Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@13:38:49 GMT

هیچ کشوری مدرسه‌اش در ایام کرونا تعطیل نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۵۲۸۷

هیچ کشوری مدرسه‌اش در ایام کرونا تعطیل نیست

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ایسکانیوز،  یوسف نوری در مراسم افتتاح چندین طرح و برنامه انجمن اولیاء و مربیان، ضمن گرامیداشت ایام مبارک فجر و یاد شهدا، گفت: در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز تکریم مقام زن و خانواده قرار داریم، امید است بتوانیم به خوبی در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: چهار رویکرد درباره انجمن اولیاء و مربیان وجود دارد، رویکرد نخست به قبل از پیروزی انقلاب برمی‌گردد که رویکردی تشریفاتی بود و تنها قصد داشتند بگویند که ما کشوری صاحب دموکراسی و در راه ترقی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد دوم که به پس از انقلاب برمی‌گردد گفت: امام مردم را توده نمی‌دانست که هرطور می‌خواهی آن را شکل بدهی بلکه مردم را مؤثر می‌دانست و انجمن اولیاء و مربیان نیز با همین زمینه و اندیشه شکل گرفت، هرچند بعدا دچار سلیقه‌گرایی و الگوی نامناسبی شد. در دوران جنگ که کمک مالی جمع می‌کردند، برای مدارس هم کمک مالی جمع آوری می‌شد و از رویکرد تشریفاتی به سمت رویکرد تأمین مالی رفت و هنوز هم رگه‌های این رویکرد را شاهدیم.

نوری ادامه داد: پس از جنگ، رویکرد آموزشی حاکم شد. این رویکرد گامی رو به جلو بود و پیش رفت تا زمان سند تحول بنیادین؛ در سند تحول بنیادین، چهار رکن در فرایند تربیت داریم که اولین مورد خانواده است. در واقع در سند تحول بنیادین از خانواده به عنوان مهمترین نقش یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در این مراسم جای اولیاء خالی بود گفت: هنوز به این الگوی راهبری نرسیدیم و هنوز ملکه نشده است که اولیاء در اینگونه مراسم حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید اولیاء را به طور کامل ببینیم اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، خانواده نقش بی‌بدیلی دارد. ما به تدوین الگوی مشارکت نیاز داریم. لازم است که خانواده در کنار مدرسه باشد وگرنه تضاد در آموزش پیدا می‌شود. با ۶۰ میلیون نفر در نظام تعلیم و تربیت سر و کار داریم که ۴۰ میلیون نفرشان خانواده‌ها هستند و باید آن‌ها را ارج نهیم.

نوری تاکید کرد که برای تهیه الگوی مشارکت باید از همین امروز شروع و از افراد متخصص دعوت کنید. لازم است از ظرفیت تمام اولیاء استفاده شود.

وی ضمن درخواست از انجمن اولیاء و مربیان برای ایجاد یک نظام انتخاباتی که بر مبنای آن اولیاء، سازمان انجمن اولیاء و مربیان را هدایت کنند گفت: انجمن خیرین مدرسه‌ساز الگو و شاهد مثال خوبی است، آن‌ها خودشان کار می‌کنند و بی نظیر است. نباید همه امور را دولتی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به موضوع بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در ۳۶ کشور و ۵۰ شهر، مدرسه خارج از کشور داریم، هیچ کشوری مدرسه‌اش در ایام کرونا تعطیل نیست، البته که رعایت پروتکل‌ها الزامی است. گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی موجود است و در آن آمده است که مدرسه آخرین جایی است که تعطیل می‌شود و اولین جایی است که باز می‌شود.

نوری افزود: حدود دو سال است که مدارس عموما تعطیل بوده‌اند و آثار زیانباری از بعد آموزشی، پژوهشی و تربیتی متوجه دانش آموزان شده است. به جز یک کشور، وضعیت‌مان از نظر واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نسبت به مابقی کشورها بهتر است. کارورزهای وزارت بهداشت در این ایام تعطیل نشدند، اما دانشجومعلمان تعطیل شدند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که برای رفاه اجتماعی، مدارس باز باشند.

نوری تاکید کرد که ما نمی‌خواهیم هیچ دانش‌آموزی بیمار شود. باید پروتکل‌ها رعایت شوند. اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد تعطیل کنند، نه اینکه همه مدارس را تعطیل کنند. امروز جلسه‌ای پیرامون افت تحصیلی و همچنین بچه‌هایی که به مدرسه نمی‌روند داشتیم و باید برنامه داشته باشیم و اعتبار بگذاریم تا نصیب آموزشی برابر و عدالت آموزشی اجرا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128916 برچسب‌ها مدارس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس انجمن اولیاء و مربیان سند تحول بنیادین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی

انجام کار خیر و خیراندیشی اقدامی نیکو و پسندیده است که در بین فعالیت‌های خیر، مدرسه‌سازی نماد اصیل خیرخواهی و خیراندیشی است، چرا که افراد بسیاری را به سوی تعلیم و نیکی رهنمون می‌سازد و با نگاهی به آینده پیشرفت و ارتقای کشور را در تمام حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دنیای امروز، هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون توسعه علمی و پایدار که تضمین‌کننده سربلندی، اقتدار، عزت، رفاه و سعادت آن جامعه است، دست پیدا کند و برای رسیدن به این پیشرفت علمی نیازمند است که فرزندان هر کشور در محیط‌های علمی مناسب و مدارس مجهز و پیشرفته رشد و تحصیل کنند، چرا که مسئله آموزش، نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده و آتیه جوامع است، اما نکته اصلی آن است که بخش‌های زیادی از جامعه، این تعهد را برای خودشان قائل هستند که در این مسیر گام بردارند و سنت حسنه مدرسه‌سازی را تنها به عهده دولت واگذار نکنند، بلکه گاه بیشتر و پیش‌تر از دولت‌ها برای آتیه جوامع سرمایه‌گذاری کنند، از این رو خیران مدرسه‌ساز، تجلی این سنت حسنه مدرسه‌سازی هستند.

جامعه‌ای که نسل آینده‌ساز آن به هر دلیل محروم از آموزش مناسب و پرورش اصولی باشد و از امکانات و زیرساخت‌های لازم محروم بماند، نمی‌تواند در فردای آن جامعه به خوبی ایفای نقش کند، لذا مدرسه‌سازی یکی از راه‌هایی است که کودکان این مرز و بوم را به سوی تعلیم و نیکی رهنمون می‌سازد و با نگاهی به آینده پیشرفت و ارتقای کشور را در همه حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد، خیریه مدرسه‌سازی، در واقع جمعی از نیکوکارانی است که با ساختن مدرسه‌های جدید و نیز بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس فرسوده موجود باری سنگین را بر دوش می‌کشند و حرکتی سازنده و پویا را به‌عنوان نهادی مردمی و دلسوز سامان داده‌اند، چرا که مدرسه سازی «باقیات‌الصالحاتی» است که هم در این دنیا و هم در آخرت نتایج بزرگی برای افراد دارد، از این رو خیران مدرسه‌ساز با ایثار مال خود در پیشرفت کودکان و نوجوانان ایرانی و ساخت ایران نوین در آینده سهم بسزایی داشته و دارند.

تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیران کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

رئیس جمهور در این دیدار خیران را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیران می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیسی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

وی با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آئین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیران در اسرع وقت خبر داد.

رئیس جمهور در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیران بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کارهای مشترک با خیران»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیران حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیران مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیران در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیران در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیران جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

احداث ۱۰۰ درصدی مدارس در حال ساخت کشور توسط خیران / تعهد بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی خیران در ساخت مدارس

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش به ویژه بحث کالبد، متن و معلم ارکان بسیار مهمی بوده که این سه موضوع مباحث معنوی را پر رنگ کرده است اظهار می‌کند: ۱۰۰ درصد مدارس در حال ساخت کشور توسط خیران ساخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز ساماندهی شدند، می‌گوید: ساخت مدرسه توسط خیران که ممکن است به ظاهر برای ما عادی جلوه کند، از یک معرفت و مکتب والا نشأت می‌گیرد و محصول یک نظام تربیتی ویژه است که خَیِری را هدایت می‌کند تا در چنین نقطه‌ای از کشور مدرسه‌ای بسازند، به‌طور حتم با ساخت فضاهای آموزشی از نادانی و فقر به سمت نور، آگاهی و علم حرکت خواهیم کرد. رویکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، وزارت آموزش و پرورش و ادارات آموزش و پرورش تکریم از خیران به شیوه‌های مختلف است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه این حکم را قرار دادیم که ۲۰۰ مجتمع بزرگ‌مقیاس بسازیم، به‌طوری که این مدارس نقطه تحول و کانون تحول مدرسه و محله باشند و این امر را در پنج سال پیش رو محقق کنیم، می‌افزاید: مزیت‌های نظام تعلیم و تربیت که تربیت همه‌جانبه در همه عرصه‌ها است را نباید از دست بدهیم، مدارس آینده باید تحول‌گرا باشند، هر مدرسه ما حداقل ۱۵ تا ۲۰ معلم دارد و این یعنی ۲۰ نخبه در آن مدرسه کار می‌کند و این می‌تواند منشأ تحول باشد، ۵۴ درصد مدارس ما توسط خیران ساخته می‌شوند، هر خیری که در کنار ساخت مدرسه قرار می‌گیرد، تربیت دانش‌آموزان با رویکرد آینده شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به تعهد خیران مدرسه‌ساز کشور در سال‌جاری شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، تصریح می‌کند: اگر می‌خواهیم فردا و آینده قوی و اقتصاد قوی داشته باشیم باید به امر مهم مدرسه‌سازی توجه داشته باشیم. دولت توجه ویژه به مدرسه‌سازی دارد و در این امر خداپسندانه نیز بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی در کنار هم به امر مدرسه‌سازی می‌پردازند.

خان محمدی خاطرنشان می‌کند: تعهدات خیران در بیست و پنجمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود و امسال به شش هزار و ۳۰۰ میلیارد افزایش یافت. پیشران کارهای خیر خیران مدرسه ساز هستند که همه ایمان داریم اگر مدارس درست شود در سایر حوزه‌ها هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

ساخت یک بنای خیر باعث ماندگاری نام خیران است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ساخت یک بنای خیر، باعث ماندگاری یک نعمت الهی و ماندگاری نام فردی است که بنا را احداث کرده است، می‌گوید: خداوند برخی افراد را انتخاب می‌کند تا اقدامی انجام دهند که ماندگار باشد. دنیا فانی است و زمان می‌گذرد اما گاهی اوقات با روش‌هایی می‌توان آن را ماندگار کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مدرسه ویژگی خاصی دارد؛ در مدرسه انسان ساخته می‌شود و بنابراین هم بنای مدرسه و هم کار مدرسه، خیر است، اظهار می‌کند: مدرسه ساختن از بین ساخت همه بناها، خاص است. برخی از مناطق اصفهان به ویژه در منطقه محروم ناحیه شش که از لحاظ جمعیتی به سرعت درحال افزایش است و بعضی مدارس این منطقه فرسوده و از استفاده خارج می‌شوند و باید بتوانیم کیفیت آموزشی و پرورشی را در آن افزایش دهیم، مدرسه‌سازی در همه مناطق خوب است، اما مدرسه‌سازی در برخی مناطق نظیر منطقه شش ویژه‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیونی دانش‌آموزان پایه اول تا دوازدهم استان، می‌افزاید: اگر دولت بخواهد به تنهایی اقدامات مربوط به حوزه مدرسه‌سازی را انجام دهد، بسیاری از مدارس در شهر دو نوبته و حتی سه نوبته تشکیل می‌شدند، اما مجمع خیران مدرسه‌ساز با اقدام نیکوکارانه خود بنای خیر می‌سازند و فرهنگ خیرخواهی را در جامعه ترویج می‌دهند.

وی با بیان اینکه تاریخ شفاهی مردم اصفهان در کارهای خیر به رویدادهای مکتوب تبدیل شود، تصریح می‌کند: ساخت یک بنای خیر باعث ماندگاری یک نعمت الهی و ماندگاری نام فردی است که بنا را احداث کرده و کسی که بنا به نام او احداث شده است.

ابراهیمی می‌گوید: تکریم از واژه خیر و خیراندیشی است؛ واژه‌ای که در کنار معنی لغوی خود، فرهنگ، آموزه‌ای دینی و اخلاقی است و بسیاری از واژگان ادبیات و فرهنگ را در دل خود جای داده است.

وی ادامه می‌دهد: خداوند برخی افراد را انتخاب می‌کند تا اقدامی انجام دهند که ماندگار باشد، دنیا فانی است و زمان می‌گذرد اما گاهی اوقات با روش‌هایی می‌توان آن را ماندگار کرد، ساخت یک بنای خیر، ماندگاری یک نعمت الهی و ماندگاری نام فردی است که بنا را احداث کرده و کسی که بنا به نام او است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان می‌کند: ساخت مدرسه ویژگی خاصی دارد؛ در مدرسه انسان ساخته می‌شود و بنابراین هم بنای مدرسه و هم کار مدرسه، خیر است، مدرسه ساختن از بین ساخت همه بناها، خاص است و خداوند را شاکریم که خداوند این خانواده را برای انجام این کار خیر در منطقه محروم ناحیه شش که از لحاظ جمعیتی به سرعت در حال افزایش است، انتخاب کرده، برخی مدارس این منطقه فرسوده و از استفاده خارج می‌شوند و باید بتوانیم کیفیت آموزشی و پرورشی را در این منطقه افزایش دهیم، مدرسه‌سازی در همه مناطق خوب است اما مدرسه‌سازی در برخی مناطق نظیر منطقه شش ویژه‌تر است.

مشارکت ۸۰ درصدی خیران در ساخت پروژه‌ها آموزشی اصفهان

ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اینکه خیران با دل کندن از مادیات دنیا به فلسفه وجودی خود پی بردند و در امر مدرسه سازی به کمک آموزش و پرورش شتافتند، می‌گوید: دولت وظیفه ساخت و ساز مدارس را برعهده دارد، اما به دلیل محدودیت منابع مالی امکان ساخت و ساز فضای آموزشی بدون کمک خیران و اولیای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۲۵۰ پروژه آموزشی با اعتبار ۱,۶۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار می‌کند: ۸۰ درصد اعتبار این پروژه‌ها از سوی خیران پرداخت شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان استان اصفهان حدود ۹۵۰۰ نفر است، می‌افزاید: از این تعداد در حدود ۷۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و ۱۷۰ هزار محصل در غیردولتی‌ها با شمار ۴۴۰۰ فضای آموزشی در قالب ۳۵ هزار کلاس حتی با کلاس‌های دو شیفته مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ پروژه نیمه تمام در استان تصریح می‌کند: از این تعداد نزدیک به ۶۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است که ۸۰ درصد آنها با مشارکت مردمی و خیران در حال اجراست.

سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۸ مترمربع است

فتحی با تاکید بر اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز هشت مترمربع است، می‌گوید: اکنون سرانه متوسط کشوری به ازای هر دانش‌آموز ۵.۲ مترمربع است که سرانه در استان اصفهان با ۵.۸ مترمربع از سرانه متوسط کشوری بالاتر است، اما تعداد ۹ منطقه به ویژه شهرهای شاهین‌شهر، زرین‌شهر، برخوار با وجود مشکلات حاشیه‌نشینی و مشکلات سرانه نقطه‌ای، سرانه فضای آموزشی پایین‌تر از کشور دارند به طوری که بسیاری از کلاس‌ها با ۴۵ دانش‌آموز و دو شیفته تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در راستای نوسازی مدارس با اجرای ۲۵۰ پروژه در قالب ۱۲۲۰ کلاس با زیربنای ۲۰۰ هزار مترمربع با اعتبار هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بیان می‌کند: با اجرای این پروژه‌ها، تعداد ۳۷ هزار دانش‌آموز در کشور از فضای ایمن و نوسازی شده بهره‌مند شدند، از این تعداد نزدیک به ۲۳۰ پروژه آموزشی و ۲۰ طرح نیز ورزشی بوده است، به طوری که ۳۴ درصد بالای سه کلاس و ۶۶ درصد کمتر و مساوری سه کلاس، حدود ۷۰ درصد پروژه‌ها شهری و ۲۸ درصد نیز روستایی است که اجرای این پروژه‌ها با ۱۷ درصد حمایت دولتی، ۶۶ درصد مشارکت خیران و ۱۷ درصد مردمی عملیاتی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در تابستان سال گذشته خاطرنشان می‌کند: این پروژه به ابتکار سازمان نوسازی مدارس کشور که بر اساس یک طرح دانش‌آموز محور، گروه جهادی و مردم محور اجرای آن را برعهده داشتند که بیش از ۱۰۰ هزار کلاس در کشور تجهیز و نوسازی شدند و از این میزان در استان اصفهان ۵۵۰ مدرسه در قالب ۴ هزار کلاس زیباسازی و بازسازی شده است که تا تابستان ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد یافت.

بر این اساس؛ جامعه خیران مدرسه‌ساز یکی از بزرگترین تشکل‌های مردم نهاد در جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۱۳۷۷ شمسی با هدف جذب مشارکت خیران و نیکوکاران برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی تأسیس شده است، این تشکل مردمی در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به شماره ۱۱۵۳۳ به ثبت رسیده و نهاد مردمی و قانونی برای جذب کمک‌های مردمی در ساخت و توسعه مدارس کشور محسوب می‌شود، از این رو مدرسه‌سازی یکی از راه‌هایی است که کودکان این مرز و بوم را به سوی تعلم و نیکی رهنمون می‌سازد و با نگاهی به آینده پیشرفت و ارتقای کشور را در تمام حوزه‌ها به ارمغان می‌آورد، به طوری که مدرسه‌سازی را می‌توان یک اقدام معنوی بسیار پربرکت دانست، اقدامی که می‌تواند زندگی انسان‌های بسیاری را بهبود بخشد و مسیر زندگی افراد را در راستای رشد و تعالی تغییر دهد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.

کد خبر 739404

دیگر خبرها

  • رویکردهای مختلف مشاوره خانواده چیست؟
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • نوروز امسال راهیان نور تعطیل نیست!
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • اسکان بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان برخوار