Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مازندران در جریان انقلاب اسلامی ۸۸ شهید والامقام تقدیم کرد که برخی از آنها دانش آموز بوده است و نام نیک آنها در سربرگ تقویم ایران اسلامی برای همیشه تاریخ می‌درخشد.

امروز در بهار آزادی جای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از هرزمانی خالی است، گنجینه خاطرات برخی از این نام آوران در کوچه‌های شهر باقی است و نامشان ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید حسینعلی نصیری لمراسکی از جمله شهدای انقلاب مازندران است که در ۵ آذرماه ۵۷ در راهپیمایی شهر گرگان به شهادت رسید. این شهید والامقام در امامزاده احمد روستای لمراسک گلوگاه آرام گرفته است. وی در سال ۱۳۴۰ چشم به دنیا آمد و آذرماه ۵۷ در گرگان به شهادت رسید.

برادر شهید نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه این شهید والامقام دوران دانش آموزی را در گرگان تحصیل می‌کرد، افزود: در این زمان دوران شکوفایی و راهپیمایی انقلابی شروع شده بود و این شهید فعالیت‌های خوبی در گرگان و بهشهر داشت.

وی شرکت در راهپیمایی و محافل مذهبی را از جمله ویژگی‌های حسینعلی دانست و گفت: وی به اتفاق همسن و سالان و هم محلی‌ها و اعضای خانواده در راهپیمایی و فعالیت‌های انقلابی شهرستان شرکت می‌کردند.

وی به اتفاق همسن و سالان و هم محلی‌ها و اعضای خانواده در راهپیمایی و فعالیت‌های انقلابی شهرستان شرکت می‌کردند

وی نقش خانواده و پدر را در شکل گیری روحیه حسینعلی مؤثر برشمرد و گفت: پدر ما به عنوان خادم حسینیه به عزاداران خدمت می‌کرد و مادر شهید نیز خادمه سیدالشهدا بود و شهید حسینعلی همیشه گوش به فرمان حضرت امام راحل بودند.

برادر شهید نصیری با عنوان حسینعلی درزمان شهادت ۱۷ سال بیشتر نداشت و از جمله شهدای هنرجو و دانش اموز انقلاب اسلامی بوده است، افزود: از جمله شهدایی بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی به خاطره آخرین دیدار با شهید نصیری اشاره و اضافه کرد: در آخرین دیدار خداحافظی با پدر و مادر او را دیدم و می‌گفت حضرت امام راحل گفتند همه مردم در راهپیمایی علیه طاغوت شرکت کند و در راهپیمایی که به مناسبت شهادت شهدای حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در گرگان شرکت کرده بود، به شهادت رسید.

وی زمان شهادت شهید نصیری را روز یکشنبه بیان کرد و گفت: در آن زمان گرگان جزو مازندران به شمار می‌رود و شهید نصیری در راهپیمایی ۵ آذر گرگان شرکت کرده بود و بسیاری از زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل کرده بود و در حال انتقال مجروحان توسط عمال رژیم شاه و اصابت تیرمستقیم ژسه به پهلو به شهادت رسید.

برادر شهید نصیری ادامه داد: پس از شهادت حسینعلی عمال طاغوت به روستای لمراسک آمدند و اعلام کردند شهید نصیری را شبانه دفن کنند و تشییع جنازه‌ای درکار نباشد اما مردم از ابتدای روستا تا امامزاده در تشییع شهید شرکت کرده بودند و حضور مردم از روستاهای اطراف و شهرستان‌های دیگر در این مراسم بی نظیر بود.

وی گفت: خون شهید نصیری و دیگر شهدا زمینه شکوفایی و پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز در بهار آزادی جای این شهیدان خالی است.

حجت الاسلام محمد شریفی از علمای روحانی مازندران نیز با بیان اینکه لازم است در دهه فجر حماسه‌ها و خاطرات این ایام برای مردم بازخوانی شود، افزود: در دوران گذشته شرایط رقت باری بر کشور حاکم بود و باید نسل معاصر و جوان که آن زمان را درک نکردند با رخدادهای آن دوران آشنا شوند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه ملت ایران در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی چشم‌های جهان را به خود خیره کرده است، افزود: موقعیت استراتژیکی انقلاب اسلامی در منطقه پیدا کرد و باید این مسائل و نعمت‌ها را بازگویی کنیم.

وی با عنوان اینکه دشمن در تلاش است تا ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تحریف کند، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی برای پیروزی انقلاب جانفشانی‌های زیادی کرد و شهدای زیادی تقدیم کرده است.

علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تقدیم دو هزار شهید دانش آموزان در جریان انقلاب و دفاع مقدس در استان اظهار داشت: دانش آموزان در جریان شکل گیری انقلاب همواره گوش به فرمان رهبر انقلاب بودند و در حماسه‌های زیادی نقش آفرینی کردند.

دانش آموزان در جریان شکل گیری انقلاب همواره گوش به فرمان رهبر انقلاب بودند و در حماسه‌های زیادی نقش آفرینی کردند

وی با عنوان اینکه نقش این دانش آموزان را در حوادث مختلف انقلاب و دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم، افزود: دانش آموزان از جمله اقشاری بودند که پیام حضرت امام راحل را زودتر از دیگران درک کردند و به میدان آمدند.

تشکیل شورای همبستگی در امل، تظاهرات مردم مناطق استان، توقف محموله‌های نفت در رؤیا، تظاهرات مردم عباس آباد و پشتیبانی از دولت مردمی از جمله وقایع و روزشمار تاریخ انقلاب مازندران در بهمن ۵۷ بوده است. همچنین اعتراض بازاریان آمل به سخنان بختیار و دولت غیرقانونی او دست به اعتصاب زدند.

بیش از پنج هزار نفر از مردم نور نیز با راهپیمایی خواستار استعفای علی پاشانوری اسفندیاری نماینده نور در مجلس شورای ملی شدند واز دولت بازرگان و شورای انقلاب حمایت کردند، علاوه براین تظاهرات در شهرستان بابلسر تشدید و به شهادت شهروندی منجر شد.

کد خبر 5418673

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شهید ساری دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان جشنواره فیلم فجر شیوع کرونا عکس استانها بارش برف تبریز افتتاح طرح عمرانی انقلاب اسلامی شهادت رسید دانش آموزان شهید نصیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جشنواره یک روزه کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین» با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز مقطع دوره اول در خانه رشد صهبا برگزار شد.

ناظمی موسس این مجتمع آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مسیر رشد بگیرند گفت: باید در ۱۲ سال تحصیلی دانش آموزان برای زندگی آینده خود مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.

وی افزود: افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، اعتماد به نفس، حل مسئله، قدرت تفکر، مسئولیت پذیری و تعهد از مهم‌ترین آموزش‌هایی ست که به دانش آموزان داده می‌شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳این سومین نمایشگاه با موضوع کارآفرینی در خانه‌ی رشد صهباست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • یادی از سردار شهید تهرانی مقدم + فیلم
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور