Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حوضچه آب بنفش در گمیشان یکی از جاذبه‌های طبیعی و منحصر به‌فرد استان گلستان است که به‌ دلیل درمانی و رنگی بودن آب حوضچه علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند.  

برای رسیدن به این حفره طبیعی باید به سمت شهر گمیش تپه و سایت پرورش میگوی این شهر حرکت کنید. همچنین بخشی از مسیر هم تا رسیدن به این گلفشان خاکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ صورتی و بنفش این حوضچه بسیار حیرت‌انگیز است. کارشناسان معتقدند که وجود ید در اعماق دشت‌های گلستان دلیل رنگی‌بودن آب این حوضچه است.

گلفشان پدیده‌ای طبیعی است که به‌جای گدازه از دهانه آن گاز و گل با فشار و غلظت زیاد خارج می‌شود. این گلفشان مخروطی شکل در ارتفاع ۲۶ متری از سطح دریا قرار دارد و از این مکان بوی نفت خام نیز به مشام می‌رسد، اما زیبای آن به حدی است که بوی نفت اصلاً آزاردهنده نیست.

این پدیده زمین‌شناسی به‌دلیل وجود مواد معدنی و آلی برای بهبود بیماری پوستی، انقباض عروق، دردهای مفصلی، درمان کمردرد و گرفتگی عضلانی بسیار موثر و مفید است.

کد خبر 656268 برچسب‌ها استان گلستان سفر - گردشگری سفر - جاده سفر - ایرانگردی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گلستان سفر گردشگری سفر جاده سفر ایرانگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام

ه نقل از جولات، مسیرهای رنگی که برای عبور ویلچر اختصاص داده شده است، از منطقه غزه در حومه مکه مکرمه آغاز شده و به صحن‌های شمالی مسجد الحرام می‌رسد. بدین وسیله معلولان دارای ویلچر می‌توانند برای انجام مناسک حج به سهولت و با آرامش وارد مسجد الحرام شوند. این مسیرهای رنگی مجاور مسیر زائران پیاده بیت‌الله الحرام و در کنار طرح توسعه شمالی مسجد الحرام است که با علامت‌های خاصی که بر روی زمین قرار داده شده مشخص شده است تا معلولان دارای ویلچر را به سمت مسجد الحرام هدایت کند. مسیرهای برگشت نیز با خطوط و فلش‌هایی مشخص شده‌اند تا ورود و خروج به مسجد الحرام برای این گروه تسهیل شود. مسیرهای ویژه زائران ویلچری عبارتند از: دو مسیر شمال مسجد الحرام که به صورت رنگی جدا شده است که از پل حجون تا صحن‌های حرم مسجد الحرام ادامه دارد و در کنار مسیر زائران پیاده با علامت‌هایی مشخص شده است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • جشن مردمی شکوفه های رنگی در ورامین
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام
  • اهدا روسری‌های رنگی و دخترانه به دختران بی‌حجاب توسط پلیس | رفتار دوستانه پلیس با زنان و دختران را ببینید
  • نماینده یونسکو از جاذبه‌های تاریخی خوشاب خراسان دیدن کرد
  • چهارمحال وبختیاری پیشتاز در برخورد با حفاران