Web Analytics Made Easy - Statcounter

سام مردانی روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مُرغ‌داری‌های استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده؛ امسال میزان جوجه‌ریزی در مُرغ‌داری‌های استان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه ۱۱۸ تن مُرغ کشتار و وارد بازار مصرف استان می‌شود که ۳۸ تن آن مازاد بر نیاز است.

وی تولید مرغ مازاد بر نیاز را باعث بروز مشکلاتی برای مُرغداران استان دانست و یادآور شد: هم‌اکنون برای کشتار و انجماد مُرغ در استان محدودیت‌هایی وجود دارد که با ورود شرکت پشتیبانی امور دام قابل رفع است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاخیر در حمل نهاده‌های دامی به استان و بروز مشکلات جدی برای دامداران اظهار داشت: همکاری نکردن شرکت‌های توزیع حمل نهاده و نوسانات قیمت نهاده در بازار آزاد به‌علت حذف ارز ترجیهی عامل اصلی بروز این مشکلات به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به افزایش شدید قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد گفت: این افزایش قیمت و ناتوانی مالی دامداران برای تامین نهاده‌های دامی با قیمت بالا از بازار آزاد مشکل این گروه از تولیدکنندگان را دوچندان کرده است.

مردانی تاکید کرد: مدت حمل نهاده‌های دامی از بارگیری تا تخلیه حداکثر ۲۰ روز است که متاسفانه گاهی تا سه ماه به‌طول می‌انجامد.

رییس شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۶۰ تن سویا، پنج هزار و ۴۰۰ تن جو، سه هزار و ۲۰۰ تن ذرت، ۱۱۴ تن گوشت قرمز منجمد و ۳۳۸ تن مُرغ منجمد در انبارهای این شرکت ذخیره‌سازی شده است.

بهروز آل‌مؤمن تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری خرید گوشت منجمد مُرغ آرین به‌عنوان مُرغ نژاد ایرانی و با هدف حمایت از مُرغ آرین را با قیمت ۳۳۳ هزار و ۶۰۰ ریال به‌ازای هر کیلوگرم در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خرید گوشت منجمد مُرغ آرین در استان به ۵۰۰ تن تا پایان سال‌جاری افزایش می‌یابد.

آل‌مؤمن اظهار داشت: در صورت صدور مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری آمادگی خرید سایر مُرغ‌های تولیدی مازاد بر نیاز بازار استان را دارد.

مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ خرید ۹۵۰ تن میوه در دستور کار قرار دارد.

افشین حیدری تاکید کرد: از این میزان ۳۰۰ تن سیب درختی قرمز، ۴۰۰ تن پرتقال شمال و ۲۵۰ تن پرتقال جنوب است.

وی افزود: میوه شب عید ویژه تنظیم بازار این استان برای نوروز ۱۴۰۱ در ۵۰ غرفه سطح استان توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گوشت قرمز چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ گوشت قرمز چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان

غلامعلی حیدری در بدو ورود به ناغان با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد.

بیشتر بخوانید

بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از پایگاه‌های خدمات‌رسان نوروزی

حضور در شورای اداری، افتتاح و بازدید از چند طرح از جمله برنامه‌های محوری استاندار در بخش ناغان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری