Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلام آقای مهندس حسین پورفخار، روزتان بخیر باشد، لطفاً بفرمایید درباره خودتان و استارت‌آپی که تأسیس کرده اید توضیح بفرمایید.

سلام عرض می‌کنم خدمت شما و مخاطبین گرامی. حسین پورفخار هستم. فوق‌لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه تهران و همچنین دانشجوی رشته MBA دانشگاه تهران. از سال ۱۳۹۷ با همکاری یکی از دوستانم،  که ایشان هم فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه امیرکبیر هستند، اقدام به طراحی و شروع فعالیت در زمینه آموزش و همچنین طراحی و پیاده‌سازی یک پلتفرم آموزشی کردیم که در ابتدا ما دو نفر بودیم و به‌ مرور زمان و موفقیت‌های این مجموعه، شکر خدا توانستیم تعدادی افراد خلاق و فعال و دغدغه‌مند در این زمینه را هم با خودمان همراه کنیم و یک گروه آموزشی تشکیل بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این طرح و ایده ما چندین فاز دارد که در این ۴ سال، توانستیم دو فاز اول که بیشتر مرتبط با حوزه آموزش زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی هست را اجرایی کنیم.

در واقع انگیزه و هدف اصلی ما، ارتقای مهارت‌هایی هست که در تحصیلات ابتدایی و همچنین تحصیلات تکمیلی در مدرسه و دانشگاه کمتر دیده شده است و قصد داریم با روش‌ها و متدهای جدید و مؤثر آموزشی، این مهارت‌ها را البته در حد توانمان توسعه بدهیم. به‌طورکلی زمینه آموزش، زمینه جذابی هست چراکه مستقیماً با کیفیت زندگی انسان‌ها در ارتباط است و اگر بتوانیم کم‌وکاستی های سیستم آموزشی را مرتفع کنیم، اثر آن را در آینده جامعه‌مان خواهیم دید.

بسیار عالی، به شما و تیم تان تبریک می گویم بابت این روحیه بالای شما. برای مخاطبین بفرمایید در این ۴ سال که از فعالیت تان در حوزه آموزش می‌گذرد، چه دوره‌ها و یا آموزش‌هایی را ارائه کرده اید؟

ابتدای فعالیت ما با مجموعه‌های ۹۰۰ لغت پرتکرار آزمون‌های زبان در مقطع دکترا همچون MSRT, EPT, MHLE آغاز شد. یکی از مهم‌ترین دغدغه داوطلبین آزمون‌های زبان از زمان مدرسه تا دکترا، عدم مطالعه و یا عدم پیوستگی مطالعه زبان انگلیسی هست و به دلیل اینکه در همه مقاطع به نحوی با انگلیسی سروکار دارند، اگر نتوانند به‌صورت مناسب و صحیح این مهارت را تقویت کنند، باعث دوری و حتی ترس از انگلیسی خواهد شد.

مجموعه ما در ابتدا با طراحی مجموعه‌های ۹۰۰ لغت پرتکرار که در نوع خودش می‌شود گفت در دنیا هنوز روش کار نشده و اولین‌بار توسط ما انجام شد، توانستیم با نرم‌افزارهای مهندسی و آماری، آزمون‌ها را آنالیز کرده و کوتاه‌ترین و مؤثرین راه را برای قبولی این آزمون‌ها تدوین کنیم. در واقع، پرتکرارترین و مهم‌ترین کلمات استفاده شده در دوره‌های مختلف که مرتباً در آزمون‌ها در حال تکرار است را استخراج کردیم و بر اساس تکرار و اهمیت نظم دادیم.

همچنین با استفاده از ریشه‌شناسی دقیق واژگان، حجم کتاب را حدود ۶۰ درصد کاهش دادیم. در واقع مثل ضرب‌المثلی که در فارسی داریم: "به‌جای ماهی دادن، ماهیگیری یاددادن" به‌جای اینکه تک‌تک کلمات به‌صورت حفظی و خسته‌کننده به دانشجوها ارائه بشود، با آموزش ریشه‌شناسی، به نحوی به تقویت دایره واژگان داوطلبین کمک کردیم که حتی اگر واژگان جدیدی را ببینند و معنای آن را بلد نباشند، می‌توانند به نزدیک‌ترین حالت ممکن معنای آن را پیش‌بینی کنند. در واقع هدف ما صرفا قبولی و پشت سر گذاشتن آزمون‌هایی که اسم بردم نیست، در واقع این حس را به دانشجوها منتقل می‌کنیم که تقویت زبان انگلیسی به‌ مثابه سرمایه‌گذاری و ایجاد موقعیت‌های کاری و تحصیلی جدید در آینده خودشان است.

همچنین پس از استقبال بی‌نظیر از مجموعه‌هایی که خدمتتان معرفی کردم که تقریباً در اولین سال طراحی و چاپ آن‌ها، بیش از ده ها نسخه در قالب کتاب و فایل به دانشجوها ارائه شد، دومین محصول مهندسی شده مجموعه ما که تحت عنوان "دوره جامع گرامر" بود را به دانشجویان ارائه کردیم.

مبحث گرامر هم از جمله موضوعاتی هست که اغلب دانشجوها معمولاً فراری‌اند و یا با سختی و مشقت زیادی آن را مطالعه می‌کنند. همین امر باعث می‌شود حتی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، دانشجوها به دلیل اینکه مهارت گرامر خوبی ندارند، مقالات به زبان انگلیسی‌شان را به افراد یا مؤسساتی می‌دهند که مقالات را برایشان ترجمه کنند، درحالی‌که نوشتن مقاله کار دشواری نیست و ما این دوره گرامر را به نحوی طراحی کردیم که پس از فراگرفتن مطالب این دوره، دانشجوها به‌راحتی می‌توانند مقالات خود را به‌ تنهایی به زبان انگلیسی بنویسند. حتی به جرأت می‌توانم بگویم که پس از یادگرفتن این دوره، در مدت‌زمان کوتاهی و پس از مطالعات تکمیلی موضوعی، به‌راحتی می‌توانند در آزمون‌های بین‌المللی مثل Ielts و Toefl شرکت کنند و نمره مناسبی کسب کنند.

مهم‌ترین ویژگی دوره جامع گرامر این است که در مدت‌زمان کوتاهی (تقریباً ۳ الی ۴ هفته) داوطلبین قادر خواهند بود که به همه سؤالات گرامر از هر آزمونی و در هر مقطعی (از کارشناسی تا دکترا) پاسخ صحیح بدهند چراکه مطالب گرامر زبان انگلیسی موضوعی ثابت بوده و با روش‌هایی که ما ارائه کردیم، هر سؤال به هر شکل قابل‌حل خواهد بود.

داوطلبینی که تجربه شرکت در دوره‌های ترمیک مؤسسات مختلف را دارند به‌خوبی با این چالش روبرو هستند که حتی پس از گذراندن دو سال در مؤسسات آموزش زبان انگلیسی، همچنان مباحث گرامر کامل نشده و به دلایلی روند پیشرفت این دوره‌ها به‌کندی پیش می‌رود.

یکی از بارزترین ویژگی‌های آموزش‌های مجموعه TheEnglishToday آموزش مؤثر، مرور منظم با استفاده از نرم‌افزارهای تکمیلی، آزمون‌های آزمایشی مدون و شبیه‌سازی و روش‌شناسی دقیق سبک سؤالات در آزمون‌های زبان دکترا است. در واقع داوطلبینی که در دوره‌های جامع ما شرکت می‌کنند، طی بازه زمانی حدود ۴ هفته‌ای، علاوه بر آموزش‌های کاربردی و با جزوات کم‌حجم و مهندسی‌شده، قادر خواهند بود در شبیه‌ترین حالت ممکن، آزمون را شبیه‌سازی کرده و روش تفکر و طرح سؤال طراح آزمون را پیش‌بینی کنند که این ویژگی به لطف سامانه جامع شبیه‌ساز آزمون‌های زبان دکترا که حاصل تلاش‌های تیم طراحی و مهندسی مجموعه ما است، انجام شده است.

ممنون از توضیحات کاملتان. در پایان به دانشجویان در زمینه یادگیری زبان انگلیسی چه توصیه‌هایی دارید؟

توصیه‌ای که می‌توانم خدمت دوستان داشتم باشم این هست که سعی کنند اولاً مطالب را از منابع مطمئن و اساتید باتجربه فرا بگیرند. گروه‌ها و پیج‌های آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها، فضای مجازی و ... مشغول به آموزش هستند اما ممکن است داوطلب با حجم زیادی از مطالب غیرکاربردی روبرو بشود که باعث کاهش انگیزه و دل‌زدگی می‌شود. خیلی باید به این انگیزه توجه داشت که مبادا خدشه‌دار نشود. اگر انگیزه و هدف از بین برود، ترمیم آن بسیار دشوار خواهد بود. پیشنهادی که دارم این هست که حتماً در انتخاب استاد، روش تدریس، نتایج و خروجی‌های کاری توجه کنند و زمان خودشان را به‌درستی و بهینه استفاده کنند.

امیدوارم مجموعه ما بتواند در آینده نزدیک، این روش را به نحوی گسترش بدهد که در سطح دانشگاه‌ها و سپس مدارس این روش تدریس بشود تا بتوانیم نسل باانگیزه‌تر و دارای مهارت بیشتری را داشته باشیم.

کد خبر 1603488

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آزمون های زبان زبان انگلیسی مجموعه ما آزمون ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میثم لطیفیدرباره برگزرای آزمون‌های استخدامی در سال جاری، اظهار کرد: امسال حداقل سه آزمون استخدامی برای آموزش و پرورش و ایثارگران داریم که ثبت‌نام آن از سال گذشته شروع شده بود. یک آزمون فراگیر هم برای دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهیم کرد که یکجا برگزار می شود.

وی درباره تعداد استخدام‌ها گفت: باید ببینیم در بودجه چه تعدادی را پیش‌بینی‌ می‌شود تا طبق آن عمل کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی همچنین خاطرنشان کرد: بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد زیرا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی جدید تاسیس شده و آموزش و پرورش هم در مناطق کمتر توسعه یافته اهمیت دارد بنابراین بیشترین جذب در این دو بخش انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون/ دارندگان مدارک حوزوی معادل ارشد امکان ورود ندارند
  • زمان‌بندی برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته «تولیمو» اعلام شد + جدول
  • در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟
  • اعلام زمان‌بندی برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو
  • اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه الزهرا(س)
  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور