Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@17:35:41 GMT

آمار نگران کننده فشارخون در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۷۶۹

آمار نگران کننده فشارخون در اصفهان

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - کیان حشمت گفت:فشار خون یکی از بیماری‌های شایع در ایران است و در استان اصفهان بیش از ۴۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال دچار بیماری فشار خون هستند.

او گفت: به سبب عواملی همانند مصرف نمک، چاقی، کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی و مصرف فست‌فود‌ها در ۳۰ سال اخیر شیوع فشار خون بسیار بالا بوده است که عوارضی همانند بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی، نارسایی مزمن کلیه و بیماری‌های چشمی را در بدن فرد به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص قلب و عروق معتقد است: میزان فشار خون نرمال ۱۲۰ بر ۸۰ است که با توجه به اینکه افزایش فشار خون علامت شاخصی ندارد باید افراد به صورت منظم فشار خون خود را غربالگری کنند و هر فرد بالای ۱۸ سال حداقل سالی یک مرتبه فشار خون خود را اندازه گیری کند.

پیش از این رئیس گروه قلب و دیابت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفته بود: فشار خون بالا، دومین عامل خطر مهم در بیماران دیابتی درمورد بروز سکته‌های قلبی و مغزی است و هر بیمار دیابتی که به پزشک مراجعه کند، در گام نخست باید فشار خون وی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشارخون بالا بیماری قلبی و عروقی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر شوکه کننده مادر ترانه علیدوستی درباره دخترش؛ ترانه به بیماری‌ای سخت مبتلا شده | حال ترانه خوب است اما برایش دعا کنید

مادر ترانه علیدوستی از ابتلای این بازیگر مطرح سینمای ایران به یک بیماری سخت با منشا نامشخص خبر داد و اعلام کرد حال او مدتی بد و نگران کننده بوده است. 

نادره حکیم‌الهی  در پاسخ به سوالات کاربران فضای مجازی در مورد سلامتی فرزندش گفت:

 به تازگی آرام شده‌ام و می‌توانم به این سوال جواب بدهم، حال ترانه خوب نبوده اما الان خوب است.

برای ترانه دعا کنید، بیماری [داشتن] سخت است به خصوص اگر منشأ آن مشخص نباشد و من از همه ی دوستان و طرفدارانش می‌خواهم برای ترانه دعا کنند و انرژی‌های مثبت و عشق بفرستند .

من هم بسیار نگران بودم اما از نگرانی در آمده ام و به همین دلیل است که حال طرفداران و دوستانش را درک میکنم.

وی همچنین از مردم خواست که فعلا در خصوص سلامتی ترانه علیدوستی سوالی نپرسند./ انتخاب 

منبع: انتخاب

tags # ترانه علیدوستی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • خبر شوکه کننده مادر ترانه علیدوستی درباره دخترش؛ ترانه به بیماری‌ای سخت مبتلا شده | حال ترانه خوب است اما برایش دعا کنید
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال