Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@11:11:40 GMT

سرما و یخبندان در ۲۵ استان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۰۳۴۴

سرما و یخبندان در ۲۵ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در شرق و مرکز کشور همچنین دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید داریم که این شرایط تا بعدازظهر فردا در برخی نقاط‌ استان‌های مرکزی، قم، تهران، البرز و سمنان حاکم است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز به تدریج در نواحی شرق و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در نیمه غربی کشور، سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد شدید موقت داریم.

وی افزود: روز آینده 17 بهمن در سواحل شرقی خزر و بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش‌ها ادامه دارد و اوایل وقت دوشنبه بارش پراکنده در شمال شرق داریم که به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری جوی پایدار در اغلب نقاط کشور داریم.

ضیائیان با اشاره به وزش باد شدید در روز جاری از شرق، جنوب شرق و مرکز کشور همچنین دامنه‌های جنوبی البرز اظهار داشت: این شرایط تا بعدازظهر فردا در استان‌های قم، مرکزی، البرز، تهران، سمنان و شمال اصفهان ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز و فردا در سواحل خزر و اردبیل و فردا در شرق و شمال شرق کشور کاهش دما بین 8 تا 12 درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، گاهی باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 19 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی گفت:‌ فردا در 25 مرکز استان کمینه صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرما یخبندان هواشناسی وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید طی روز یکشنبه، از تداوم بارش باران در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و جمعه بعدازظهر در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در غرب سواحل دریای خزر، استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مناطقی از اصفهان و یزد، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از غرب، به تدریج بارش در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات کرمان، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود؛ همچنین امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه ۲۳ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 745627

دیگر خبرها

  • لاله زار سردترین ایستگاه کشور 
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین