Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی ایجاد اشتغال ارائه شده و از اعطای تسهیلات به همه آحاد جامعه در جهت ایجاد اشتغال در ۳۲ رسته مشاغل خرد و خانگی خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ مجید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی حمایت از مشاغل خرد و خانگی است که این کار و هدف با برنامه‌های متفاوت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه اکثر مشاغل خانگی در بحث فروش محصولات خود دچار مشکل هستند؛ از اقدامات بسیج سازندگی در این زمینه ایجاد بستری برای فروش تولیدات مشاغل خرد و خانگی است و از این جهت نمایشگاهی دائمی فروش محصولات در بلوار شهید صدوقی دایر و فراهم شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان یزد با بیان اینکه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی همزمان با دهه فجر با عنوان تسهیل در تولید در بلوار شهید صدوقی، نبش کوچه 41 همه روزه از ساعت 17 تا 22 برای بازدید عموم دایر شده است گفت: در این محل تولید کننده‌های خرد و خانگی محصولات خود را در این محل‌ها عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند و این غرفه‌ها مرتب جا به جا می‌شوند.

صادقی عنوان کرد: از دیگر اقدامات حمایتی از این مشاغل دادن تسهیلات برای ایجاد اشتغال است، این موضوع در قانون برای بسیج سازندگی دیده شده است و از منبع و منابع تبصره 16 بودجه دولت که برای حمایت از مشاغل خانگی است مقداری بودجه به بسیج سازندگی تعلق گرفته است.

صنایع دستی و مشاغل خانگی در کاشان به حاشیه رفته است 53 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های مشاغل خانگی در استان بوشهر اختصاص یافت ایجاد مشاغل خانگی در روستاهای شرق اصفهان با رویکرد ایجاد درآمد پایدار دنبال می‌شود

وی خاطرنشان کرد: 32 رسته شغلی به بسیج سازندگی شهرستان‌ها اعلام شده است و با توجه به اینکه به مناطق کم برخوردار تأکید بیشتری شده است، این وام به آحاد جامعه به ویژه اعضای صندوق‌های قرض الحسنه، گروه‌های جهادی بسیج، پایگاه‌ها، حوزه و حتی افرادی که عضویت بسیج ندارند اما قصد دارند که یک کار خانگی راه‌اندازی کنند داده می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی یزد افزود: طبق قانون و با توجه به شرایط ابلاغ شده این حمایت را از افراد واجد شرایط انجام می‌دهیم و تا به امروز 74 میلیارد تومان از این اعتبارات توسط چند بانک مختلف ابلاغ شده و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

صادقی تأکید کرد: سعی ما بر این بوده است که بر اساس آمار بیکاری شهرستان‌ها و ظرفیت جذب؛ وام  مورد نیاز برای مناطق مختلف اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: سومین اقدام ما در بسیج سازندگی به این صورت است که با تفاهم نامه‌هایی که با مراکز فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و دیگر مشاغل خرد و خانگی داشتیم در بحث آموزش و مشاوره شغلی مشارکت داریم و امیدواریم سال 1401 این مأموریت‌ها را بهتر و پر قوت‌تر ادامه دهیم.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشاغل خرد و خانگی مشاغل خانگی میلیارد تومان بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند

اله کرم عزیزی  گفت: این مددجویان با معرفی واحد مددکاری به نهادهای حمایتی کمیته امداد، انجمن حمایت از زندانیان، اداره بهزیستی و مرکز مراقبت بعد از خروج مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان آزاد شده واجد شرایط با هدف ایجاد خود اشتغالی و کسب درآمد از برنامه های نهادهای حمایتی است .

نهادهای حمایتی ، از طریق پرداخت مستمری، ارزاق و کمکهای نقدی و غیرنقدی، بن خرید کالا، تامین لوازم التحریر ،هزینه آموزشی برای فرزندان زندانیان، کمک هزینه درمان، دارو، تهیه مواد غذایی و پوشاک به خانواده های زندانیان کمک می کنند.
عزیزی افزود: واحد مددکاری مجتمع ندامتگاهی قزلحصار با هدف حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند آنها را به نهادهای حمایتی معرفی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر