Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@11:17:40 GMT

موشک راهبردی خیبر شکن رونکمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۷۸۷۹

موشک راهبردی خیبر شکن رونکمایی شد

موشک خیبر شکن با برد ۱۴۵۰ کیلومتر رونمایی شد.

به گزارش مشرق، همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی 1400 در 22 بهمن ماه ، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه ، ضمن بازدید  یکی از پایگاه های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه از موشک دوربرد و نقطه زن " خیبر شکن " بعنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد ،این موشک دارای سوخت جامد است  و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی بوده  و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه های مشابه یک سوم کاهش یافته و مدت آماده سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم تقلیل  پیدا کند.

 چابکی و سرعت فوق العاده در  اصابت  اهداف در برد و شعاع 1450 کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

 این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت موشک بالستیک سپاه پاسداران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور

دریافت 74 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طی دهه اول فروردین ماه جاری، با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد.

کد خبر 6063589

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی هوافضای سپاه با مهران، پاوه و شاهد ۱۴۷
  • رژه دریایی ۳ هزار شناور مردمی جبهه مقاومت در روز قدس
  • این فرمانده بلندپایه سپاه، با سربازان افطار کرد +عکس
  • (تصاویر) وداع با پیکر شهید «بهروز واحدی» نیروی سپاه قدس
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه