Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد استانی کرونا با ریاست استاندار، دبیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و حضور مدیر و رؤسای دستگاه‌های دولتی در محل استانداری برگزار شد.

استاندار اصفهان در این جلسه اظهار داشت: منکر ضرر و زیان کرونا نیستیم اما باید با کرونا زندگی کنیم، تاکید ستاد کشوری نیز به این بوده است که به سمت تعطیلی نرویم، هر بار در چنین شرایطی قرار می‌گیریم به جای مدیریت شرایط تعطیلی‌ها را اعمال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران بی‌توجه به واکسن به دادگستری معرفی می‌شوند

سید رضا مرتضوی با تاکید بر تأثیر واکسیناسیون روی کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: راهبرد واکسیناسیون در دولت سیزدهم درست بوده و در حال حاضر در اصفهان ۹۰ درصد افراد واکسن کرونا را دریافت نکردند اما برخی در واکسیناسیون همراهی نکردند که این موضوع مشکلاتی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: در هر دستگاه دولتی و غیر دولتی بالاترین مسئول دستگاه باید پیگیر واکسیناسیون تمامی کارکنان خود شود و باید بحث عدم حضور افراد واکسن نزده یا گرفتن تست کرونا از آنها به نحو جدی‌تر و مطلوب‌تری پیگیری شود و اگر مدیری در این امر کوتاهی کرد برای ترک فعل به دادگستری معرفی شود.

استاندار اصفهان در خصوص تعطیلی مدارس به دلیل کرونا ابراز داشت: در تمامی دنیا مدارس آخرین مراکزی هستند که تعطیل می‌شوند اما در کشور ما این تعطیلی خیلی ساده تصویب می‌شود، لازم است تعطیلی مدارس در هر رنگ بندی به صورت اقتضایی برای هر مدرسه باشد و تا حد امکان ما تعطیلی هیچ مدرسه‌ای را نداشته باشیم.

همچنین با پیشنهاد استاندار اصفهان ظرفیت استفاده از اماکن دربسته در وضعیت قرمز از ۲۰ به ۴۰ و در وضعیت نارنجی از ۴۰ به ۶۰ تغییر پیدا کرد.

کشور در شرایط خاص است

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه اظهار داشت: شرایط خاصی در کل کشور ایجاد شده، اما نمی‌خواهیم با وجود این شرایط نه دارویی کم بیاید نه بیماری پشت در بیمارستان بماند و سعی داریم شرایط را در وضعیت موجود حفظ کنیم.

شاهیم در خصوص واکسیناسیون رده سنی ۹ تا ۱۲ افزود: کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز به درخواست خانواده می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و در این راستا باید اغنی سازی از سوی رسانه‌ها ایجاد شود و صدا و سیما در این راستا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر تأثیر بالای واکسن کرونا بر کاهش فوتی و بستری مبتلایان کرونا تصریح کرد: ۳۱ درصد فوتی‌های مبتلا به کرونا افراد واکسن نزده هستند ۶۶ درصد نیز دوز اول یا دو دوز اول و دوم را دریافت کردند و تنها ۱۳ درصد این افراد سه دوز واکسن را دریافت کردند.

۱۹ دستگاه تذکر کتبی گرفتند

همچنین مدیرکل دفتر بازرسی استانداری اصفهان در خصوص آمار واکسیناسیون در بین فرهنگیان اظهار داشت: در ناحیه یک آموزش و پرورش ۵۱ نفر، ناحیه دو ۹۸ نفر، ناحیه سه ۱۰۹ نفر، ناحیه چهار ۱۲۳ نفر، ناحیه پنج ۱۴۹ نفر و در ناحیه شش ۱۱۲ نفر از پرسنل آموزش و پرورش به طور کلی واکسن کرونا را دریافت نکردند که این آمار و ارقام نشان از جدی نگرفتن واکسیناسیون بین این افراد است.

صادق کرمی افزود: در بین مدارس ناحیه‌های شش گانه آموزش و پرورش در مدرسه بهش آئین در هر کلاس حدود پنج نفر به کرونا مبتلا شدند و در کل از ۶۴۸ دانش آموز جمعاً ۷۰ دانش آموز مبتلا به کرونا شدند که منجر به مجازی شدن کلیه آموزش‌ها در این مدرسه شد.

وی اضافه کرد: همچنین در مدرسه بنی فاطمه از ۵۳۴ دانش آموز ۶۵ نفر مبتلا به کرونا و ۵۰ نفر مشکوک به کرونا بودند، در دبیرستان پسرانه اژه نیز از مجموع ۳۹۲ دانش آموز ۲۳ نفر به کرونا مبتلا شدند که منجر به مجازی شدن آموزش‌ها در این دو مدرسه شد.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری اصفهان تصریح کرد: در هفته گذشته ۱۹ اداره به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تکر کتبی گرفتند، به طوری که در این تذکر عدم رعایت پروتکل توسط شخص مشخص شده است، همچنین لازم است آموزش و پرورش لیست کارکنان حق الزحمه خود را برای بررسی میزان واکسیناسیون ارائه دهد.

با کرونا زندگی کنیم

همچنین فرماندار اصفهان در این جلسه اظهار داشت: باید با کرونا زندگی کنیم، اگر این نظریه بخواهد عملی شود تعطیلی کارهای مردم متوقف می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی و هنری متوقف نمی‌شود و باید این دید به تفکر غالب تبدیل شود.

محمدعلی احمدی تاکید کرد: نباید سالن‌های سینما و کارهای هنری نیز تعطیل شود، ما به جای تعطیلی باید پروتکل‌های بهداشتی درستی برای هر بخش تنظیم شود تا از تعطیلی‌ها خودداری شود، در هفته گذشته بخش‌های ورزشی و هنری اصفهان اعتراضاتی را مطرح کردند که نباید کارهای آنها تعطیل شود.

خطر جدی امیکرون برای کودکان

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این جلسه اظهار داشت: لازم است همین جلسات (ستادهای منطقه‌ای کرونا) در شهرستان‌های مختلف ایجاد شود تا مشکلات منطقه به صورت روزانه رصد شود.

مرتضی حیدری افزود: در حال حاضر در ۵۰ درصد اول پیک ششم کرونا هستیم و در ۱۰ روز آینده آمار کرونا افزایشی خواهد بود، در حال حاضر عمده بستری‌ها در مراکز دانشگاهی است در حالی که انتظار داریم بخش خصوصی نیز برای بستری بیماران کمک کند.

وی تاکید کرد: در گذشته کرونا اطفال را کمتر درگیر می‌کرد اما در حال حاضر ۲۰ درصد تخت‌های بستری را اطفال تشکیل می‌دهند که تنها ۱۰ درصد از آنها دچار بیماری زمینه‌ای هستند که نشان از خطر جدی امیکرون برای سنین پایین است.

شرایط کاشان بالاتر از قرمز

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان که به صورت مجازی در این جلسه حاضر شد، در خصوص آخرین آمار مبتلایان در شهرستان‌های کاشان و آران بیدگل اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۴۰۸ بیمار تست مثبت کرونا جدید در این منطقه شناسایی شدند که ۶۰ نفر از آنها بستری شدند.

کوروش ساکی افزود: در حال حاضر ۱۱ مادر باردار در بیمارستان‌های کاشان و آران بیدگل بستری هستند، همچنین ۲۵ بیمار نیز در این وضعیت قرار دارند، این در حالی است که پوشش واکسیناسیون در کاشان برای دوز اول ۸۴ درصد، دوز دوم ۷۶ درصد و دوز سوم ۲۶ درصد است.

وی تاکید کرد: در کاشان موارد ابتلاء و بستری نسبت به استان رشد مشخصی دارد و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه کاشان در نزدیکی قم است و این شهر پیک زیادی را تجربه می‌کند و این مقداری کار ما را سخت‌تر کرده است و در حال حاضر شرایط در کاشان بالاتر از رنگ قرمز است.

کد خبر 5419379

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استانداری اصفهان دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان شیوع کرونا جشنواره فیلم فجر بارش برف عکس استانها ایلام تبریز جلسه اظهار آموزش و پرورش واکسن کرونا حال حاضر دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی تمرین بارسلونا را تعطیل کرد

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی بعد از شکست از پی اس جی به بازیکنانش گفته بود بدون تعطیلی و استراحت برای بازی با رئال آماده خواهند شد ولی پس از تمرین ریکاوری دیروز و مشاهده شرایط روحی بازیکنان، در نهایت تصمیم گرفت تمرین امروز را تعطیل کند.

طبق گزارش رسانه های اسپانیایی، امروز فقط پدری و سرخی روبرتو در تمرین بودند و گاوی نیز انفرادی کار کرد. 

باخت به پی اس جی و حذف از لیگ قهرمانان در کنار مصاحبه انتقادی گوندوگان علیه آرائوخو باعث شده تا اوضاع رختکن بارسا در آستانه ال کلاسیکو مساعد نباشد. ژاوی بهترین تصمیم را در تعطیلی تمرین گرفت و به بازیکنان گفت جمعه اولین تمرین جدی برای بازی با رئال را انجام خواهند داد. این آخرین فرصت بارسا برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی لالیگاست. فاصله با کهکشانی ها در فاصله هفت بازی تا پایان فصل هشت امتیاز است.

دیگر خبرها

  • شنبه را به جای پنجشنبه تعطیل کنید
  • مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد
  • تعطیلی باشگاه ورزشی صنعت برق تهران
  • تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه؛ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • ژاوی تمرین بارسلونا را تعطیل کرد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا می‌شود؟
  • مورد عجیب تعطیلی «پنجشنبه»‌ها
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • مدارس نوبت صبح زاهدان امروز تعطیل است