Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس موسوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در نشستی با مسئولان این شهرستان افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سطح  ۴۰۰میلیون دلار است ولی  پیش‌بینی می شود با تسهیل روند تجاری بین دو کشور این رقم در دو سال آینده به یک میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش سهم مبادلات مرزی با جمهوری آذربایجان در دستور کار است، عنوان کرد: استان اردبیل و شهرستان بیله‌سوار نقش موثری در این  گسترش ارتباطات سیاسی و اقتصادی بین دو کشور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با بیان اینکه کرونا تردد مرزی بین مرزنشینان دو کشور در بیله‌سوار مغان را متوقف کرده است، بیان کرد: در جلسه آتی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از سرگیری ترددهای مرزی از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان مطرح شده و در باره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد که فعالتر شدن مراودات تجاری و مسافری از شهرستان بیله‌سوار مغان به جد پیگیری می‌شود.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان  در سفر به بیله‌سوار از گمرگ و پایانه مرزی این شهرستان بازدید و درجریان ارایه خدمات در مرز قرار گرفت.

برچسب‌ها مرزنشینان تجارت خارجی استان اردبیل جمهوری آذربایجان بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان تجارت خارجی استان اردبیل مرزنشینان تجارت خارجی استان اردبیل جمهوری آذربایجان بیله سوار جمهوری آذربایجان بیله سوار مغان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود

روح‌الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در دو کاوش باستان‌شناسی در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد استان اردبیل در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: کاوش نجات‌بخشی در محوطه گورستان قلعه اولتان پارس‌آباد به منظور آزادسازی مسیر دسترسی پارس‌آباد به سربند از ابتدای سال آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل افزود: فصل اول کاوش و آزادسازی بخشی از مسیر در این منطقه در سال ۱۴۰۱ انجام شده بود و کاوش حاضر نیز با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی در حال انجام است که پس از پایان آن این مسیر به صورت کامل آزاد می‌شود.

محمدی با اشاره به کشف تدفین عصر آهن و اشیایی مثل ظروف سفالی، زیورآلات و سنجاق سر از کاوش قلعه اولتان ادامه داد: همچنین در کاوش دیگری در پاسخ به استعلام یک واحد صنعتی در روح کندی بیله‌سوار به منظور تعیین محدوده ساخت و ساز کاوش انجام شد که این کاوش به پایان رسیده است.

کد خبر 6082018

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • ادامه عملیات ساخت پل جدید انجیرلو در محور بیله سوار – گرمی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲