می‌کرد چه کسی پاسخگوی مسئولان باشگاه پورتو بود؟ متاسفانه ما به دنبال خواسته های خودمان بودیم و اصلاً رعایت حال مهدی‌ طارمی را نکردیم. نکته دیگر درباره تیم‌ملی، بحث قانون ۵ ثانیه انتقال تیم از حمله به فاز دفاع است. ما در فاز تهاجمی خوب هستیم و در همین بازی هم دیدیم که سه هافبک پشت مهاجم یعنی قدوس، جهانبخش و قلی زاده وظایفشان را به درستی انجام دادند ولی مشکل مان در انتقال از حمله به دفاع است. عراق دو یا سه بار توپ را روی دروازه ما آورد که نزدیک بود کار دستمان بدهد. با چنین شرایطی قطعاً در جام جهانی حذف می‌شویم. تیم ملی ایران زمان کی روش در فاز دفاعی خوب کار می کرد حالا در فاز حمله خوب شدیم. مادامی که نتوانیم بین این دو سبک بالانس ایجاد کنیم، نمی توانیم به حضور شایسته در جام جهانی امیدوار باشیم. تنها ممکن است برویم و نهایتاً کیسه گل نشویم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی تیم ملی دراگان اسکوچیچ مسعود اقبالی مهدی طارمی جام جهانی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برد پورتو با پاس گل طارمی

تیم فوتبال پورتو در شب درخشش مهاجم ایرانی خود مقابل کاساپیا به برتری رسید.

به گزارش فارس، در چارچوب هفته سی‌ام لیگ پرتغال، تیم فوتبال پورتو به مصاف کاساپیا رفت و به برتری 2 بر یک رسید.

مهدی طارمی در این مسابقه از ابتدا در ترکیب پورتو بود و توانست گل دوم تیمش را بسازد. این بازیکن 87 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت.

طارمی با این پاس گل توانست تعداد پاس گل‌های خود را به عدد 5 برساند.

پورتو با این برد 62 امتیازی شد تا به رده سوم بازگردد.

اسپورتینگ با 77 امتیاز صدرنشین و قهرمان احتمالی لیگ پرتغال است و بنفیکا با 70 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش سرمربی پورتو به حمله هواداران به مهدی طارمی اولین گل مهدی طارمی در فصل جدید لیگ پرتغال (فیلم)

دیگر خبرها

  • ویسی:۶ بازی آینده فولاد از زن و بچه ام برایم مهمتر است/شاید سال بعد باشم ۱۰ بازیکن را نخواهم
  • پای طارمی به قهرمانی اینتر میلان باز شد
  • پیروزی پورتو در شب درخشش مهدی طارمی
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • ۳ امتیاز خارج از خانه پورتو با پاس گل طارمی
  • مهدی تارتار: هیچ حمایتی نمی‌شویم و حتی زمین تمرین هم نداریم!
  • برد پورتو با پاس گل طارمی
  • پاس گل مهدی طارمی مقابل کاساپیا (کاساپیا 1-2 پورتو)
  • بالاخره لورکوزن باخت! ببخشید بازهم نباخت!
  • سرمربی پورتو: طارمی بازی نمی‌کرد، چون دیگران بهتر بودند