Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشیراز، مسکن یکی از فاکتورهای مهم اقتصاد هر کشوری است که نه تنها نیازی اساسی برای یک زندگی بلکه در بسیاری از امور نیز پیشران در فاکتورهای اقتصادی چون اشتغال است چراکه ساخت مسکن فرصت‌های شغلی زیادی را وابسته به خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این منظر که بگذریم؛ مسکن به عنوان یکی از 3 نیاز اصلی و اساسی زندگی است و می‌تواند گره بسیاری از مشکلات دیگر از جمله ازدواج را باز کند و به همین دلیل است که دولت‌ها با طرح‌های مختلف سعی در تامین این نیاز داشته‌اند.

تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال

دولت سیزدهم طرحی به نام نهضت ملی مسکن را راه انداخته که با طرح جهش مسکن مجلس همراه شده و هدف آن ساخت 4 میلیون مسکن در طی 4 سال است. در استان فارس تاکنون 260 هزار نفر برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و امروز  محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال  خبر داد.

به گفته وی تاکنون 263 هزار نفر در استان فارس در این طرح ثبت نام کرده‌اند که بیشترین متقاضیان در استان فارس مربوط به شهر جدید صدرا با 119 هزار نفر متقاضی است. بر این اساس پس از شیراز مرودشت با 19 هزار نفر و جهرم با 11 هزار نفر متقاضی در رتبه‌های بعدی بیشترین ثبت نام‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

طالبان اعلام کرده که در هر 85 شهر تحت حوزه این اداره کل در استان فارس ثبت‌نام انجام شده و تا پایان سال نیز فرصت ثبت‌نام وجود دارد که بر این اساس مردان و زنان مجرد بالای 35 سال نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

عقب ماندگی فارس باید جبران شود

این در حالی است که براساس اظهارات رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی استان فارس در زمینه مسکن دارای یک عقب ماندگی است. « عقب ماندگی مسکن در استان فارس باید برطرف شود» عبارتی تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی در سفر هفته گذشته خود به استان فارس مطرح کرد و این استان را در زمینه ساخت مسکن در رتبه‌های آخر دانست که شایسته این استان نیست.

یکی از مشکلاتی که همواره از سوی مسئولان استان فارس برای طرح‌هایی مانند اقدام ملی و پس از آن جهش ملی مسکن مطرح شده است؛ تامین زمین مورد نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره به روش‌های مختلف از جمله زمین‌های دولتی، زمین‌های فاقد تغییر کاربری و زمین‌های قابل الحاق  اشاره کرد و به مسئولان استان مهلت 3 هفته‌ای برای حل مشکل زمین را داد.

فرایند کند مسکن ناشی از انجام پروسه‌های طرح مسکن است

در این راستا نیز محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس در گفت‌وگو با تسنیم بر این مسئله تاکید کرد که در عمده شهرهای استان مشکل تامین  زمین وجود ندارد و فرآیند کند استان در حوزه مسکن را ناشی از انجام پروسه‌های مربوط به ساخت مسکن دانست.

به گفته وی 260 هزار نفر در استان فارس برای مسکن نامنویسی کردند که باید پالایش شوند تا فاکتورهای مطرح شده برای جهش ملی مسکن را داشته باشند و متناسب با موارد احراز شده ساخت مسکن نیز شروع می‌شود.

معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه منابع مالی و تسهیلات لازم نیز برای مردم فراهم شده است، گفت: برای نیمی از تقاضاها زمین آماده شده و در مناطق جنوبی و مرکزی که پرداخت اولیه صورت گرفته عملیات اجرایی نیز شروع شده است.

3000 نفر از مددجویان بهزیستی اردبیل صاحب مسکن می‌شوند119 هزار واحد مسکن روستایی استان لرستان مقاوم سازی شده استثبت نام 53 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری؛ 29 هزار نفر تایید شدند

به گفته رضایی مشکل زمین در برخی از شهرستان‌ها به دلیل نبود زمین دولتی است چراکه در این طرح بنابر قیمت صفر زمین بوده تا مسکن با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار بگیرد اگر بنا باشد زمین از دیگر منابع تامین شود هزینه بیشتری برای مردم دارد.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال راه و شهرسازی استان فارس ساخت مسکن هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرماندار شهرستان چناران با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تحولی بزرگ در حوزه روستایی بوجود خواهد آورد، گفت: ضرورت دارد تا بخشداران و دهیاران با همکاری بنیاد مسکن نسبت به تامین زمین با الحاق به بافت و یا بازنگری طرح هادی اقدام نمایند.

محسن مه آبادی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها، خانه دار شدن جوانان نقش بسزایی در رونق اقتصادی کسب و کار و همچنین اشتغالزایی خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان چناران تاکید کرد: بخشداران با مشارکت دهیاران و همراهی بنیاد مسکن نسبت به ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت زمین و اعطای تسهیلات مسکن روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

در طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله و تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی نقش بسزایی در تامین مسکن و مهاجرت معکوس به روستا‌ها خواهد داشت که این مهم به جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن