Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:20:23 GMT

شاخص هوای اصفهان و ۲ شهر مجاور قابل قبول است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۰۹۸

شاخص هوای اصفهان و ۲ شهر مجاور قابل قبول است

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد با شاخص ۷۴، انقلاب و پروین با شاخص ۷۱، باهنر با شاخص ۹۱، جِی با شاخص ۶۹، رودکی با شاخص ۶۴، رهنان با شاخص ۶۷، فرشادی با شاخص ۵۶، فیض و کاوه با شاخص ۶۶، میرزا طاهر با شاخص ۷۶ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۷۰ در وضعیت قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: شاخص کیفی هوا در ایستگاه بزرگراه خرازی با ۱۰۳ AQI وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۸۰ و شاهین شهر با شاخص ۵۶ در وضعیت قابل قبول و در مبارکه با شاخص ۴۱ در شرایط پاک ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از امروز تا پایان هفته جاری جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است و از روز چهارشنبه شرایط برای انباشت غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان فراهم است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5418784

منبع: مهر

کلیدواژه: اصفهان هوای سالم اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر عکس استانها شیوع کرونا بارش برف افتتاح طرح عمرانی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۷ قرار گرفته و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین بر روی عدد ۵۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط پاک قرار داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان
  • هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • هوای اصفهان و ۴ شهر مجاور قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • وضعیت امروز هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است
  • وضعیت قابل قبول هوای پایتخت