Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله جنگنده های ترکیه به مناطقی در شمال عراق و رایزنی مقامات کشورهای مختلف در خصوص بحران اوکراین از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل به شرح زیر است:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۳۸۲ میلیون و ۴۴ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۷۰۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۳۰۱ میلیون و ۷۴۱ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*رایزنی مقامات ترکیه و آمریکا درباره بحران اوکراین

کاخ سفید گزارش داد که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا با «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، به صورت تلفنی درباره موضوعات مختلف و از جمله بحران اوکراین رایزنی کرده اند.

*رایزنی وزرای خارجه آمریکا و ژاپن

وزارت خارجه آمریکا گزارش داد «آنتونی بلینکن و همتای ژاپنی وی درباره تحولات پرونده اوکراین و لزوم بازدارندگی در برابر روسیه گفتگو کردند.»

*حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه می‌گوید حملات هوایی را علیه اهدافی در نزدیکی مرز‌های عراق و سوریه انجام داده است.

در همین حال رسانه‌های عراق می‌گویند که در پی حمله جنگنده‌های ترکیه به منطقه «سنجار» چند نفر کشته و یا مجروح شده اند.

*اظهارات وزیر خارجه قطر در خصوص رقابت در زمینه انرژی

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر خارجه قطر با بیان اینکه «موضوع انرژی مستلزم اقدام جمعی است»، تاکید کرد «قطر مشتاق رقابت با روسیه و آمریکا و رقابت با همه در حوزه انرژی است.»

بیشتر بخوانید: رایزنی پوتین و مکرون درباره بحران اوکراین افزایش تلفات درگیری ها در استان حسکه *رایزنی پوتین و نخست وزیر ایتالیا در خصوص پرونده اوکراین

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «ماریو دراگی»، نخست‌وزیر ایتالیا در گفت‌وگویی تلفنی درباره وضعیت اوکراین و درخواست‌های روسیه برای تضمین‌های امنیتی گفت‌وگو کردند.

*واکنش مسکو به پاسخ واشنگتن در خصوص تضمین‌های امنیتی

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان درباره پاسخ واشنگتن و ناتو به پیشنهادات خود برای تضمین‌های امنیتی بحث می‌کند و برای روسیه روشن شده است که غرب نگرانی‌های خود را در این زمینه نادیده می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا حمله جنگنده های ترکیه بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • تحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوند
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه