Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت فعالان مناطق آزاد با درآمد قطعی بیش از ۵.۵ میلیارد تومان مکلف به ثبت معاملات در سامانه مودیان مالیاتی شدند.

به گزارش مشرق، هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ به پیشنهاد شماره ۲/۱۴۰۰۶۴ مورخ ۱۴۰۰/۹/۶ وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) و به استناد ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ تصویب کرد:

۱- فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی که حجم معاملات سالانه مندرج در اظهارنامه تسلیمی سال قبل یا آخرین درآمد قطعی شده (فروش کالا و خدمات) آنها که حداکثر تا پایان بهمن ماه سال قبل ابلاغ شده است بیش از پنجاه و پنج میلیارد _۵۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال باشد مکلف به عضویت و ثبت معاملات در سامانه مودیان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- در مشارکت مدنی جمع مبلغ فروش کالا و خدمات و یا درآمد قطعی شده کلیه شرکاء ملاک عمل می‌باشد.

۳- کلیه فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی عرضه کننده کالا و خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده به استثنای فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری - صنعتی دارای شرایط قسمت اخیر بند (الف) ماده (۱۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده - مصوب ۱۴۰۰ و با رعایت تبصره ۲ ماده ۳ قانون مذکور و فارغ از حجم معاملات، مکلف به رعایت ترتیبات مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان - مصوب ۱۳۹۸ می‌باشند.

محمد مخبر

معاون اول رئیس جمهور

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس قیمت قانون مالیات وزارت امور اقتصادی و دارایی سامانه مودیان مالیاتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید

آفتاب‌‌نیوز :

۸ سند همکاری و‌توافق نامه و یادداشت تفاهم بین هیات‌های عالی رتبه ایران و پاکستان و در حضور مقامات عالی رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور دکتر دکتر رئیسی و شهباز شریف ۸ سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی به امضاء رساندند.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیسی به پاکستان حائز اهمیت است
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد