Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف نوری در مراسم افتتاح چندین طرح و برنامه انجمن اولیاء و مربیان، ضمن گرامیداشت ایام مبارک فجر و یاد شهدا، اظهار کرد: در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز تکریم مقام زن و خانواده قرار داریم، امید است بتوانیم به خوبی در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: چهار رویکرد درباره انجمن اولیاء و مربیان وجود دارد، رویکرد نخست به قبل از پیروزی انقلاب برمی‌گردد که رویکردی تشریفاتی بود و تنها قصد داشتند بگویند که ما کشوری صاحب دموکراسی و در راه ترقی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد دوم که به پس از انقلاب برمی‌گردد گفت: امام مردم را توده نمی‌دانست که هرطور می‌خواهی آن را شکل بدهی بلکه مردم را مؤثر می‌دانست و انجمن اولیاء و مربیان نیز با همین زمینه و اندیشه شکل گرفت، هرچند بعدا دچار سلیقه‌گرایی و الگوی نامناسبی شد. در دوران جنگ که کمک مالی جمع می‌کردند، برای مدارس هم کمک مالی جمع آوری می‌شد و از رویکرد تشریفاتی به سمت رویکرد تأمین مالی رفت و هنوز هم رگه‌های این رویکرد را شاهدیم.

نوری ادامه داد: پس از جنگ، رویکرد آموزشی حاکم شد. این رویکرد گامی رو به جلو بود و پیش رفت تا زمان سند تحول بنیادین؛ در سند تحول بنیادین، چهار رکن در فرایند تربیت داریم که اولین مورد خانواده است. در واقع در سند تحول بنیادین از خانواده به عنوان مهمترین نقش یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در این مراسم جای اولیاء خالی بود گفت: هنوز به این الگوی راهبری نرسیدیم و هنوز ملکه نشده است که اولیاء در اینگونه مراسم حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید اولیاء را به طور کامل ببینیم اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، خانواده نقش بی‌بدیلی دارد. ما به تدوین الگوی مشارکت نیاز داریم. لازم است که خانواده در کنار مدرسه باشد وگرنه تضاد در آموزش پیدا می شود. با ۶۰ میلیون نفر در نظام تعلیم و تربیت سر و کار داریم که ۴۰ میلیون نفرشان خانواده‌ها هستند و باید آن‌ها را  ارج نهیم.

نوری تاکید کرد که برای تهیه الگوی مشارکت باید از همین امروز شروع و از افراد متخصص دعوت کنید. لازم است از ظرفیت تمام اولیاء استفاده شود.

وی ضمن درخواست از انجمن اولیاء و مربیان برای ایجاد یک نظام انتخاباتی که بر مبنای آن اولیاء، سازمان انجمن اولیاء و مربیان را هدایت کنند گفت: انجمن خیرین مدرسه‌ساز الگو و شاهد مثال خوبی است، آنها خودشان کار می‌کنند و بی نظیر است. نباید همه امور را دولتی کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش به موضوع بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در ۳۶ کشور و ۵۰ شهر ، مدرسه خارج از کشور داریم، هیچ کشوری مدرسه‌اش در ایام کرونا تعطیل نیست، البته که رعایت پروتکل‌ها الزامی است. گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی موجود است و در آن آمده است که مدرسه آخرین جایی است که تعطیل می‌شود و اولین جایی است که باز می‌شود.

تاکید سازمان بهداشت جهانی به بازگشایی مدارس

نوری افزود: حدود دو سال است که مدارس عموما تعطیل بوده‌اند و آثار زیانباری از بعد آموزشی، پژوهشی و تربیتی متوجه دانش آموزان شده است. به جز یک کشور، وضعیت‌مان از نظر واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله ها نسبت به مابقی کشورها بهتر است. کارورزهای وزارت بهداشت در این ایام تعطیل نشدند، اما دانشجومعلمان تعطیل شدند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که برای رفاه اجتماعی، مدارس باز باشند.

مدارس مناطق مشکل‌دار تعطیل شوند 

نوری تاکید کرد که ما نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود. باید پروتکل‌ها رعایت شوند. اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد تعطیل کنند، نه اینکه همه مدارس را تعطیل کنند. امروز جلسه‌ای پیرامون افت تحصیلی و همچنین بچه‌هایی که به مدرسه نمی روند داشتیم و باید برنامه داشته باشیم و اعتبار بگذاریم تا نصیب آموزشی برابر و عدالت آموزشی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: آخرین مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد

۴۷۲۳۳

کد خبر 1600592

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تعطیلی مدارس ویروس کرونا ویروس امیکرون انجمن اولیاء و مربیان سند تحول بنیادین وزیر آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵مدرسۀ این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا عزتی، شامگاه پنجشنبه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به برپایی اعتکاف علمی ویژۀ دانش‌آموزان لرستان، گفت: این برنامه در 15 مدرسۀ این استان در حال اجرا است.

او اضافه کرد: طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان کنکوری لرستان در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی و استفاده بهینۀ از اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات عید نوروز است.

جذب 1000 معلم جدید در مدارس لرستان‌/ هیچ کلاسی بدون ‌معلم نخواهد بود

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تأکید کرد: امکان قبولی در آزمون کنکور و سطح علمی دانش‌آموزان با شرکت در طرح اعتکاف علمی افزایش می‌یابد و این طرح زمینه‌ساز موفقیت در آزمون سراسری است.

عزتی بیان کرد: خدمات مشاوره‌ای، رفاهی، برگزاری کلاس‌های تقویتی، برگزاری آزمون، مطالعه و رفع اشکال دروس در طرح اعتکاف علمی ارائه می‌شود.

او با تأکید به آمادگی برای شرکت در امتحانات پایان سال با طرح اعتکاف علمی، بیان کرد: دانش‌آموزان در این طرح از فضای مناسب برای کلاس‌های تقویتی بهره‌‌مند می‌‌‌‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از طرح اعتکاف علمی، گفت: ایام تعطیلات نوروز بستری مناسب برای برنامه‌ریزی درسی است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار البرز از پروژه‌های ساخت مدارس خیرساز و مشارکتی
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟