Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: ماجرای رتبه‌بندی معلمان بعد از گذشت 10 سال هنوز یکی از خواسته‌های معلمان است؛ چرا که نتوانسته‌ است جایگاه واقعی خود را در دستگاه تعلیم و تربیت پیدا کند! معلمان هربار، اجرای طرحی را به عنوان رتبه‌بندی دیده‌اند اما در عمل آنچه اجرا شده است، تنها اضافه شدن مبلغی به حقوقشان بوده است که گاهی مبلغ آنقدر اندک بوده است که ترجیح می‌دهند چیزی از آن نگویند!

وقتی در پایان دولت یازدهم، لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه شد، گمان می‌رفت که بالاخره، بعد از بررسی‌ها و جلسات فراوان، رتبه‌بندی واقعی برای معلمان اجرا شود اما واقعیت این بود که این رتبه‌بندی هم با آنچه معلمان مدنظر داشتند، فاصله داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مجلس که پای کار موضوع رتبه‌بندی معلمان بودند، لایحه رتبه‌بندی را مورد بررسی دقیق قرار دادند و تلاش کردند تا رضایت معلمان را در آن به دست آورند و تغییراتی در رتبه‌بندی ایجاد شد. هر چند که این لایحه مورد تصویب بهارستانی‌ها قرار گرفت اما شورای نگهبان با گرفتن ایراداتی مانند ایجاد بار مالی برای دولت، به مجلس بازگرداند.

* درخواست معلمان برای تسریع در اجرای رتبه‌بندی

تعدادی از معلمان با ثبت پویشی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان «درخواست تسریع در تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان» خواستار پیگیری این موضوع هستند؛ در توضیحات این پویش آمده است: «با توجه به احتمال تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان توسط شورای محترم نگهبان، درخواست اجرای آن توسط وزارت آموزش و پرورش و صدور احکام قبل از اسفند ماه را از وزارت آموزش و پرورش داریم»؛ تاکنون بیش از 10 هزار و 500 معلم این پویش را امضا کردند.

یوسفی یکی از معلمان باسابقه تهران به خبرنگار فارس گفت: «در این مدت خیلی با اعصاب و روان معلمان بازی شد؛ هربار به معلمان گفتند که رتبه‌بندی را اجرا می‌کنیم و نکردند و اما نکته بسیار بدتر این است که وقتی هنوز قانون رتبه‌بندی اجرا نشده، هزار بار عنوان کردند که n مقدار به حقوق معلمان اضافه می‌شود».

وی ادامه داد: «هر رقمی که به حقوق معلمان اضافه می‌شود، فوری اطلاع‌رسانی می‌شود؛ این در حالیست که طوری وانمود می‌شود که انگار هیچ کدام از کارمندان دولت افزایش حقوق ندارند و فقط معلمان حقوقشان اضافه می‌شود». 

* بررسی اشکالات و ابهامات قانون رتبه‌بندی معلمان

محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان اظهار کرد: «برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری نیازمند 12 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه هستیم اما سال بعد برای اجرای رتبه‌بندی معلمان هیچ مشکل بودجه‌ای وجود ندارد و مجلس و دولت رقم 25 هزار میلیارد تومانی را برای این کار نهایی کرده‌اند اما برای اجرا در سال جاری مشکل اعتباری داریم؛ مجلس و دولت در حال رایزنی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان از 31 شهریور سال جاری تا پایان اسفند ماه هستند؛ نظر مجلس و نمایندگان اجرای رتبه‌بندی معلمان از 31 شهریور سال جاری است». 

وی ادامه داد: «پیشنهاد شده 6 ماه پایان سالجاری که طبق قانون قرار بوده رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود را کمتر کنیم و یا اینکه حتی دیونی در نظر گرفته شود و از سال بعد رتبه‌بندی معلمان عملیاتی شود که مجلس و کمیسیون آموزش با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند».

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خبر داده است که روز یکشنبه(امروز) در کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس، موضوع رتبه‌بندی برای رفع ایرادات شورای نگهبان مطرح می‌شود که یک اشکالات کوچک دارد.

وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مشکلات رتبه‌بندی معلمان حل شود و این قانون به‌زودی اجرا شود.

به گزارش فارس، در حال حاضر معلمان درخواست دارند که احکام جدید معلمان بر اساس رتبه‌بندی جدید، قبل از اسفند صادر شود که لازمه آن، این است که هرچه سریع‌تر اشکالات و ابهامات قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس برطرف شده و برای تأیید به شورای نگهبان ارائه شود؛ خبرنگار فارس، این موضوع را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رتبه بندي معلمان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وزير آموزش و پرورش يوسف نوري اجرای رتبه بندی معلمان برای اجرای رتبه بندی قانون رتبه بندی آموزش و پرورش برای اجرا سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ارزش گذاری جایگاه معلمان در جامعه را در واقع ارج نهادن به مقام بالای علم، آگاهی، بصیرت و معرفت دانست و مردمی سازی و مشارکت پررنگ مردم در برنامه‌های هفته معلم را مساوی با نهادینه کردن ارزش علم و دانش در وجود دانش آموزان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند و دانش آموزان مشارکت کنند، برنامه‌ها جلوه زیباتری پیدا می‌کنند و این کار به آنها احساس هویت می‌دهد بنابراین باید سعی شود در برگزاری برنامه‌ها از شکل رسمی و اداری که مردم و دانش آموزان فقط در آنها تماشاگرند، پرهیز شود.

صحرایی از رسانه‌های استان خواست یک موج رسانه ایی در سطح جامعه نسبت به گرامی داشت جایگاه واقعی و مقام معلم راه اندازی کنند؛ مانند پویش اگر بخواهید از معلم خود تشکر کنید چطور این کار انجام می‌دهید یا چه چیزی به او می‌گویید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چارچوب برگزاری امتحانات نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست در برگزاری هر چه بهتر و راحتر و بدون دغدغه این آزمون برای دانش آموزان تلاش کنند.

صحرایی با اشاره به برخی از مشکلات مدارس شهر کرمانشاه مانند فرسودگی مدارس، کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرک‌های تازه ساز؛ ایجاد فضای آموزشی به اندازی کافی قبل از ایجاد شهرک‌ها را مورد تاکید قرار داد و همچنین از شهرداری، فرمانداری و آموزش و پرورش استان خواست گام به گام مسائل و کمبود فضای آموزشی در برخی محلات رفع کنند.

تجلیل از معلمان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه به تشریح برنامه‌های هفته معلم استان پرداخت گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته تجلیل از معلمان نمونه در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشوری در قالب برنامه مختلف با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها است.

سلمان محمدی ادامه داد: در این هفته از معلمان نمونه، پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار، بازنشسته، خانواده شهدای فرهنگی تجلیل و همچنین از معلم بیماران صعب العلاج عیادت می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری، آموزشی در سطح تمام شهرستان‌ها و استان و دیدار ۴۰ معلم و فرهنگی نمونه، بازنشسته، خانواده شهید استان با مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: همچنین معلمان در این هفته به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌روند و طی مراسمی با غبار روبی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا با شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳