Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجدید، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به موضع گیری درباره سوریه پرداخت.

رئیس پارلمان لبنان خواستار گفتگو میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

نبیه بری در ادامه ضمن انتقاد از گزارش کمیته سیاسی اتحادیه مجالس عربی، این سئوال را مطرح کرد: همبستگی عربی کجاست؟

وی از اتحادیه عرب خواست که سوریه را سریعا به این اتحادیه بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارلمان لبنان افزود: چرا به گونه ای صحبت می شود که گویا سورریه تا ابد قرار است که خارج از اتحادیه عرب باقی بماند؟

وی خواستار شروع گفتگو میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس با وساطت کویت شد.

کد خبر 5427458

منبع: مهر

کلیدواژه: نبیه بری لبنان رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسکو رژیم صهیونیستی عراق ناتو فلسطین کی یف واشنگتن سوریه جو بایدن مذاکرات وین ایران اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: عوض شدن شکل تهدیدات ایران و اسرائیل علیه یکدیگر یکی از خطوط غالب تحلیل‌های رسانه‌ای غربی درباره آینده تحولات منطقه خاورمیانه و نحوه مواجهات سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی مقابل یکدیگر است.

نیویورک تایمز در گزارشی به شدت گرفتن تهدیدات میان ۲ طرف از سال ۱۳۹۸ پرداخته است و در پس این تحلیل غلیظ شدن غبار تهدیدات نظامی به دنبال خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ قابل مشاهده است.

بخش‌هایی از این گزارش را می‌خوانید:

برای چندین دهه، اسرائیل و ایران با یک جنگ سایه در سراسر خاورمیانه مبارزه کرده‌اند و حملاتی را از طریق زمین، دریا، هوا و در فضای سایبری مبادله می‌کنند. رگبار پهپادها و موشک‌هایی که ایران روز شنبه به سمت اسرائیل پرتاب کرد - اگرچه تقریباً همه آنها رهگیری شدند - نقطه عطفی در درگیری بود. این اولین بار بود که ایران مستقیماً از خاک خود به اسرائیل حمله کرد.
ایران تا حد زیادی از نیروهای نیابتی خارجی مانند شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان برای ضربه زدن به منافع اسرائیل استفاده کرده است، در حالی که ترور هدفمند فرماندهان نظامی ایران و دانشمندان هسته‌ای بخش مهمی از استراتژی اسرائیل بوده است. در اینجا به تاریخچه درگیری‌های اخیر اشاره شده است:

آگوست ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸): اسرائیل شهریور ۱۳۹۸ به کشورهای سوریه و عراق حمله هوایی کرد. در حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۲ شبه‌نظامی آموزش دیده توسط ایران از بین رفتند، همچنین یک پهپاد در نزدیکی دفتر حزب‌الله لبنان منفجر شد و یک حمله هوایی در قائم عراق منجر به حذف یک فرمانده شبه‌نظامی عراقی مورد حمایت ایران شد. اسرائیل در آن زمان ایران را به تلاش برای ایجاد یک خط تدارکات زمینی تسلیحات از طریق عراق و شمال سوریه به لبنان متهم کرد و تحلیلگران گفتند که هدف از این حملات متوقف کردن ایران و نشان دادن سیگنال به نیابت‌هایش بود که اسرائیل ناوگان موشک‌های هوشمند را در نزدیکی مرزهایش تحمل نخواهد کرد.

ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۸): اسرائیل از ترور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده بازوی خارجی سپاه در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به بغداد اعلام رضایت کرد. ایران با حمله به دو پایگاه در عراق که سربازان آمریکایی را در خود جای داده بودند، با رگبار موشک، حدود ۱۰۰ پرسنل آمریکایی را مجروح کرد.

نوامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹): اسرائیل محسن فخری‌زاده دانشمند ارشد هسته‌ای ایران را ترور کرد.

۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲: مردادماه ۱۴۰۰ یک نفتکش تحت مدیریت یک شرکت کشتیرانی متعلق به اسرائیل در سواحل عمان مورد حمله قرار گرفت و ۲ خدمه آن کشته شدند. شرکت مربوط و ۳ مقام اسرائیلی این حمله را تایید کردند. ۲ نفر از این مقامات گفتند که به نظر می‌رسد این حمله از سوی پهپادهای ایرانی انجام شده است.

ایران صراحتاً مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت یا رد نکرد، اما یک شبکه تلویزیونی دولتی ایران این حمله را پاسخی به حمله اسرائیل در سوریه توصیف کرد.

خردادماه ۱۴۰۱ اسرائیل سرهنگ حسن صیاد خدایی را نیز ترور کرد.

دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲): پس از آغاز بمباران غزه توسط اسرائیل در پاسخ به حمله ۷ اکتبر حماس، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حملات خود را افزایش دادند. و اواخر سال گذشته (میلادی) ایران اسرائیل را به ترور یک شخصیت بلندپایه نظامی، سرتیپ رضی موسوی در حمله موشکی به سوریه متهم کرد.

سرتیپ موسوی به‌عنوان یکی از مشاوران ارشد سپاه پاسداران انقلاب از نزدیکان سردار قاسم سلیمانی شناخته می‌شد و گفته می‌شد که در نظارت بر ارسال تسلیحات به حزب‌الله کمک کرده است. اسرائیل با اتخاذ موضوع مرسوم خود از اظهارنظر مستقیم در مورد اینکه آیا پشت سر کشته شدن سرتیپ موسوی بوده است یا خیر، خودداری کرد.

ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲): انفجاری در حومه بیروت لبنان حذف صالح العاروری رهبر حماس و ۲ فرمانده شاخه نظامی حماس را در پی داشت که اولین ترور یک مقام ارشد حماس در خارج از کرانه باختری و غزه طی سال‌های اخیر محسوب می‌شد. مقامات حماس، لبنان و ایالات متحده این حمله را به اسرائیل نسبت دادند که البته خودش به‌طور علنی دخالت در این حمله را تایید نکرد.

حزب‌الله که از حمایت عمده ایران برخوردار است، پس از مرگ صالح العاروری حملات خود را به اسرائیل افزایش داد. ارتش اسرائیل هم به حزب‌الله لبنان حمله کرد و تعدادی از فرماندهان آن را حذف کرد.
مارس و آوریل ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳): حمله یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی به خودرویی از جنوب لبنان منجر به از بین رفتن حداقل یک نفر شد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که معاون فرمانده یگان راکتی و موشکی حزب‌الله را حذف کرده است. حزب‌الله مرگ مردی به نام علی عبدالحسن نعیم را تایید کرد، اما جزییات بیشتری ارائه نکرد.

در همان روز، حملات هوایی در نزدیکی حلب، در شمال سوریه، در یکی از سنگین‌ترین حملات اسرائیل در این کشور در سال‌های اخیر، سربازانی را هدف قرار دادند. به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه - گروهی مستقر در بریتانیا که جنگ داخلی سوریه را دنبال می کند - در این حملات ۳۶ سرباز سوری، ۷ نیروی حزب‌الله و یک سوری از شبه نظامیان طرفدار ایران کشته شدند.

ارتش اسرائیل مسئولیت آن را برعهده نگرفت، اما یوآو گالانت وزیر دفاع این کشور در شبکه اجتماعی نوشت «ما حزب‌الله را در هر جایی که عمل کند تعقیب خواهیم کرد و فشار و سرعت حملات را افزایش خواهیم داد.»
۳ روز بعد در حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق، ۳ فرمانده ارشد و چهار افسر ایرانی از بین رفتند، حمله‌ای که ایران اسرائیل را مسئول آن دانست.

کد خبر 844386 برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپر موشکی خبر ویژه دفاع - موشک فلسطین

دیگر خبرها

  • زد و خورد در پارلمان گرجستان در جریان تصویب لایحه «ماموران خارجی»
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • پارلمان عراق: پاسخ ایران به اسرائیل یک حق طبیعی بود
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • حملات حزب‌الله لبنان به چندین پایگاه‌ صهیونیست‌ها در جولان اشغالی
  • ۳۷ ماه حبس برای رئیس اتحادیه جهانی بیاتلون