Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:03:05 GMT

پیگیری مصوبات قانونی در ادارات کل بهزیستی تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۹۳۷۷

پیگیری مصوبات قانونی در ادارات کل بهزیستی تقویت شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد قادری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل بهزیستی استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید معزز شهید حبیب حرم شهید همدانی با بیان اینکه مجموعه بهزیستی به دلیل مددجو ماهیت پیدا کرده است، گفت: هرچه وسعت این میزها کاهش پیدا کند و عشق در گفتار و رفتار به مددجو افزایش پیدا کند، بهتر به نتیجه می رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کار بهزیستی کار حاکمیتی، سختی و غیرقابل واگذاری است، عنوان کرد: فرصت‌های محدودی در اختیار ما است که بتوانیم خدمات شایسته ای ارائه و به انجام برسانیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اشتغال خود در اداره بهزیستی همدان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از فرصت‌های اندکی که در اختیار داریم و با حداقل امکانات، حداکثر خدمات را ارائه دهیم.

قادری، خواستار بهره مندی از ظرفیت منابع قوی سازمانی در این مسیر شد و افزود: سازمان بهزیستی باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد و در این زمینه در پی این هستیم که در آینده‌ای نزدیک، به لطف الهی و فضل اهل بیت اقداماتی تحولی را در پیش بگیریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: باید پیگیری مصوبات قانونی در استان‌ها و شهرستان‌ها تقویت شود.

در ادامه، مهدی دیناری؛ مدیرکل بهزیستی استان همدان به کمبود نیروی تخصصی در دفاتر اداری، فنی و وضعیت حقوق و مزایا اشاره و نگاهی به محدودیت‌ها و مشکلات جاری این اداره داشت.

محدودیت‌های نیروی انسانی در حوزه پشتیبانی بهزیستی

در ادامه این جلسه، علیرضا مهرابی نیز با اشاره به محدودیت‌های نیروی انسانی در حوزه پشتیبانی، امور مالی، خدمات، نگهبانی، حراست و غیره عنوان کرد: در شهرستان‌ها در این زمینه‌ها تنگناهایی وجود دارد، بدین ترتیب با توجه به کمبود نیروی انسانی جابه جایی های زیادی صورت گرفته که امروز باید جوابگوی این تغییرات باشیم.

معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی همدان در ادامه خواستار توجه به موضوع درآمدزایی در جهت کمک کردن به جامعه هدف بهزیستی شد.

فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مددجویان نیازمند اعتبار

سیاوش رهبر نیز به برخی از مشکلات در این حوزه اشاره کرد و گفت: در مراکز شبانه روزی توانبخشی شرایط سخت شده به نوعی که مشکلات اقتصادی و عدم تناسب درآمد و هزینه بر خدمات ارائه شده تأثیر گذاشته است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی همدان خواستار در نظر گرفتن اعتباری مجزا برای فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مددجویان و ایجاد دبیرخانه مناسب سازی واحد شد.

عدم وجود جایگاه علمی در کمپ‌ها یا مراکز اقامتی

در ادامه جلسه ابوالفضل باب الحوائجی؛ معاون امور پیشگیری بهزیستی همدان به عدم استفاده از پتانسیل‌های علمی و تجربی کارشناسان استان با حوزه کشوری و تأثیرات آن بر افت انگیزه در حوزه‌ها اشاره کرد و گفت:

اعتیاد وزنه بزرگی بر گردن نحیف بهزیستی است، اما در این عرصه با مشکلاتی روبرو هستیم که از آن جمله می‌توان از عدم وجود جایگاه علمی در کمپ‌ها یا مراکز اقامتی نام برد.

عدم وجود نظارت مناسب در بخش‌های خیریه‌ای

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان؛ زهره بختیاری نیز خواستار حذف موازی کاری‌ها برای چابک سازی بدنه بهزیستی شد و گفت: بخش اعظمی از کارهای بهزیستی با کمک خیرین که بیشتر در حوزه کودکان بی سرپرست است، مؤسسات خیریه با وجدان کاری که دارند پیش می‌روند اما نظارت مناسبی در این عرصه‌ها وجود ندارد و به راستی که خواسته یا ناخواسته، مدیون خیرین و فرزندان می‌شویم که راه حل‌هایی باید ارائه شود.

کد خبر 5424644

منبع: مهر

کلیدواژه: علی محمد قادری سازمان بهزیستی کشور راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان خراسان رضوی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهزیستی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: در سفر رئیس جمهور به لرستان ۴۶ مصوبه در حوزه‌ی اقتصادی داشتیم که تا کنون ۳۳ مصوبه یعنی ۷۲ درصد آنها به صورت کامل اجرا شده اند.

سیروس ابراهیمی ادامه داد: ۹ مصوبه‌ی دیگر که ۲۰ درصد آنها می‌باشند با پیگیری‌های لازم و اعطای تسهیلات در دست اجرا و تکمیل هستند.

معاون استاندار با اشاره به وجود موانع خارج از دست مجموعه‌ی دولت برای اجرای ۴ مصوبه‌ی دیگر، اظهار کرد: این ۴ مصوبه پرونده‌ی قضایی داشته و صلاحیت تعیین و تکلیف آنها در دست قوه‌ی قضائیه می‌باشد.

ابراهیمی افزود: رفع مشکلات این ۴ پروژه یا مصوبه از دست مجموعه‌ی استان خارج بوده و تنها از طریق قوه‌ی قضائیه قابل مرتفع شدن می‌باشند، لذا اصولا طرح آنها در سفر رئیس جمهور تا زمانی که مشکل حقوقی دارند نباید انجام می‌شد. 

وی همچنین به بازگشت به چرخه‌ی تولید ۱۸۳ واحد اقتصادی تعطیل شده از قبل در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ واحد در بخش صنعت و معدن، ۱۲۷ واحد کشاورزی و ۲ واحد مربوط به بخش گردشگری می‌باشند که با اعطای تسهیلات و رفع موانع موجود به چرخه بازگشته و فعال شدند.

معاون استاندار ادامه داد: بیش از ۱۱۵ واحد دیگر نیز که در حالت نیمه فعال بودند با حمایت‌های لازم از طرف دولت در لرستان فعال شدند.

ابراهیمی به سرمایه گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در حوزه‌های مختلف استان اشاره و عنوان کرد: از این میزان اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزی و ریالی هستند که با پیگیری استاندار و با توزیع به موقع به دستگاه‌های اجرایی و متقاضیان اشتغال بوده است.

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: بیش از صد در صد اعتبارات مصوبات دور نخست سفر دولت به سمنان محقق شد
  • پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟