Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری غلامعلی حیدری ۱۶ بهمن‌ماه در ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان گفت: طبق گفته مسئولان بهداشت و درمان سویه اُمیکرون بیش‌تر کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و اکنون شاهد افزایش آسانسوری این ویروس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: پیک ششم کرونا در ابتدای اسفندماه در استان نمود عینی پیدا خواهد کرد، باید بتوانیم با انجام اقدامات مورد نیاز سرعت ابتلا به این سویه جدید را در استان کاهش دهیم، اکنون شاهد عادی‌انگاری در بین مردم و کادر بهداشت و درمان هستیم که باید با فرهنگ‌سازی و آموزش، جامعه نسبت به تبعات پیک ششم حساس شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گسترده باعث کاهش مرگ و میر و بستری در پیک جدید می‌شود، عنوان کرد: باید مردم نسبت به ویژگی‌های سویه اُمیکرون از جمله سرعت انتقال بالا و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان آگاه شوند، هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز جمعیتی از جمله دانشگاه‌ها و مدارس است.

حیدری تاکید کرد: مراکز بهداشتی و درمانی با توجه به قرار گرفتن این استان در پیک جدید در آماده‌باش کامل قرار بگیرند، همچنین از تمامی ظرفیت‌ها و تریبون‌ها برای اقناع‌ مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن به‌ویژه دز سوم استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی، گفت: در شهرستان شهرکرد فعالیت کلیه مدارس به‌مدت یک هفته غیرحضوری شود، مدارس در شهرستان‌های نارنجی به‌صورت نقطه‌ای غیرحضوری شوند، دانشگاه‌ها نیز با تصمیم مدیریت دانشگاه می‌توانند کلاس‌های خود را غیرحضوری برگزار کنند.

برگزاری جلسات اداری به حداقل برسد

وی ادامه داد: تا زمانی‌که از پیک کرونا عبور نکرده‌ایم ادارات برگزاری جلسات را به حداقل برسانند و همچنین جلسات مهم با تعداد محدود برگزار شو تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

حیدری با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی برون شهری، یادآور شد: باید نظارت بر این مسئله تشدید شود، همچنین در ادارات و مدارس کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند برای آن‌ها جرایمی در نظر گرفته شود، نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن منوط به ستاد کرونا است، مصوبات این ستاد به فرمانداران برای اجرا ابلاغ شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مراکز درمانی به‌ویژه مرکز درمانی هاجر و بیمارستان تامین اجتماعی شهرکرد آمادگی لازم را برای افزایش موارد بستری داشته باشند تا در پیک ششم غافلگیر نشویم، مراکز تزریق واکسن نیز افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تالارهای پذیرایی، سینماها، استخرهای شنا و جشنواره‌ها با ۱۵ درصد ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین رستوران‌ها بیرون‌بر شوند، در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت‌های کرونایی طبق دستورالعمل‌ها است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳

منبع: فارس

کلیدواژه: غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری مدارس چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: همچنین ایل بیگی و مالخلیفه با دما ۱۸ درجه گرمترین نقطه استان چهارمحال و بختیاری ثبت شد.
چراغپور افزود: بارش‌های رگباری از عصر امروز در استان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • تصادفات فوتی درون‌شهری در چهارمحال و بختیاری به صفر رسید.
  • ترافیک سنگین در محور بروجن به لردگان
  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • واژگونی خودرو سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • تجربه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در شهرکرد
  • شهرکرد سردترین مرکزاستان کشور
  • آخر هفته بارانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری