Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر عزیز حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تداوم حضور این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های برتر جوان جهان بر اساس نتایج رتبه‌بندی منتشره توسط موسسه تایمز برای دومین سال پیاپی اشاره کرد و افزود: در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های با عمر تاسیس کمتر از ۵۰ سال مدنظر هستند.

وی اظهارکرد: برغم افزایش قابل توجه تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی از ۲۶ به ۴۱، جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رتبه سه به رتبه ۲ ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی با بیان اینکه در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲ دانشگاه‌های جوان جهان، دانشگاه محقق اردبیلی موفق به کسب رتبه جهانی ۱۵۷ در بین ۷۹۰ دانشگاه از سراسر دنیا شده است، گفت: در این رتبه‌بندی دانشگاه علوم و ادبیات پاریس موفق به کسب رتبه نخست جهان شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: موسسه تایمز برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان دنیا همان شاخص‌های مورد استفاده برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان شامل آموزش (با وزن ۳۰ درصد) ، پژوهش (با وزن ۳۰ درصد) ، ارجاعات (با وزن ۳۰ درصد) ، چشم‌انداز بین‌المللی (با وزن ۷.۵ درصد) و درآمد صنعتی (با وزن ۲.۵درصد) را استفاده کرده است.

او افزود: برای این رتبه‌بندی اطلاعات مقالات چاپ شده در بازه زمانی سال های ۲۰۲۰-۲۰۱۶ و ارجاعات به مقالات در بازه سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۱۶ استفاده شده است.

حبیبی تداوم حضور و ارتقای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های ملی و جهانی مختلف را حاصل برنامه‌ریزی منسجم مدیران، تلاش دسته‌جمعی اساتید، کارکنان، دانشجویان و حمایت‌های مادی و معنوی مراجع استانی و ملی دانست.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

برچسب‌ها دانشگاه محقق اردبیلی پژوهش اردبیل دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی پژوهش اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی پژوهش اردبیل دانشگاه دانشگاه محقق اردبیلی رتبه بندی دانشگاه رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا از راشاتودی، آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی S&P Global رتبه اعتباری بلندمدت رژیم صهیونیستی را روز پنجشنبه گذشته به دلیل خطر تشدید تنش نظامی با ایران کاهش داد.

"اس‌اندپی" به دومین آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات متحده تبدیل شد که پس از کاهش امتیاز اعتباری رژیم صهیونیستی در ماه فوریه توسط مودیز به دلیل «درگیری نظامی مداوم با حماس» در اولین کاهش رتبه اعتباری این کشور، این کار را انجام داد.

این آژانس رتبه‌بندی بلندمدت اعتباری ارز‌های خارجی و داخلی رژیم صهیونیستی را از «AA-» به «A+» و از «A-۱+» به «A-۱» کاهش داد.اس‌اندپی توضیح داد که چشم انداز منفی، این خطر را منعکس می‌کند که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و رویارویی با حزب الله می‌تواند بر پارامتر‌های اقتصادی، مالی و تراز پرداخت‌های رژیم صهیونیستی به طور قابل توجهی بیش از آنچه در حال حاضر انتظار داریم تاثیر بگذارد.این تصمیم  از انجام یک سری حملات بچه گانه رژیم صهیونیستی به ایران در ساعات اولیه روز جمعه گذشته گرفته شد.

"اس‌اندپی" در این مورد تاکید کرد که افزایش تقابل با ایران خطرات ژئوپلیتیکی را برای رژیم صهیونیستی افزایش داده است. احتمال وقوع یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر پایین است، اما به نظر می‌رسد که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، در حالی که قبلاً فرض می‌شد که این جنگ بیش از شش ماه طول نخواهد کشید.

اقتصاددانان هشدار داده اند که جنگ جاری بر شانه بودجه رژیم صهیونیستی سنگینی می‌کند. این جنگ باعث شده است که هر سه آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات متحده یعنی Moody's، S&P و Fitch از زمانی که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد، این کشور را در رتبه‌بندی منفی قرار دهند.

برندن مک کنا، اقتصاددان Fargo & Co در ولز به بلومبرگ گفت: «اکنون که روابط ژئوپلیتیکی گسترش یافته و بدتر شده است، و احتمالاً هزینه جنگ برای مدت طولانی به اقتصاد این رژیم فشار بیاورد، به همین جهت کاهش یک درجه‌ای رتبه و حفظ چشم انداز منفی قابل توجیه است.

"اس‌اندپی" پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه عمومی رژیم صهیونیستی در سال جاری به ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد که بیشتر از تخمین ۶.۶ درصدی دولت است و این مورد به دلیل هزینه‌های دفاعی اتفاق افتاده است.

به گفته آژانس رتبه‌بندی، انتظار می‌رود کسری‌های بزرگ‌تر در میان‌مدت ادامه داشته باشد و خالص بدهی عمومی دولت قرار است در سال ۲۰۲۶ به ۶۶ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت