Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان - بنابر سخنان طرف‌های مذاکره‌کننده غربی، مذاکرات وین در ایستگاه‌های پایانی خود قرار دارد. در همین راستا طرف‌های غربی اعلام کردند گفتگو با ایران به مراحل تعیین کننده و حساسی رسیده است.

 

بنابر گزارش خبرگزاری المیادین، منابعی در هیأت‌های غربی در خصوص مذاکرات وین گفتند: «برای ۹۸ درصد اختلافات در مذاکرات وین به راه حل رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف ما پایان دادن به مذاکرات در وین تا پایان ماه جاری (فوریه) است.»

 

پیش از این «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود تایید کرده بود که مذاکرات وین در حال پیشرفت است. در همین راستا نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از پیشرفت در روند مذاکرات خبر داده بود.

 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی اعلام کرده بود می‌توان تا اوایل ماه میلادی آینده (ماه مارس) به توافق رسید، اما همچنان ۳۰ درصد مسائل پیچیده و دشوار در مذاکرات مورد بحث قرار دارد.

 

با این وجود آمریکا که به صورت غیرمستقیم بر مذاکرات تاثیر می‌گذارد، بار‌ها ادعا کرده است تا پایان ماه جاری امکان احیای توافق هسته‌ای با کشورمان وجود دارد. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا علی رغم پایبندی ایران به تمام تعهدات خود در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد.

 

با این وجود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چندی پیش ادعا کرد این کشور نمی‌تواند به ایران هیچ تعهدی مبنی بر خروج دولت‌های آتی این کشور از برجام را بدهد. تاکید تهران بر گرفتن تضمین از طرف غربی برای عدم خروج دوباره از توافق برجام تقریبا غیرممکن است، زیرا حتی اگر طرف آمریکایی چنین تضمینی را هم ارائه کند به راحتی می‌تواند آن را در آینده نقض کند

 

 

منبع: الف

کلیدواژه: مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند

به گزارش جماران؛ خبرگزاری ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا، نوشت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

این خبرگزاری افزود: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست