Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده افزود: مجردان باید تعهد دهند اگر در زمانی که پروژه و واحد مورد نظر آماده به تحویل شد، متاهل نبوده باشند، واجد شرایط نیستند و واحد از آنها گرفته می‌شود و به واجد شرایط دیگر تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای مردان مجرد بالای ۲۳ سال که به طور قطعی قصد ازدواج دارند، پروژه نهضت ملی مسکن یک فرصت بسیار مغتنمی است، اظهار کرد: این پروژه و سیاست‌گذاری معضل تاخیر در ازدواج ناشی از مشکل مسکن را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده ادامه داد: براساس قانون، واگذاری مسکن در طرح‌های حمایتی به خانوارهای واجد شرایط انجام می‌شود و به غیر از ۵ گروه مجردی که از ابتدای قانون مستثنی از شرط تاهل بودند، قرار بر این شد که در طرح نهضت ملی مسکن مردان مجرد بالای ۲۳ سال با هدف تسهیل‌گری در تشکیل خانواده و تحقق ازدواج آسان جزو مشمولان ثبت نام قرار بگیرند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید توجه داشته باشیم که هنوز خانواده‌های زیادی در صف انتظار یا در اولویت واگذاری مسکن در طرح‌های حمایتی هستند، از این‌رو تنها مجردانی که به طور قطعی قصد ازدواج تا دو سال آینده را دارند باید در این طرح ثبت نام کنند.    

محمودزاده تاکید کرد: به مردان مجرد بالای ۲۳ سال این فرجه و فرصت داده شده که در مدت زمان ۲ سال متاهل شوند و بتوانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند. مجردان باید تعهد دهند اگر در زمانی که پروژه و واحد مورد نظر آماده به تحویل شد، متاهل نبوده باشند، واجد شرایط نیستند و واحد از آنها گرفته می‌شود و به واجد شرایط دیگر تحویل داده خواهد شد.   

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که آیا واحد از افراد گرفته می‌شود یا پول زمین از آنها اخذ خواهد شد، اظهار کرد: این موضوع بستگی به شرایط دارد. روال و فرایند تعریف شده این است که اگر افراد متاهل نشده باشند، پول و آورده اولیه به آنها بازگردانده شود. اما اگر واحد مورد نظر متقاضی واجد شرایط نداشته باشد، قیمت واقعی زمین -بدون در نظر گرفتن تخفیفات دولتی برای این اراضی- از فرد گرفته می‌شود و سایر هزینه‌ها از جمله تخفیف در عوارض، مالیات و ... به روز شده و آن واحد با قیمت کارشناسی شده به مجرد ثبت نام کرده تحویل می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم فقط مجردهایی که از تاهل خود تا دو سال آینده اطمینان دارند ثبت نام کنند و البته این پروژه می‌تواند از نظر اقتصادی در زندگی شخصی افراد بسیار موثر باشد.       

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در زمان برگشت پول و آورده اولیه به مجردهایی که نتوانستند در مدت زمان معین متاهل شوند، بحث پرداخت سود برای خواب سپرده و پول افراد در نظر گرفته شده، گفت: خیر، برگشت پول به افراد بدون سود است چراکه بنگاه معاملاتی باز نکرده‌ایم که واحدی را از کسی بخریم و به فرد دیگر بفروشیم و از این محل سودی کسب کنیم.

ثبت‌نام‌ ۳۲۰ هزار مرد مجرد در نهضت ملی مسکن | شرط معرفی متقاضیان مسکن به بانک اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره فرجه داده شده به مردان مجرد بالای ۲۳ سال در این طرح اظهار کرد: اعلام کرده‌ایم که افراد مجرد ثبت‌نام کرده باید در زمان تحویل واحدها متاهل شده باشند و طبق برنامه زمان‌بندی شده مدت زمان ساخت واحدها بین ۱.۵ تا ۲ سال است اما احتمالاً برخی از واحدها جزو استثنائات باشند و مدت زمان ساخت آنها طولانی‌تر باشد.   

بر اساس این گزارش طبق تصمیمات گرفته شده مدت زمان ثبت‌نام مجردها تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید شد.    

کد خبر 656635 برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی طرح جهش مسکن مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی طرح جهش مسکن مسکن مردان مجرد بالای ۲۳ سال نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی واجد شرایط مدت زمان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان سه‌شنبه‌شب در نشست شورای مسکن استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تأمین مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و برخی از طرح‌ها در حال بهره‌برداری است.

وی از آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تسریع در روند ساخت مسکن در استان بوشهر را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: مدیریت استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پای کار است و پیشرفت قابل توجهی در این پروژه‌ها داریم.

کد خبر 6087142

دیگر خبرها

  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • همه مرد‌های مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت