Web Analytics Made Easy - Statcounter

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته هشتم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز و امشب (سه‌شنبه) برگزار شد. در این هفته از دومین تیم آسیایی راه‌یافته به جام جهانی رونمایی شد، اما کلاف گروه B همچنان سردرگم ماند.

تیم ملی ایران که پیش‌تر صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده بود، در صدر جدول گروه A باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره جنوبی هم یازدهمین پیروزی خود را در این گروه کسب کرد و دومین تیم راه‌یافته به جام جهانی از قاره کهن لقب گرفت. تیم‌های ملی امارات، لبنان و عراق هم برای کسب رتبه سوم جدول گروه A و صعود به پلی‌آف می‌جنگند که امارات بخت بیشتری دارد.

بر گروه B اما شرایط متفاوتی حاکم است. عربستان در خانه ژاپن متحمل اولین شکست خود شد و با اینکه از صعودی زودهنگام به جام جهانی بازماند، با ۱۹ امتیاز همچنان در صدر جدول ایستاده است. تیم‌های ژاپن و استرالیا نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۵ امتیاز دارند و جایگاه‌های دوم و سوم جدول گروه B را به خود اختصاص داده‌اند. از این دو، یکی به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شود و دیگری بلیت سفر به قطر را از دور پلی‌آف جستجو می‌کند. امید شاگردان برانکو ایوانکوویچ هم برای صعود به جام جهانی ناامید شد و عمان در رتبه چهارم قرار گرفت.انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| ثبت نخستین شکست عربستان در ژاپن

نتایج دیدارها و جداول گروه‌های A و B دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا در زیر آمده است:

گروه A
لبنان یک – عراق یک
سوریه صفر – کره جنوبی ۲
ایران یک – امارات صفر

گروه B
ژاپن ۲ – عربستان صفر
ویتنام ۳ – چین یک
عمان ۲ – استرالیا ۲

برنامه دیدارهای باقیمانده دور انتخابی جام جهانی قطر در آسیا به شرح زیر است:

گروه A

۴ فروردین ۱۴۰۱
کره جنوبی – ایران
عراق – امارات
لبنان – سوریهتداوم پیروزی‌های شاگردان اسکوچیچ پس از قطعی شدن صعود

۹ فروردین ۱۴۰۱
سوریه – عراق
امارات – کره جنوبی
ایران – لبنان

گروه B

۴ فروردین ۱۴۰۱
استرالیا – ژاپن
چین – عربستان
ویتنام – عمان

۹ فروردین ۱۴۰۱
ژاپن – ویتنام
عربستان – استرالیا
عمان – چین

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال عربستان سعودی تیم ملی فوتبال کره جنوبی جام جهانی 2022 قطر انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ فروردین ۱۴۰۱ جام جهانی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ازبکستان و عراق به جمع ۸ تیم برتر فوتسال جام ملت‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و عراق از گروه B، جام ملت‌های آسیا، راهی مرحله یک چهارم پایانی این دوره از رقابت‌ها شدند.   در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیابه میزبانی شهر بانکوک کشور تایلند امروز از گروه B، تیم‌های ملی فوتسال عراق و استرالیا به مصاف هم رفتند این دیدار در نهایت با نتیجه ۶ به ۲ پایان رسید.   در دیگر دیدار این گروه نیز تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و عربستان مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که در پایان ازبکستان با نتیجه ۳ به یک تیم برتر میدان شد.    با توجه به این نتایج، تیم ملی فوتسال ازبکستان با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کرد و تیم عراق نیز با ۶ امتیاز راهی مرحله بعد شد.

دیگر خبرها

  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • صعود شرقی‌های قاره‌کهن به مرحله یک‌چهارم نهایی
  • ازبکستان به یک‌چهارم رسید/ حذف عربستان و صعود عراق به مرحله حذفی
  • صعود ازبکستان و عراق به جمع ۸ تیم برتر فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • ازبکستان مقتدرانه به یک‌چهارم رسید/ حذف عربستان و صعود عراق به مرحله حذفی
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ صعود ازبکستان و عراق و حذف عربستان و استرالیا
  • ازبکستان و عراق به مرحله حذفی رفتند/ عربستان در حسرت صعود ماند
  • دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ژاپن: ایران قوی‌ترین تیم آسیاست
  • ویتنام در آستانه صعود/ کار سخت عربستان برابر ازبکستان