Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@13:13:55 GMT

علت این که مدام احساس سرما می‌ کنید، چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۶۵۷۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سلامت نیوز، هر تغییر چشمگیری در بدن شما رخ دهد بخاطر آن حتما باید با پزشک مشورت کنید به خصوص اگر آنقدر جدی باشد که بر فعالیت های عادی مانند بیرون رفتن از خانه تاثیر بگذارد.

اولین پاسخی که به ذهن من می‌رسد این است که ممکن است مشکلی در غده تیروئید شما وجود داشته باشد. غده تیرویید غده پروانه ای شکل در جلوی گردن است که مسئول تنظیم متابولیسم بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر شرایط و عملکرد غده تیروئید باعث تغییر در نحوه احساس دما در بدن می شود.اگر تیروئید کم‌کار شود ترشح هورمون هایی که بطور معمول تولید می‌کند، کمتر می‌شود و سرما را بسیار بیشتر از قبل احساس خواهید کرد.این عارضه می تواند به تنهایی رخ دهد و ممکن است با علائم دیگری مانند خافزایش احساس ستگی، افزایش وزن و تغییر در وضعیت گوارشی و حتی مشکلات شناختی و تمرکز هم همراه باشد. بیماری های مربوط به غده تیروئید را می توان به راحتی با یک آزمایش خون تشخیص داد.

احساس سرما همچنین ممکن است با کم خونی نیز مرتبط باشد، این حالت منجر به این می‌شود که خون گلبول‌های قرمز کافی را حمل نمی‌کند. کم خونی می تواند به دلیل کمبود آهن در رژیم غذایی یا از دست دادن خون اضافی در طول قاعدگی یا بیماری‌های مزمن خونریزی دهنده مثل زخم‌های گوارشی باشد. این مورد را هم می توان با آزمایش خون یا بررسی‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی تشخیص داد.

دلایل دیگر احساس سرما در بدن می تواند ناشی از مصرف داروهایی مانند بتابلوکرها(مثل پروپرانولول و آتنولول) یا رقیق کننده های خون و یا بعد از کاهش وزن قابل توجه باشد. افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی(آنوکسی نوروزا) به دلیل کمبود چربی در بدن، احساس سرما می کنند.

گاه هم ممکن است شرایط خاصی در عروق خونی وجود داشته باشد که با سرمای شدید مرتبط هستند، مانند بیماری رینود یا بیماری شریان محیطی که باعث اختلال در خونرسانی به اندام‌ها می‌شود، البته این موارد باعث احساس سرما و بی حسی در انگشتان دست و پا می شود.

منبع: سلامت نیوز این مطلب برایم مفید است بلی ۱ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ایران خودرو قیمت محصولات خود را افزایش داد + جزییات سرما سیستم ایمنی بدن سرما خوردگی احساس سرما بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط سرماخوردگی و آلرژی چه فرقی باهم دارند؟ ضرورت پوشاندن سر در هوای سرد چیست؟ چه بیماری‌ هایی احساس سرما را تشدید می‌ کند؟ مواد غذایی که قبل از ابتلا به سرماخوردگی می توان مصرف کرد این افراد بیشتر از بقیه مریض می شوند! احساس سرما در سر را چگونه درمان کنیم؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها دستیار اجرایی و بازرس ویژه مدیرعامل بیمه سرمد منصوب شد هشدار زرد هواشناسی تهران به کاهش کیفیت هوا پرداخت تسهیلات خرد به مشتریان بانک دی سرعت گرفته است قدرت انتقال اومیکرون ۲۵ برابر دیگر سویه‌ها است کشف صدها سرنگ واکسن که در جوی آب بود گل‌محمدی: از شروط بازگشتم فقط زمین را گرفته‌ اند / مجبورم از روی فیلم بازیکن بگیرم! قانون چک کماکان مشکل ساز است نکونام: برابر پرسپولیس باید از کوچک‌ ترین فرصت استفاده کنیم برای درمان لکه های بارداری چه کار کنیم؟ کدام استان ها سردتر می شوند؟ علت این که مدام احساس سرما می‌ کنید، چیست؟ خبر خوب درباره وام بازنشستگی عضویت اسراییل در اتحادیه آفریقا تعلیق شد تحرکات روزانه صندوق‌ های قابل معامله / ثبت ارزش معاملات ۴۱۵ میلیارد تومانی برای پالایش و دارا یکم رهاسازی سواحل به بندرعباس رسید ساخت ۴ هزار مسکن برای خانواده معلولان دوز چهارم واکسن کرونا برای چه افرادی لازم است؟ کشمکش صندوق بین الملی پول و السالوادور بر سر بیت کوین بازی دلاری طلا؛ حباب نیم سکه افزایش یافت اولین واکنش ایران به ادعای توافق ۲ ساله در برجام رییسی ابلاغیه جدید صادر کرد جنجال سیگار کشیدن خانم نماینده + عکس ایران تا پایان سال ۲۰۲۴ عضو ناظر شانگهای باقی خواهد ماند صنعت هتل‌ داری، رکن اصلی توسعه‌ گردشگری است بستری ۲۹۵۰ بیمار کرونایی در تهران ایلان ماسک به دنبال یک تکنولوژی ترسناک + جزییات دستگاه تست قند خون را چند بخریم؟ + (جدول) بعد از خوردن نوشابه چه اتفاقی برایتان می افتد! تاکید رییسی بر حمایت دولت از بنگاه های زودبازده عراق دومین مقصد صادرات و نهمین مبدا تامین کالاهای ایرانی نوسان دلار در کانال ۲۶ هزار تومان دیدار مدیران عامل سرخابی‌ ها با وزیر اقتصاد/ استقلال و پرسپولیس در آستانه واگذاری دامنه نوسان تا آخر سال تغییر می کند الفبای رمزارز؛ سولانا (SOL) چیست؟ قیمت های ساختگی در بازار خودروهای چینی مونتاژ داخل افزایش بستری های اومیکرون بیشتر شد ارزش سهام عدالت من (۱۷ بهمن ماه) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۱۷) امام جمعه تفرش عزل شد وزیر بهداشت: ۲۰ درصد مبتلایان به اومیکرون کودکان هستند با کمتر از ۵۰۰ هزار فالوئر هم مشمول مالیات می شوید معاون وزیر صمت: سند راهبردی صنعتی ایجاد می‌شود جهش ارزش کل معاملات با رونق معاملات نمادهای فلزی جزییات بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری صنعتی ایران گردهمایی تیگو ۷ سواران در پیست اسکی به دعوت باشگاه مشتریان مدیران خودرو افزایش قیمت برنج چرا و چگونه رقم خورد؟ قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار(۱۷ بهمن) کشف ۱۰ جسد بسته بندی شده در خیابان! + فیلم ٣٠٠ میلیون دلار برای واردات روغن اختصاص یافت پژو پرشیا دوباره گران شد (جدول) DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرما سیستم ایمنی بدن سرما خوردگی احساس سرما احساس سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های افراد پر انرژی

شما معمولا افراد دور و بر خود را چگونه ارزیابی می‌کنید و چطور به ان‌ها برچسب می‌زنید معیار شما برای سنجش افراد چیست؟
افرادی که می‌شناسید و در طول روز با ان‌ها در ارتباط هستید چه نوع انرژی‌هایی دارند
آیا برای شما پیش آمده که بعد از ملاقات و گفتگو با این افراد احساس کنید انرژی خوبی دارید
و یا از گفتگو با آن‌ها چیزی آموخته باشید
و یا برای شروع انجام کاری انگیزه نداشتید، ولی زمانی که با دوستی ملاقات کردید و با او صحبت کردید نگاه شما تغییر کرده متحول شده باشید؟

برای این که متوجه شویم آدم‌های اطراف ما از چه نوع انرژی‌هایی برخوردار هستند و این که، سطح انرژی آن‌ها چگونه است می‌توانیم از بازخورد‌های خودمان بهتر تشخیص دهیم

در واقع انتظاری که ما از دیگران داریم این است که در کنارشان حال خوبی را تجربه کنیم و حضور آن‌ها نه تنها آرامش ما را سلب نکند بلکه کمک کند حس بهتر و خوشایندی را تجربه کنیم

می‌دانید که تاثیر انرژی از یکدیگر به صورت متقابل است
اگر بخواهید از خودتان سوال کنید که نقش شما در تاثیر گزاری در مقابل دیگران چیست چه چیزی می‌گویید و چه نظری دارید
آیا من در ارتباطات بین فردی قادر هستم کمک موثری برای ایجاد انگیزه دیگران باشم آیا می‌توانم نگاه زیبا و موثر داشته باشم آیا زیبایی‌های جهان هستی را به وضوح دیده و آن را درک می‌کنم

آیا قادر به درک زیبایی‌های خلقت و کائنات هستم
و از این همه زیبایی‌ها به وجد آمده خدا را ستایش می‌کنم
آیا در هنگام صحبت کردن و سخن گفتن نگاه امیدوار و مثبت دارم

اگر شما دنیا را این چنین می‌بینید بر خود ببالید و بدانید که شما هم قادر هستید منبع انرژی، شور و عشق و آرامش برای اطرافیان خود باشید
افرادی که مرتب از روزگار گلایه و شکایت می‌کنند چطور می‌توانند سبب انگیزه و آرامش برای دیگران باشند ۰ در مقابل اگر توان ایجاد حس خوب و تقویت امید به زندگی را داشته باشیم به وظیفه خود عمل کرده ایم پس در این صورت از خودتان راضی و خرسند باشید.


افرادی که پر از انرژی‌های مثبت و خوب هستند هم برای خودشان و هم برای دیگران احساس خوشایندی ایجاد می‌کنند وقتی در کنارشان هستیم متوجه گذر زمان نمی‌شویم و لحظات را به خوبی سپری می‌کنیم، زیرا آن‌ها زندگی را راحت می‌گیرند سبک بال هستند و همین احساس را به اطرافیان خود هم منتقل می‌کنند.

به یاد داشته باشید همچنان که عملکرد دیگران را بررسی می‌کنید لازم است خودتان را هم بررسی کرده محک بزنید اصلا از اطرافیان و دوستان در مورد خودتان سوال کنید یک ارزیابی از وضعیت خلقی خودتان می‌تواند پلی باشد به سمت تحول پس اقدام کنید پویا باشید و تا می‌توانید مانند ادم‌های پر انرژی اطراف خود باشید و با حضور سرشار از انرژی‌های خوب و مثبت دیگران را خوشحال کنید و حتی خوب بودن را الگو کنید اطمینان داشته باشید کار سختی نیست با کمی تمرین و اصلاحات شما نیز فرد موثر و تاثیر گزاری برای دیگران خواهید شد خوش اخلاقی خوش رفتاری و خوش خلقی شما زبان زد دیگران خواهد شد.


ویژگی‌های افراد انرژی مثبت


_ افراد خوش انرژی در ارتباطات معمولا لبخند به لب دارند

_ موضوع صحبت را با شوخی شروع می‌کنند و با شوخی تمام می‌کنند

_ به دنبال گلایه کردن از دیگران نیستند واگر شکایت هم داشته باشند در قالب مزاح انتقال می‌دهند

_ معمولا برای لحظه، لحظه زندگی احترام قائل هستند

_ هر کجا خوشی و شادمانی هست حاضر هستند

_ از حداقل‌ها حداکثر بهره را می‌برند

_ آدم‌های راحتی هستند

_ بی تکلف هستند با حداقل انتظارات

_ بعد از خداحافظی با آن‌ها، احساس خوبی با ما همراه می‌شود

_ اعتماد به نفس خوبی دارند و دیگران را تضعیف نمی‌کنند

_ در حضور آن‌ها غم و افسردگی معنایی ندارد

_ به دنبال سرزنش و نصیحت کردن و تحقیر دیگران نیستند

_ معمولا به دنبال مرور و یادآوری خاطرات خوش هستند

_ آزردگی خاطر ایجاد نمی‌کنند
در کنار آن‌ها اثری از خشم و عصبانیت نیست

_ آن‌ها دیگران را همانطور که هستند می‌پذیرند و از تحقیر دیگران پرهیز می‌کنند

_ از بودن با آن‌ها احساس خوشایندی می‌کنیم

_ آنان در لحظه زندگی می‌کنند و به آن لبخند می‌زنند

شما چگونه هستید

موفق باشید
فرنگیس نجارزاده کارشناس ارشد روانشناسی

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم/غرامت نگرفتم
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!