Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی سهند در جدیدترین رتبه‌بندی تایمز در جمع برترین دانشگاه‌های جوان جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمدجواد دهقانی، رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) در این خصوص اظهار کرد: دو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با رتبه ۶۷ و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با رتبه ۷۲ دانشگاه‌های اول و دوم ایران و در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جوان دنیا در این فهرست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۲، تعداد ۱۷۳ دانشگاه از ۱۹ کشور اسلامی حضور دارند که کشورهای ترکیه و ایران به ترتیب با ۴۰ و ۳۷ دانشگاه به لحاظ تعداد دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی، رتبه‌های اول و دوم را دارند و کشور مصر با ۱۷ دانشگاه در رتبه سوم قرار دارد.

گفتنی است؛ پایگاه رتبه‌بندی تایمز فهرست سال ۲۰۲۲ دانشگاه‌های برتر جوان دنیا با قدمتی کمتر از ۵۰ سال شامل ۵۳۹ دانشگاه در سراسر دنیا را اعلام کرد که دانشگاه صنعتی سهند در رده‌ی ۱۹۳ قرار دارد و سهم ایران نیز از دانشگاه‌های جوان برتر دنیا در این رتبه بندی ۳۷ دانشگاه است.

رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی جهت انجام مقایسه‌های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

 در ارزیابی دانشگاه‌های جوان در رتبه‌بندی تایمز از سه منبع اطلاعاتی شامل اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها، اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها، اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها در پایگاه استنادی اسکوپوس جهت محاسبه شاخص‌ها و نمرات بهره گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کردستان دانشگاه سهند رتبه علمی دانشگاه های جوان رتبه بندی تایمز دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،در این مراسم که در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد،محمد مرادی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز،پس از قرائت بیانیه هیئت داوران چهره‌های سال هنر انقلاب اسلامی در استان فارس در سال ۱۴٠۲ را معرفی کرد.
در بخش سرود، محمدمهدی یزدان‌بخش به عنوان چهره سال معرفی شد که در این بخش محمدمهدی اوجی و محمدصادق محمدیان نیز نامزد بودند.
در بخش شعر، غلامرضا کافی به عنوان چهره سال برگزیده شد. در این بخش دانیال بهادرانی، سجاد حیدری قیری، عبدالرضا قیصری و محمد محمدمهدی رابع در بین نامزدها حضور داشتند.
هیئت داوران در بخش داستان، کسی را به عنوان چهره سال انتخاب نکرد و فقط میثم محمدی را شایسته تقدیر دانست.
در بخش ادبیات پایداری، سیده معصومه حسینی به عنوان چهره سال برگزیده شد. سایر نامزدهای این بخش اسما میرشکاری، مجید ایزدی، محمدجواد رحیمی و مریم شیدا بودند.
در بخش هنرهای تصویری، محمدرضا حق نگهدار، محمدعلی یزدانی، مسعود احمدی، شیما پورسهم الدینی، احسان دهقانی، بهار جوادی و علی بلندنظر از جمله نامزدها بودند اما جایزه چهره برتر سال در این بخش به محسن دانشور اختصاص یافت.
در بخش هنرهای نمایشی، مریم دهقانی بازیگر شاخص تئاتر فارس به عنوان چهره برتر سال انتخاب شد. در این بخش نام علیرضا بازیار، فرزانه رادفر و محمدامین محمدی در بین نامزدها دیده می‌شد.
همچنین آرزو حقیقی به‌عنوان چهره سال مربیان هنر و هادی فردوسی نیز به عنوان چهره سال هنر و ادبیات کودک و نوجوان انتخاب شد.
در این مراسم از علیرضا خیراندیش، فاطمه برزگر و عمران جمالی به عنوان مسئولان و ستادهای برتر شهرستانی تقدیر شد.
اما در مهم‌ترین بخش مراسم احمدرضا مداح، عکاس آزاده و جانباز جنگ تحمیلی به عنوان چهره شاخص سال هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ در استان فارس انتخاب شد.
مداح از همکاران پیشین جهاد دانشگاهی است که فعالیت رسمی و حرفه‌ای خود در عرصه عکاسی خبری را از سال ۱۳۹۴ در خبرگزاری ایکنا استان فارس آغاز کرده است.
در چهره شاخص سال، محمدحسین اکبری و محمدجواد زارع مهذبیه نیز نامزد بودند.
رونمایی از کتاب رو به رود خاطره نوشته زنده یاد سید حمید سجادی منش هم یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این مراسم  با تبریک عملیات وعده صادق، این عملیات را حاصل هماهنگی ویژه در بخش‌های میدانی و دیپلماسی عنوان کرد و گفت: بخش میدانی این عملیات، ترکیبی از اقدامات پهپادی، موشکی و مستقیم علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بود که با پشتیبباتی سیاسی و دیپلماسی مناسب مجموعه دولت و با محوریت وزارت خارجه انجام پذیرفت.
اسماعیل قزل سفلی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم، افزود: هنرمندان در دو بخش داخلی و خارجی وظیفه دارند گام بردارند. یک وظیفه درون نظام جمهوری اسلامی است که باید با هنرشان علیه بی‌عدالتی و ظلم باشد و در بیرون از مرزها هم می‌توانند با هنر خود، صدور انقلاب اسلامی را رقم بزند که فقط در سایه ابزار هنر و توسط هنرمندان متعهد به انقلاب، اتفاق خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه متولیان هنر در شیراز و فارس، در چهل سال اول انقلاب اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: لازم است که در تربیت هنرمند به‌عنوان نقش‌آفرین اصلی هنر، کارهای بیشتری انجام شود و در گام دوم انقلاب اسلامی باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.
در این آیین 

دیگر خبرها

  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»
  • تصویب معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور