Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@16:15:22 GMT

قیمت طلا ریخت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۰۲۶۰

قیمت طلا ریخت

قیمت‌های آتی طلا و نقره در معاملات روز سه‌شنبه آمریکا کاهش یافت.  قیمت طلا از بالاترین رقم حدود سه ماهه که در یک شب به ثبت رسیده بود، عقب نشینی کرد، زیرا اشتهای ریسک در بازار روز سه شنبه افزایش یافت زیرا تنش های ژئوپلیتیکی اندکی کاهش یافته است.

افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و کاهش شدید قیمت نفت نیز برای فلزات گرانبها در این روز منفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت آتی طلا در آوریل با ۱۵.۲۰ دلار کاهش به ۱۸۵۴.۲۰ دلار رسید و نقره مارس نیز با ۰.۵۲۸ دلار کاهش به ۲۳.۳۲ دلار در هر اونس رسید.

صعود بیش از ۴درصدی بیت کوین

همزمان با تلاش دولت روسیه برای تدوین یک چهارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال، وزارت توسعه اقتصادی این کشور به ایده قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در این کشور چراغ سبز نشان داده و پیشنهاد کرده است تا عملیات استخراج ارزهای دیجیتال در مناطق دارای انرژی الکتریکی مازاد مجاز شود.

بیت کوین در روز گذشته دوباره به سطح ۴۴هزار دلار رسید و در کنار بازارهای سهام پس از اینکه روسیه اعلام کرد نیروهایش به پایگاه های خود پس از تمرینات بازگشتند، افزایش یافت.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1603415

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا افزایش قیمت کاهش قیمت ها بازار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار متوقف شد

در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار، روز گذشته متوقف شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار ارز تهران به روند کاهشی خود ادامه نداد. در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار روز گذشته متوقف شد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به رشد قیمت هیجانی شاخص‌های ارزی، احتمال افت نرخ‌های بیشتر نیز وجود دارد، اما بررسی‌های به‌عمل آمده از بازار گویای آن است که فعلا کف نرخ دلار حوالی بازه ۶۵‌هزار و ۲۰۰ تا ۶۵‌هزار و ۳۰۰ تومان است.

در این میان عده‌ای از کارشناسان ارزی نیز معتقدند که با توجه به ناهماهنگی بازدهی ارز و شاخص تورم در ماه‌های پایانی سال گذشته، تعدیل نرخ ارز و تغییر بازه نوسان آن می‌تواند محتمل باشد. اما همچنان می‌توان امید داشت که درصورت انتشار سیگنال‌های سیاسی مثبت نرخ ارز چند پله دیگر نیز افت کند.

یک روز سبز برای بازار ارز

دیروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه در نیمه نخست کانال ۶۵ معامله می‌شد طی بازار دیروز حدود ۳۵۰ تومان رشد کرد و در رقم ۶۵‌هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. یورو و پوند نیز به عنوان دو ارز شاخص دیگر بازار تهران با رشد قیمت‌های یکسان ۱۵۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۷۰‌هزار و ۶۰۰ تومان و ۸۲‌هزار و ۷۰۰ تومان معامله شدند.

این در حالی است که برخلاف نوسانات بازار غیررسمی، نرخ اسکناس و حواله پول‌های خارجی در سامانه دولتی مرکز مبادله ارز و طلای کشور در روز‌های اخیر نوسان چشمگیری نداشته است. اسکناس دلار رسمی مانند روز‌های پیشین روز گذشته نیز در رقم ۴۳‌هزار و ۵۶۷ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در این سامانه روی نرخ ۴۰‌هزار و ۶۴۸ تومان به فعالیت خود ادامه داد. شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز گویای آن است که فرآیند تخصیص سهمیه ارز ۲‌هزار یورویی سالانه در سال جدید آغاز نشده و متقاضیان منتظر آغاز فرآیند نوبت‌دهی هستند.

به عقیده برخی از تحلیلگران اعطای سهمیه ارز رسمی با شکاف کنونی نرخ‌های بازار رسمی و غیررسمی توجیه اقتصادی نداشته و رانت زیادی را در بازار به وجود می‌آورد. حال باید دید بانک مرکزی در هفته‌های آتی چه سیاستی را در راستای تخصیص ارز رسمی اتخاذ خواهد کرد.

سکه در جست‌وجوی محدوده امن

همزمان با نوسانی شدن دو بازار ارز غیررسمی و طلای جهانی، سکه طلا نیز در دو هفته گذشته فعالیت پرنوسانی را در پیش گرفته است. بازه نوسان این فلز گرانبها در این بازه زمانی بزرگ‌تر از سابق شده به‌صورتی که در برخی روز‌ها قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید تا ۲ میلیون تومان نیز نوسان کرد. در بازار روز گذشته هر قطعه سکه طلا طرح جدید با نوسان اندک ۲۰‌هزار تومانی خود در رقم ۴۴ میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان فروخته شد. اما نیم و ربع‌سکه با افت قیمت یکسان ۳۰۰‌هزار تومانی در ارقام ۲۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان معامله شدند.

دیگر خبرها

  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • آخرین نرخ ارزهای مبادله ای/ قیمت دلار ثابت ماند
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • قیمت‌ روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟