Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان خبر داد، و اظهار کرد: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌­های خصوصی و تعاونی دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند از تسهیلات مربوط به کسب و کارهای خرد و خانگی موضوع این شیوه‌نامه در قالب «پشتیبان و پیشران» طرح‌­های منطبق بر ظرفیت و اولویت­‌های منطقه و اشخاصی که قصد توسعه فعالیت خود را داشته و دارای توان و برنام‌ه­ای منسجم برای بازاریابی و فروش و اتصال به بنگاه‌های بزرگ‌تر را داشته باشند، می‌توانند با توجه به شرایط لازم نسبت به دریافت وام و تکمیل مراحل اعطای وام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اولویت دریافت وام با طرح‌های توسعه‌ای است و پرداخت تسهیلات موضوع این شیوه نامه به کسانی تعلق می‌گیرد که طرح­‌های سرمایه در گردش، طرح­‌های نیمه تمام (دارای حداقل ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بالا در استان­‌های با نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشوری و حداقل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان­‌های با نرخ بیکاری بیشتر از میانگین کشوری) است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، توسعه‌ای و طرح­‌های ایجادی مربوط به کسب و پیشران ذیل رسته فعالیت­‌های فرهنگی هنری ۱- رسانه­‌ای و تولید محتوای دیجیتال (خدمات و تولید محتوای روایی و خلاق، بازی­‌های رایانه­‌ای، انیمیشن، برنامه‌نویسی، گرافیک دیجیتال، تولید محتوای خبری، فعالیت­های انتزاعی، مدل سازی و مفهوم‌سازی کسب و کار رسانه‌­ای، تاسیس و مدیریت کسب و کار رسانه‌­ای، مطبوعات و نشریات کاغذی)۲-کسب و کارهای نشر فرهنگی (موسسات و مراکز فرهنگی و دینی، امور نشر (تالیف، ترجمه، طراحی، تصویرگری، صفحه آرایی و نویسی، نمایه سازی ...)، چاپ و بسته بندی(ویراستاری،کاغذ سازی، حروفچینی و ...))۳- کسب و کارهای خدمات هنری (ارایه خدمات هنری ( طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی اسباب بازی و ...)، مد، لباس و اسباب بازی، دینی و آیینی، گسترش هنرهای نمایشی، گسترش امور سمعی و بصری (سینما، موسیقی و ...)، گسترش هنرهای تجسمی) از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند‌، قابل پرداخت است.

 وی گفت: طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی با تایید شورای برنامه‌ریزی استان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال قابل بررسی و پرداخت خواهد بود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه و تحویل طرح‌های توجیهی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و بارگذاری تمامی اطلاعات مربوط به مراحل پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح­های موضوع این شیوه‌نامه را در سامانه الکترونیکی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به آدرس www.kara.mcls.gov.ir اقدام کنند.

فاضلی افزود: ضوابط پرداخت تسهیلات موضوع این شیوه‌نامه برای تمامی کارمندان دستگاه‌­های اجرایی مشمول ماده ۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان بانک­‌ها و موسسات عامل و اعضای هیأت­ علمی دانشگاه­‌ها اعم از دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات موضوع این شیوه‌نامه ممنوع است و اگر متقاضی دریافت تسهیلات، قبلا تسهیلاتی از سایر منابع دریافت کرده باشد و بنا به تشخیص کمیته استانی به تعهدات خود از جمله ایجاد فرصت­‌های شغلی و نظایر آن عمل کرده باشد، امکان دریافت تسهیلات از محل این شیوه‌نامه برای توسعه و تکمیل کسب و کار خود با ایجاد اشتغال جدید خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دوره بازپرداخت وام مطابق ماده ۸ دستور العمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، برای طرح­‌های سرمایه در گردش حداکثر یک سال و برای متقاضیان طرح‌­های ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر هفت سال (شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال) و در ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان ۱ نفر تعهد اشتغال و بیمه تعیین شده است و چنانچه مدت زمان ساخت، تنفس و بازپرداخت هریک از طرح­‌ها از زمان­‌های تعیین شده بیشتر باشد، نرخ سود تسهیلات در مدت زمان اضافه شده، مطابق نرخ مصوب شورای پول و اعتبار محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه فارس وام کم بهره سود 10و12درصد مشاغل خانگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه کسب و کار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است

به گزارش قدس آنلاین،؛ محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه - دوم اردیبهشت - در نشست اعضای شورای معماری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فردا روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری است و این جلسه را به استقبال این روز برگزار کردیم.

وی افزود: ما بیشتر طبقه‌بندی‌های تاریخی و تفاوت‌های اصلی را با معماری نشان می‌دهیم. دوره ایلخانی با سلجوقی و دوره‌های قبل و بعد آن متفاوت است. احیای میراث تمدنی و کهن و افق‌گشایی جدید برای تمدن نوین اسلامی را در تجدد «هنر معماری» باید پیدا می‌کردیم.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز محور عمده سبک زندگی، معماری است. در زندگی، منازل و مدارس، شکل معماری و نوع ساخت و سازها برای ما فضای زیست جدیدی فراهم کرده که با فضای زیست مطلوب فاصله دارد. این به دلیل فاصله گرفتن هنر معماری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه ما دغدغه تمدنی و سبک زندگی داریم. سبک زندگی عفیفانه محل گفت و گو است. یکی از فضاهای زیست عفیفانه، از هنر معماری عبور می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سندملی معماری‌ و شهرسازی به شورای هنر ارجاع شده است و این سند آماده ارائه به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی است و جشنواره معماری فجر طبق سند پیش‌بینی شده در این سند اضافه می‌شود که از امسال برگزار می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد/ این جشنواره دوسالانه است
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی؛ شهریه ۶۵ میلیون تومانی
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد