Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دویست و نهمین جلسه شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل به منظور بررسی برنامه درسی روانشناسی عمومی مقطع کارشناسی ارشد در سالن فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حدادعادل اظهار داشت: علم شناسی و نفس شناسی دو جز لاینفک در روانشناسی اسلامی است لذا مقتضی است این مبنا در درس روانشناسی اسلامی اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در ادامه جلسه مصوب شد؛ در خصوص تبیین مبانی روانشناسی اسلامی تلفیق دروس روانشناسی اسلامی ۱ و ۲ در یک کارگروه بررسی و نهایی شود و نتیجه آن مورد تصویب شورای تحول و ارتقا علوم انسانی خواهد بود.

در این جلسه دکتر معتمدی؛ رئیس کارگروه روانشناسی و رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ماحصل فعالیت کارگروه روانشناسی را تبیین کرد و نیز دروس اسلامی و بومی برنامه درسی روانشناسی عمومی از جمله مبانی روانشناسی اسلامی؛ علم شناسی و نفس شناسی، آسیب شناسی روانی تکیه بر رفتار بوم شناختی و آسیب شناسی روانی اجتماعی نوپدید به تفصیل مورد نقد و ارزیابی اعضای شورای تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

کد خبر 5415029 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامعلی حدادعادل شورای تحول علوم انسانی روانشناسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور 1401 دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه پیام نور دانشجویان آموزش حضوری سازمان سنجش آیین اعتکاف حکم انتصاب دانشگاه علامه طباطبایی آموزش پزشکی ثبت نام دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی روانشناسی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد

محمود امانی طهرانی درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان  گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در سه سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در راستای تسهیل مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

طبق تک‌ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد