Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حسن پری پور گفت: نیروگاه برق فردوسی یکی از مهم‌ترین نیروگاه‌های شرق کشور است که با تولید حدود ۲۶ هزارمگاوات در روز به شبکه‌ی تولید برق کشور کمک می‌کند.

نیروگاه فردوسی دارای ۶ واحد گازی است که ۹۵۴ مگاوات ساعت برق تولید می‌کند و امسال با اضافه‌شدن فاز یک واحد بخار این مجموعه تولید برق آن به ۱۱۱۵ مگاوات ساعت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ایجاد برنامه مدون برای نیروگاه ها چاره‌ساز کاهش آلودگی هوا است

خراسان رضوی دارای ۷ نیروگاه گازی، بادی و سیکل ترکیبی است که با توان تولید برق ۴۱۵۵ مگاوات ساعت به شبکه‌ی برق رسانی کشور کمک می‌کند.

به گفته او تولید برق در خراسان رضوی توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان انجام می‌گیرد که این شرکت علاوه بر این استان، استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز تحت پوشش خود دارد.

پری‌پور گفت: با افزوده‌شدن این دو بخش در حال بهره برداری به نیروگاه، روزانه ۳۸۴ هزار لیتر گازوئیل و سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

او گفت: با توجه به تکنولوژی به روزی که در اختیار نیروگاه فردوسی است، این نیروگاه به جای سوخت مازوت که باعث آلودگی هوا می شود برق تولیدی خود را از گازوئیل و گاز تأمین می کند.

 

 

 

 



انتهای پیام// ف.ح.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید برق انرژی تجدید پذیر نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ظرفیت نمایندگان مجلس در دوره دوازدهم می‌ تواند برای رفع مشکلات ملی خراسان رضوی تأثیرگذار باشد و نمایندگان استان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.   آیت الله علم الهدی امروز در دیدار با مدیرکل بازرسی خراسان رضوی افزود: باید با ساختار شورای نگهبان هماهنگی کنید تا به صورت منظم، نمایندگان این مردم نسبت به عملکرد خود پاسخگو شوند و در جلسات به سازمان بازرسی گزارش بدهند که برای مردم چکار کرده اند و کدام اولویت استان را مورد پیگیری قرار داده اند.   وی ادامه داد: برای تقویت گردشگری سلامت و رونق اقتصاد استان، اگر شرایط رفاهی برای زائران به گونه ای فراهم شود که بدون فشار اقتصادی بتوانند به زیارتشان برسند، آن زمان است که می توانید امیدوار باشید تحولی در اقتصاد شهر و استان صورت بگیرد.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر وضعیت معادن استان و دفاع تمام عیار از حقوق مردم خاطرنشان کرد: بر موضوع معادن خیلی تمرکز و توجه داشته باشید. این را به یاد داشته باشید که این ها حق مردم است و هرچه سختگیرتر باشید، هیچ ایراد ندارد زیرا تکلیف شرعی و وظیفه قانونی شما همین دفاع از سرمایه های ملی و ثروت های استانی است.   مدیرکل بازرسی استان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در سال گذشته گفت: وصول بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی و ۱۷۰ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق معادن، درآمدزایی مستقیم برای دولت و واریز به خزانه به موازات نحوه تأمین آب آشامیدنی پایدار استان و نظارت بر سلامت اقتصادی بانک‎ها، چهار مسئولیت نظارتی اداره کل بازرسی در خراسان رضوی است که تمامی ظرفیت خود را برای اجرای آن به ‎کار گرفته ‎ایم.   حجت الاسلام موسی فتوحی بیان کرد: پارسال بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال فقط درآمد مالیاتی خراسان رضوی بود که به موازات سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی، گردش مالی حدود ۴۰۰ همتی را در سال فراهم می کند و در نهایت، اثر مستقیم بر اشتغال زایی و توسعه خواهد داشت.   وی اظهار کرد: یکی از ایرادات بزرگ شرایط امروز آن است که از ظرفیت ملی نمایندگان استان کمترین استفاده برای پیشبرد اولویت های خراسان رضوی شده و منتخبان ملت در هر دوره منحصر در پیگیری موردی مطالبات مردم و اقشار بوده اند. باید این وضعیت اصلاح شود و به همین دلیل، با هر ۱۸ منتخب مردم استان در مجلس دوازدهم صحبت و مقرر شده تا صدای واحد اولویت های عمرانی و راهبردی خراسان رضوی باشند.

دیگر خبرها

  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند